Страница 1 от 2
Как се решава този проблем !
Публикувано на: 01 Апр 2022 08:18
от lamer4o
Здравейте , бихте ли споделили как се справяте с такъв проблем ?
Ремонтуара е заседнал и няма вадене !

Re: Как се решава този проблем !
Публикувано на: 01 Апр 2022 15:52
от nevenbekriev
Здравей и тук!
Всъщност, не е заседнал, а ръждясал. Ако не става с теглене, значи ще стане със силно теглене... Накисни го нафта или WD40 за ден-два и опитай пак. Май ти харесаха Ракетите? То и централното колело май е много ръждясало.
Re: Как се решава този проблем !
Публикувано на: 01 Апр 2022 16:25
от lamer4o
Всъщност ръждясал е и то здраво, карамфила също , както и повечето от частите на механизма за навиване и сверяване . Но друго всичко е в идеално здраве вкл силовата пружина и баланса . Всички ръждясали части ще ги сменя (донори дал бог). А колкото за ракетите , просто такива си намирам в що годе прилично състояние заслужаващи си реставрацията.
Re: Как се решава този проблем !
Публикувано на: 02 Апр 2022 15:51
от lamer4o
Часовника е сглобен , но се получи следния казус. Когато часовника е с циферблата нагоре или настрани амплитудата е 260 -270 и върви с постоянен ход ( избързване или забавяне ) , НО когато е с циферблата надолу амплитудата пада до 170 -180 и върви доста неравномерно . Часовника е почистен и смазан , всички части които бяха ръждясали са сменени с такива от друг механизъм. Какво да гледам за да диагностицирам проблема , всичко което се сетих( камъни на баланса , цапфи на баланса , спирала ) изглежда наред .
Re: Как се решава този проблем !
Публикувано на: 02 Апр 2022 16:03
от atanweb
Привет,
След като си правил и имаш други такива механизми пробва ли с друг баланс?
Има ли вероятност спиралата да опира някъде?
Как е аксиалният луфт?
Пробва ли с друг анкер?
При премахнат анкер и завъртане на коронката *в положение навиване.... плавно ли тръгват и спират колелата или рязко?
Отваря ли противоударното устройство на баланса за почистване и смазване?
Ползваш ли правилното масло?
Re: Как се решава този проблем !
Публикувано на: 02 Апр 2022 18:21
от lamer4o
Здравей,
Не съм пробвал с друг баланс защото нямам други вече.
Прегледах обстойно , не опира никъде в нито една позиция
Аксиалния луфт е ОК
Пробвах с друг анкер , там не иска дори да тръгне подпира импулсния камък в копието!
Колелета тръгват и спират плавно, дори като спрат да се въртят анкерното колело се връща една идея на обратно само.
Отваряно е противоударното почистено е и смазано.
Мисля че ползвам правилните масла . Използвам 3 за целия механизъм.
Възможно ли е , и как да го проверя дали подпира някъде копието на анкера когато е в позиция с циферблата надолу ?
Re: Как се решава този проблем !
Публикувано на: 02 Апр 2022 18:45
от nevenbekriev
Когато имаш такава разлика в хоризонталните положения, първата ти работа е да преброиш свободните колебания в двете положения след отклоняване на баланса на 180 гр. и пускането му, при условие, че анкерът е махнат, а мостът на анкера си е на мястото. Това го наричаме 'Тест на 100те колебания'. Той ще покаже дали няма загуби в лагерите или спиралата или някакво триене някъде.
С другия анкер, как реши, че имп. камък опира в копието? Ако можеш да го видиш, значи можеш да видиш дали опира и при анкера, с който върви. Ако това се случва, може ролката да не е вкарана до край или балансът да пропада надолу(поради къса цапфа примерно). Но при това положение е възможно и долната повърхност на горната част на ролката да трие в анкера.
Re: Как се решава този проблем !
Публикувано на: 03 Апр 2022 07:54
от lamer4o
Днес ще направя теста , че вчера ми дойде много разглабяне и сглабяне и накрая щях да оплескам нещо. Пследно вчера сложих още един анкер за проба . Положението стана плачевно във всички позиции !
Re: Как се решава този проблем !
Публикувано на: 03 Апр 2022 09:15
от lamer4o
Такааа , направих теста и баланса не го издържа. Затова реших да го пусна за отново за промиване в ултарзуковата вана . И тук ми беше грешката , пуснах го монтиран заедно с платината на часовника (така съм гледал че ги мият ) , но ултразвуковата направи пружината му на панделки. НОВОБРАНЕЦ СЪМ СИ не ме корете много :( . До сега съм мил баланси само в медицински бензин !!!
Търся нов баланс и ще докладвам !
Re: Как се решава този проблем !
Публикувано на: 03 Апр 2022 19:13
от nevenbekriev
Има разлика между изкривена и заплетена спирала. Не ми се вярва УЗ ваната да изкриви спиралата. Ако е само заплетена, може да може да се разплете без никакви последствия. Принципно трябва да махнеш шатоните на инкблоците, иначе е наистина опасно за цапфите. Я свали баланса от моста и направи снимки на спиралата...
Re: Как се решава този проблем !
Публикувано на: 05 Апр 2022 14:03
от lamer4o
Изкривена е така че витките от едната страна на спиралата ( поне 5 броя ) са се долепили една до друга и се е откъснала от пъпката в единия край, този където се държи за моста.
За да я изправя трябва да сваля спиралата от оста на баланса , а аз нямам уменията да го направя после да я изправя и да я върна обратно в правилната позиция невредима !
Re: Как се решава този проблем !
Публикувано на: 06 Апр 2022 07:31
от lamer4o
Сложих нов баланс и всичко заспа , амплитуда 270 на всички позиции , слънце . Викам ще го сглобявам слагам циферблат, стрелки, каса ,стъкло иииии амплитудата падна . Мисля си, сигурно стрелки опират или циферблата или механизма някъде в касата , да ама не , свалих ги и извадих механизма ,но амплитудата остава ниска .
Сега как да разбера къде съм сбъркал при сглобяването на циферблата и касата за да не се повтаря проблема ?
ПП: Само да спомена че пружината е навита до край , и като завъртя коронката съвсем леко да се пробвам да я нявия още малко и баланса полудява ( т.е оправя се амплитудата но само докато държа в това положение )
Re: Как се решава този проблем !
Публикувано на: 06 Апр 2022 15:53
от atanweb
Във всички положения ли се влоши амплитудата?
Пробва ли да оставиш винтовете на мостовете недозатегнати?
Пробва ли работа без карамфил?
Щом се е влошило при слагане на стрелки... може би нещо около секундното колело.
Провери го за нараняване или изкривяване.
Провери рубините за пукнатини.
Re: Как се решава този проблем !
Публикувано на: 06 Апр 2022 20:11
от lamer4o
Благодаря на всички които се опитахте да помогнете със съвети. Имаме щастлива развръзка на случая. Като се прибрах от работа тази вечер и реших да почна да разглабям отново и да почна с тестове за това къде може да е проблема .
Та значи свалих анкера, върнах моста на анкера и баланса на мястото им и реших да тествам баланса по метода на 100 те трептения. Е познайте бяха около 20 -25 . А знам че баланса го сложих вчера и тествах преди това, и всичко беше ОК .
Затова почнах да търся къде подпира баланса , но на ръка с клечка като го местя не се усеща да подпира ,почнах да въртя механизма от всички страни на микроскопа и по едно време нещо лъсна между баланса и моста на баланса . Оказаха се няколко нишки от мокри кърпички , които използвам за почистване на флюса от електронни платки след запояване, попаднали явно някъде от въздуха в работилницата ми като съм сглобявал часовника. Та те бяха залепнали за моста и докосваха ринга на баланса съвсем леко , лошото е че са бели и много финни и трудно се виждаха , забелязах ги едва като завъртях механизма под някаквъв ъгъл така че проблеснаха на светлината на лампата на микроскопа. И така бяха се вплели, че с крушата не можех да ги издухам а само си преместваха позицията ( понеже са от някаква изкуствена материя явно са се наелектризирали и залепваха ).
Часовника вече е сглобен , на хронографа дава 270 - 280 градуса амплитуда и -6 , +9 сек в различните положения , но ще го оставя няколко дни да поработи и ще го тесвам пак !

Re: Как се решава този проблем !
Публикувано на: 06 Апр 2022 22:42
от nevenbekriev
Ето как натрупваш опит и вече знаеш как да провериш и разбереш причините за проблемите. Е, има още много да научиш, но всичко с времето си...
За онази спирала и ултразвуковата вана - балансът в механизма с моста си ли беше (платина обикновено наричаме онова търкало, което е с диаметър 26 мм, сиреч основната плоча на механизма), или само с моста си? Иначе, всичко зависи от мощността, но принципно анкерът и балансът са фини детайли, които могат да пострадат и при големи мощности и може да ги миеш отделно в безнин с мека четка. Палетите на анкера просто може да очистиш с остра клечка, внимателно, защото само с бензин и четка втвърденото масло не се разтваря. Цапфите на баланса по принцип рядко задържат отлагания, които да се чистят трудно, но пак може да се чистят с клечка, в която се забиват( в плоското чело на клечката), докато клечката се върти между пръстите. Клечката трябва да е ориентирана точно по оста на баланса!
Няма никаква трудност в свалянето на спиралата от оста на баланса при този традиционния тип с разцепената втулка и обратното й поставяне. Аз съм свикнал да свалям спиралата само с една остра отвертка, докато държа баланса между двата си пръста. Ако трябва, ще покажа с видео...