Това е много интересен и много стар часовникарски инструмент . -Zylinderradabgleicher. -В превод -Цилиндров подравнител или Цилиндричен балансьор.
Копието ,това издължено цилиндрично острие е леко стопирано с една пружина. Която не му позволява да ходи свободно напред-назад.
Основата ,фиксираща цялото анкерно колело-което ще проверявате се върти леко с пръст поставена между тези два центъра.
доста стар часовникарски инструмент -1
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1158
- Регистриран: 07 яну 2015 21:50
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1158
- Регистриран: 07 яну 2015 21:50
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 3015
- Регистриран: 07 окт 2015 21:42
- Местоположение: N36° 26' 08" , W5° 6' 29"
Re: доста стар часовникарски инструмент -1
Старата макара от конец ме върна доста назад в детството когато правех от такава и ластик , задвижване за модел , по схема от някаква полска книга .
- atanweb
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 6201
- Регистриран: 20 яну 2012 22:02
- Местоположение: гр. Кюстендил/NRW
Re: доста стар часовникарски инструмент -1
Защо се прави това подравняване на зъбите на анкерното колело?
Ако са изкривени при монтаж-демонтаж или това е някаква проверовъзна процедура която се прави заедно с профилактиката?
Така... до колкото разбрах с приплъзване на копието регулираш какво ще е междузъбното разстояние?
Интересен инструмент показваш. Аз и да го видя някъде няма да разбера за какво е ако не го беше показал тук.
Браво!
Ако са изкривени при монтаж-демонтаж или това е някаква проверовъзна процедура която се прави заедно с профилактиката?
Така... до колкото разбрах с приплъзване на копието регулираш какво ще е междузъбното разстояние?
Интересен инструмент показваш. Аз и да го видя някъде няма да разбера за какво е ако не го беше показал тук.
Браво!
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1158
- Регистриран: 07 яну 2015 21:50
Re: доста стар часовникарски инструмент -1
Ами представи си че ти дадат джобен часовник за ремонт . Отваряш го и си казваш -Ааа, часовник с цилиндров ход .-Оглеждаш го , виждаш че баланса е здрав ,но часовника не иска да върви .Махаш баланса и колелетата се развъртат .-Е, едното от нещата което остава е да провериш между зъбното разстояние на цилиндровото колело . -Това е доста важна проверка и май малцина я правят! Поради малките си размери, не може да се провери със шублер да речем. .В между зъбното разстояние на това колело трябва да се вмести изцяло диаметъра на цилиндъра .И даже леко трябва да остане и някакъв минимален луфт отстрани му . Ако има и един изкривен зъб,това разстояние е недостатъчно да се побере цилиндъра и движението на механизма спира .-Това е .Е не съм пробвал да изправя крив зъб ,но инструмента направо си е супер !