Страница 1 от 1

доста стар часовникарски инструмент -1

Публикувано на: 24 Яну 2021 18:57
от ivan_p_uzunov
Това е много интересен и много стар часовникарски инструмент . -Zylinderradabgleicher. -В превод -Цилиндров подравнител или Цилиндричен балансьор.
Изображение

Изображение
Копието ,това издължено цилиндрично острие е леко стопирано с една пружина. Която не му позволява да ходи свободно напред-назад.
Изображение

Изображение
Основата ,фиксираща цялото анкерно колело-което ще проверявате се върти леко с пръст поставена между тези два центъра.
Изображение

Re: доста стар часовникарски инструмент -1

Публикувано на: 24 Яну 2021 18:58
от ivan_p_uzunov
Изображение

Изображение

Изображение
:b

Re: доста стар часовникарски инструмент -1

Публикувано на: 24 Яну 2021 19:40
от stepona555
Старата макара от конец ме върна доста назад в детството когато правех от такава и ластик , задвижване за модел , по схема от някаква полска книга .

Re: доста стар часовникарски инструмент -1

Публикувано на: 24 Яну 2021 20:26
от atanweb
Защо се прави това подравняване на зъбите на анкерното колело?
Ако са изкривени при монтаж-демонтаж или това е някаква проверовъзна процедура която се прави заедно с профилактиката?
Така... до колкото разбрах с приплъзване на копието регулираш какво ще е междузъбното разстояние?
Интересен инструмент показваш. Аз и да го видя някъде няма да разбера за какво е ако не го беше показал тук.
Браво!

Re: доста стар часовникарски инструмент -1

Публикувано на: 24 Яну 2021 20:45
от ivan_p_uzunov
Ами представи си че ти дадат джобен часовник за ремонт . Отваряш го и си казваш -Ааа, часовник с цилиндров ход .-Оглеждаш го , виждаш че баланса е здрав ,но часовника не иска да върви .Махаш баланса и колелетата се развъртат .-Е, едното от нещата което остава е да провериш между зъбното разстояние на цилиндровото колело . -Това е доста важна проверка и май малцина я правят! Поради малките си размери, не може да се провери със шублер да речем. .В между зъбното разстояние на това колело трябва да се вмести изцяло диаметъра на цилиндъра .И даже леко трябва да остане и някакъв минимален луфт отстрани му . Ако има и един изкривен зъб,това разстояние е недостатъчно да се побере цилиндъра и движението на механизма спира .-Това е .Е не съм пробвал да изправя крив зъб ,но инструмента направо си е супер ! :b