Citizen 3510 , ( 3560 3570 ) service. Ремонт, профилактика. Съвместимост на части.

Видове, профилактика, устройство, разглобяване и сглобяване
Отговори
Потребителски аватар
atanweb
Moderator
Reactions:
Мнения: 6195
Регистриран: 20 яну 2012 22:02
Местоположение: гр. Кюстендил/NRW

Citizen 3510 , ( 3560 3570 ) service. Ремонт, профилактика. Съвместимост на части.

Мнение от atanweb » 09 май 2021 13:09

Здравейте с седмичната работилничка.
Преди около година се запознах с успешният калибър на Citizen и според мен по добър в конкуренцията със Сейко кварцови хронографи от първите поколения и с отчитане на десети от секундата.
Споменавал съм мнението си за калибъра на Сейко 7АХХ, сега ще разкажа впечатленията ми за
CItizen 35XX Chronograph 12 jewels
Според модификацийте.

3510 с дата, с аларма и има допълнителен бутон-ключ за алармата. Без лунен календар.
3530 с аларма и има допълнителен бутон-ключ за алармата, без лунен календар, без дата.
3560 с дата, без аларма и без лунен календар.
3570 е с лунен календар и без аларма.

Тъй като при мен се оказаха достатъчно части за да сглобя нещо работещо реших да се потопя повече в този калибър.
Взех чатично неработещ 3560 с изгоряла бобина на бързия брояч и един 3510 с аларма и хубав дайвърски корпус, но наводнен и с изтекла батерия. Тотална щета на всички метални части и циферблат.
За целта взех една пластина която ще ми бъде необходима за да работи алармата и целия електронен модул на 3510 който за щастие се оказа здрав.

Смесих двата калибъра и достигнах до краен резултат работещ напълно 3510. Който вгради в дайвърският корпус и чужд недайвърски циферблат.
Крайният резултат ми допада.
39мм в диаметър и оригинална верига 18мм. Много удобен и компактен. Остава в бъдеще да му сменя стъклото.

Слагам тук снимки на разглабяне и събиране на Citizen 3510 , 3560 каквито снимки няма никъде в интернет.
Може да послужи на някой кварцов ентусиаст.
3 метални моста един върху друг, а помежду им платката и пластини на хронографа.
Най-горният и най-голям мост покрива едновременно 10 оси на зъбни колела. По три на всеки мотор.

3510
Подредба под първият мост
Изображение

Подредба под вторият мост.
Изображение

Поставен вторият мост.
Изображение

Борба с пластините на ремонтуара и бутона на алармата.
Разположение на контактните пластини.
Изображение
Изображение

Разлика в платките межди Citizen 3510 и 3560
т.е. елементи за алармата - бобина и транзистор.
Изображение

Поставяне на платката.
Изображение

Основата на пластините за хронографа
Изображение

Нареждане на колелата под третият *основен мост. Разположение.
Изображение
Изображение

поставен трети мост.
Изображение

страна календар.
Изображение

разликив ориентацията на шрифта при различни модели
Изображение

нареждане на пластините на хронографа.
Изображение

Циферблат, стрелки, тест - успешен
Изображение

В дайвърският корпус.
Изображение
Изображение

целият линк към галерията. https://imgur.com/a/bKUQcww
На ръката на леководолаз - много леко-водолаз.

Ако има въпроси ще се опитам да дам съвети. не е толкова страшен калибър. Важното е, че е ремонто пригоден. Електорниката няма данни да дава дефекти така както при Сейко 7АХХ.
Смело напред.
:b
Хубава неделя!
Изображение

stepona555
Специалист
Reactions:
Мнения: 3012
Регистриран: 07 окт 2015 21:42
Местоположение: N36° 26' 08" , W5° 6' 29"

Re: Citizen 3510 , ( 3560 3570 ) service. Ремонт, профилактика. Съвместимост на части.

Мнение от stepona555 » 11 май 2021 19:27

Браво , тази година леководолаз , догодина цели проводници.
https://thewatchsite.com/d1/files/Citiz ... s/3560.pdf
След като си готов вече можеш да видиш как се прави според японците , не знам дали го има на друго място , тук ще се намира лесно.
Изображение

ivan_p_uzunov
Специалист
Reactions:
Мнения: 1157
Регистриран: 07 яну 2015 21:50

Re: Citizen 3510 , ( 3560 3570 ) service. Ремонт, профилактика. Съвместимост на части.

Мнение от ivan_p_uzunov » 12 май 2021 14:44

Враво ,долре че има хора разбиращи и можещи та да показват ! -Този ремонт е доста добре направен а и е със снимки и описания ! -Много добра работа . - :clap:

Потребителски аватар
atanweb
Moderator
Reactions:
Мнения: 6195
Регистриран: 20 яну 2012 22:02
Местоположение: гр. Кюстендил/NRW

Re: Citizen 3510 , ( 3560 3570 ) service. Ремонт, профилактика. Съвместимост на части.

Мнение от atanweb » 12 май 2021 16:45

E :redface чак пък добре направен ремонт...
Не се наложи нищо извънредно да се прави. Просто смених една бобина, замених някой части като лостчета, бутони, пластини и платката и промивка на металните части.
По скоро би било полезно ако на някой му потрябва да гледа разположението на колелата и пластините.
Иначе снимки на разглобен такъв механизъм няма никъде. *освен тук засега...
Инструкцията от ПДФ-а който е предоставил Тодор е много по -полезна и обхваща много повече ситуаций и ремонти, но на чертежите е ужасно да се ориентира човек.
Да вметна, че на много места обозначават механизма като Citizen 3S10 може би някой хора виждат 5 като S
Изображение

stepona555
Специалист
Reactions:
Мнения: 3012
Регистриран: 07 окт 2015 21:42
Местоположение: N36° 26' 08" , W5° 6' 29"

Re: Citizen 3510 , ( 3560 3570 ) service. Ремонт, профилактика. Съвместимост на части.

Мнение от stepona555 » 23 май 2021 23:25

Не се бъркат двата механизма има ги и двата , зависи къде ще се слагат.
https://calibercorner.com/miyota-caliber-3s10-3510/
Изображение

Потребителски аватар
atanweb
Moderator
Reactions:
Мнения: 6195
Регистриран: 20 яну 2012 22:02
Местоположение: гр. Кюстендил/NRW

Re: Citizen 3510 , ( 3560 3570 ) service. Ремонт, профилактика. Съвместимост на части.

Мнение от atanweb » 26 юни 2021 19:21

При мен пристигнаха 5 часовника от серията за ремонт.
Успях да отремонетирам 4 от тях.
1 просто беше неподвижен. След смяна на батерията стрелките не се движеха. Чува се пулс! Врътнах го на магнитното поле за около 1 минути и всички системи проработиха. Вече няколко дни е точен.
2 бяха с изтекъл електролит и имаха нужда от почистване и профилактика както на процедурата по горе показана в темата.
И един беше с дефектна бобина .т.е. прекъсната вероятно отново от изтекла батерия.
За щастие имах донор резерви.
Последният ще се окаже чакащ поради големи щети отново от изтекла батерия по механичната част, платката и бобините. Но скоро и него ще подкарам.

И да добавя нещо важно което установих по време на ремонтите.
Когато сте в режим хронограф то той задвижва минутната и часовата на всеки 10 секунди, а не на всяка секунда, тъй като моторът за секундната е отделен от този за часовете и минутите.
По такъв начин когато сте в режим хронограф вие пестите изразходването на батерията, а ще имате винаги точен час и дата..... и ако батерията не изтече през годините то би трябвало да изкара 10 пъти повече време отколкото ако сте в нормален режим показване на време със секундна стрелка.

Изображение

Изображение

Изображение
Изображение

Отговори

Върни се в “Механизми”