Ремонт на френски самолетен часовник

ivan_p_uzunov
Специалист
Reactions:
Мнения: 1208
Регистриран на: 07 Яну 2015 21:50

Ремонт на френски самолетен часовник

Мнение от ivan_p_uzunov »

Здравейте ,май доста отдавна не съм писал в темата за ремонти .-ще покажа един доста интересен хронограф !-Механизма е по голям от обикновенните ръчни но не мога да кажа и че е достатъчно голям за да не се притеснява човек да го ремонтира в домашни условия !-Пиша така защото кэдето и в която от работилниците да попадне такъв часовник -то ремонта му се състои от заменяне на повредените части !-Но пък тогава се губи удоволствието от самия ремонт ,тръпката че си успял да го подкараш!-
Изображение
Когато успеете да го отворите -повярвайте доста е объркващо -има и осветяване с малки лампички около циферблата -та ,когато го отворите и видите излъскания механизъм -първото впечатление е това ако падне на земята и ще се разлети на хиляди парченца ! Но загледайте се по -добре и ще забележите по големия баланс .-Това според мен си е часовник за хеликоптер-нещо което не развива доста голяма скорост .Ако е за самолет то сами разбирате че този голям и тежък баланс при 4-5 и нагоре G-Би направил много поразии ,би се счупил естествено ! Но пък баланса е и с противоударно . Така или иначе си мисля че механизма е швейцарски .
Изображение
Аватар
atanweb
Moderator
Reactions:
Мнения: 6425
Регистриран на: 20 Яну 2012 22:02
Местоположение: Euskirchen, Кюстендил

Re: Ремонт на френски самолетен часовник

Мнение от atanweb »

Какво му е?
Какви параметри има. Функций, резерв. В какви други часовници се среща?
Ти ще го подкараш, няма съмнение.
Ще следя тази интересна тема.
Изображение
ivan_p_uzunov
Специалист
Reactions:
Мнения: 1208
Регистриран на: 07 Яну 2015 21:50

Re: Ремонт на френски самолетен часовник

Мнение от ivan_p_uzunov »

Дано някой часовникар не ме чете че ще има да ми се смее!- Механизма дойде като неработещ . Не можеше да се навива и сверява -доста се уплаших че някой е вадил части и има липси но при оглед ,всичките му болчета бяха боядисани и непокътнати а имаше и лепенки по тях .-Разглобяване стана лесно -почнах да развивам винтове докато не махнах всички капаци и капачки . -Оказа се счупен ремонтуар и скъсана ос на бутон с който се стартира хронографската част -спиране ,тръгване и нулиране!
Изображение

Изображение

Изображение
Приемам всякакви съвети и критики -относно направата и поправката на тези два проблема.
Изображение
ivan_p_uzunov
Специалист
Reactions:
Мнения: 1208
Регистриран на: 07 Яну 2015 21:50

Re: Ремонт на френски самолетен часовник

Мнение от ivan_p_uzunov »

Изображение

Изображение
Не ме съдете сурово но преди малко се сетих как да махна тези надписи под снимките ,така че за напред няма да се виждат
ivan_p_uzunov
Специалист
Reactions:
Мнения: 1208
Регистриран на: 07 Яну 2015 21:50

Re: Ремонт на френски самолетен часовник

Мнение от ivan_p_uzunov »

Ето тук се вижда на гърба че има табелка с надпис -направено във Франция !-За това си мисля че часовника е френско производство ,макар че го купих от Великобритания .
Изображение
-На моя часовник тази табелка липсва ,има само табелката на лампичките .
ivan_p_uzunov
Специалист
Reactions:
Мнения: 1208
Регистриран на: 07 Яну 2015 21:50

Re: Ремонт на френски самолетен часовник

Мнение от ivan_p_uzunov »

Технически характеристики на хеликоптер -Westland Lynx AH.7-часовника се оказа от този хеликоптер !-сега както търся към 12 самолета ще трябва да се оглеждам и за хеликоптер! :b

Екипаж: 2-3
Капацитет: 8 войници
Дължина: 15,24 м (50 фута 0 инча)
Диаметър на ротора: 12,8 м (42 фута 0 инча)
Височина: 3,67 м (12 фута 0 инча)
Двигател: 2 x LHTEC CTS800-4N турбовални
Мощност: 1016 kW (1362 к.с.)
Максимална скорост: 324 км/ч (201 мили/ч)
Практичен таван: 3230 м (10 600 фута)
Тегло без багаж: 3277 кг (7 795 фунта)
Тегло с товар: 5300 кг (11 750 фунта)
Обхват: 528 км (328 мили
Изображение
ivan_p_uzunov
Специалист
Reactions:
Мнения: 1208
Регистриран на: 07 Яну 2015 21:50

Re: Ремонт на френски самолетен часовник

Мнение от ivan_p_uzunov »

Някога позната гледка и звук в небето над Хампшир, Westland Lynx AH7 на армейските въздушни сили най-накрая беше изведен от експлоатация на 31 юли 2015 г. Този екземпляр, ZD280, беше предоставен на Farnborough Air Sciences Trust.

Lynx е британски многоцелеви двумоторен военен хеликоптер, проектиран и построен от Westland Helicopters в завода им в Йовил. Първоначално замислен като полетен апарат за гражданска и военноморска употреба, военният интерес доведе до разработването както на бойни, така и на военноморски варианти. Lynx влезе в оперативна употреба през 1977 г. и по-късно беше приет от въоръжените сили на над дузина държави.

Lynx е изцяло акробатичен хеликоптер, оборудван с лопатките RAE/Westland BERP (Британска експериментална роторна програма). Тези лопатки са най-модерните в света и позволиха на специално модифициран Lynx да постави рекорд за въздушна скорост за хеликоптери от 400,87 км/ч (249,09 мили/ч). :redface - Явно часовника издържа на около 400 километра в час !
Аватар
atanweb
Moderator
Reactions:
Мнения: 6425
Регистриран на: 20 Яну 2012 22:02
Местоположение: Euskirchen, Кюстендил

Re: Ремонт на френски самолетен часовник

Мнение от atanweb »

Остава да събереш останалите части и ще имаш рекордьор.
Ремонтуара.
Режеш счупената част до дебелата основа. Разпробиваш и набиваш ново парче. Оформяш канала и пилиш стените на квадтатния профил.
Бутона. Не видях точно, но или ще го изработиш наново или друго което ти хрумне.
Ти си далеч по опитен това няма да те уплаши.
Изображение
ivan_p_uzunov
Специалист
Reactions:
Мнения: 1208
Регистриран на: 07 Яну 2015 21:50

Re: Ремонт на френски самолетен часовник

Мнение от ivan_p_uzunov »

Даа, бутона стана бързо и най лесно !-Просто разпробих цилиндричния плунжер и набих стругован вал .Вала в горния си край има стругован улей където -с микро винт с вътрешен шестограм- се стяга бутона с който чрез натискане се стопира и пуска хроногравския модул.- :b
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение
ivan_p_uzunov
Специалист
Reactions:
Мнения: 1208
Регистриран на: 07 Яну 2015 21:50

Re: Ремонт на френски самолетен часовник

Мнение от ivan_p_uzunov »

Брейй,голям камък ми падна от сърцето !-Взех че успях да махна планетарното зъбно колело от ремонтуара .-самото колело е набито на квадрат в края му! :yahoo
Изображение

Изображение

Изображение
Сега спокойно ще направя нов ремонтуар и ще набия отново планетарното зъбно колело върху него ! :b
Аватар
atanweb
Moderator
Reactions:
Мнения: 6425
Регистриран на: 20 Яну 2012 22:02
Местоположение: Euskirchen, Кюстендил

Re: Ремонт на френски самолетен часовник

Мнение от atanweb »

Браво!
Само гледай да не го спукаш при набиване.
По добре леко да влиза и да го занитиш от другата страна.
Изображение
ivan_p_uzunov
Специалист
Reactions:
Мнения: 1208
Регистриран на: 07 Яну 2015 21:50

Re: Ремонт на френски самолетен часовник

Мнение от ivan_p_uzunov »

Здравей Сашо !-няма проблем вече го набих и не се спука !-направих квадрата с 2 - 3 стотни по дебел -от оригиналния и нещата си паснаха . :yahoo
Изображение

Изображение

Изображение
Ами като нямам толкова дебела синя стомана! -голямо търсене падна но намерих едно парче с 5 десети по дебело и се почна едно стъргане ...-както знаеш , не ползвам кръктат супорт а струговам на ръка . -Като на дърводелски струг .
Изображение

Изображение

Изображение
Може би ми отне около 2 часа общо направата на ремонтоара - Задобрявам ! :banana
ivan_p_uzunov
Специалист
Reactions:
Мнения: 1208
Регистриран на: 07 Яну 2015 21:50

Re: Ремонт на френски самолетен часовник

Мнение от ivan_p_uzunov »

Изображение
набиването стана на струга . В задното седло поставих един бронзов дорник и с леко почукване си влезе като у тях си !
Изображение
когато се прави квадрат ,за нищо на света не трябва да се сваля детайла от цангата !-Свали те ли го, размествате повърхнините които са четири в посоки на 90 градуса от окръжността .- Та трябва да имате и някакъв надежден измервателен инструмент .
Изображение

Изображение
Всичко ми изглежда добре на първо четене ,остава леко да полирам квадрата там където се плъзга буренцето и това е !-Ама утре ще продължа че ще ми трябват още 2 - 3 часа докато го натаманя !-Поздрави на всички и дано съм бил полезен на някой с работата си ! :)
Аватар
miroman
Специалист
Reactions:
Мнения: 1067
Регистриран на: 21 Юни 2012 18:24

Re: Ремонт на френски самолетен часовник

Мнение от miroman »

Само можем да гледаме и да се възхищаваме на майсторлъка.
Изображение
ivan_p_uzunov
Специалист
Reactions:
Мнения: 1208
Регистриран на: 07 Яну 2015 21:50

Re: Ремонт на френски самолетен часовник

Мнение от ivan_p_uzunov »

Ее, сагата приключи !-И то с положител край ! -Но ме изтормози докрай! :redface
Изображение
Ето това минутно колело ми взе акъла . Когато съм правил ремонтуара ,съм оставил леееко по дълга опашката която се забива в механизма . И тя е опирала в оста на това колело .-Тъкмо идва момента когато палеца на секундното колело започва да избутва минутния цикъл и механизма спира . -Гледах ,цъках с език ама не и не .-Не ще да върви и не ще !-Та тогава ми хрумна- да взема да го извадя и да проверя защо самото колело се движи толкова трудно .
Изображение
Та като го извадих и погледнах в отвора ,видях проблема .-Просто извадих ремонтуара и намалих опашката.
Изображениечасовника си цъка вече без проблем . -А да кажа -трябва да се внимава когато се регулира хронограф -ето с този болт се повдига и сваля паразитното колело- да е по блиско или по далече- което предава движението от секундното към минутното .

Изображение
Публикувай отговор

Обратно към “Ремонти, "направи си сам" и "как се прави"”