Здравейте в тази категория за всичко останало.
Реших да споделя един метод който премахва много главоболия.
Става въпрос за разбита глава на болт или гайка.
Опитах да направя поредната смяна на масло на колата, но поради кофти ден лошо, нестабилно държане на ключа при опит за отвиване на болта за източване на масло,.. е превъртя . А един път превърти ли след това колкото и да се опитваш става все по зле. Може би предния път след смяната съм затегнал повечко. Ей голям мерак беше седмица след като купих колата.
Та варианта за помощ в сервиз не ми се нравеше тъй като щеше да ми излезе солено!
Погледнах какво ще ме посъветва чичо Гугъл и излязоха разни клипчета и форуми.
Шампион в оправянето на тази гадория се оказа следното което купих.
Жалко, че в Европа се продават предилно китайкси. Вероятно и те вършат работа и имат много положително отзиви.
Технологията е същата, но заложих на нещо по реномирано. Пристигна от Англия, а пък там от Америка.
Както се вижда на снимката това е като обикновенните камъни, само че е с заострени зъби в противоположна посока при отвиване. т.е. с чука почуквате камъка да влезе на разбитата глава и след това при отвъртане зъбите се забиват все-повече в главата. Няма шанс да превърти.
Самата форма е леко конусовидна, така, че с чукът можете да решите до колко надълбоко да набиете преди да развъртате.
Хиляди са положителните отзиви. И аз давам един такъв.
Най-добре е да не стигате до подобни проблеми, но знае ли човек.
Не забравайте да си поръчате и нов болт!
Други мъки и неволи.
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 3120
- Регистриран: 07 окт 2015 21:42
- Местоположение: N36° 26' 08" , W5° 6' 29"
Re: Други мъки и неволи.
Tова е малка беля , наистина страшно става ако опиташ да отвиеш винт с кръгла глава и вътрешен шестостен или еврейска звезда, обикновенно се е натрупал прах и други бръмбари , ако ключа не влезе добре и до край , обикновенно превърта и става неприятно.
В твоя случай като гледам ако си имал повдигач да я вдигнеш , отдолу щеше да го отвиеш и с чук и секач.
Тапата на картера има гарнитура , обикновенно медна шайба , която уплътнява като се смачква , и се сменя всеки път , понеже веднъж приела една форма , няма гаранция че ще успее втория път пак да уплътни , освен с яко затягане , което предполага трудно отвиване.А то е почти невъзможно с гаечен ключ , или звезда или чашка .
Ако е гумена гарнитура , и на ръка да я затегнеш пак ще държи , там няма налягане , както се прави с филтъра , затяга се на ръка , а там наистина има налягане.
И накрая купи си от лидъла помпа за изсмукване на масло за 15 евро и не пипай отдолу , градска легенда е че по добре да го източиш , пак остават боклуци по дъното , ако си маниак , се сипва масло за промивка , после се изсмуква и накрая се сипва новото и не забрявяй филтъра на климатика , освен колата и собственика трябва да засмуква правилна смес.
Това ме подсеща че моята след зимната обиколка на половин Европа сигурно е за същата операция , ама тук това е много опасно ако го правиш на улицата.
В твоя случай като гледам ако си имал повдигач да я вдигнеш , отдолу щеше да го отвиеш и с чук и секач.
Тапата на картера има гарнитура , обикновенно медна шайба , която уплътнява като се смачква , и се сменя всеки път , понеже веднъж приела една форма , няма гаранция че ще успее втория път пак да уплътни , освен с яко затягане , което предполага трудно отвиване.А то е почти невъзможно с гаечен ключ , или звезда или чашка .
Ако е гумена гарнитура , и на ръка да я затегнеш пак ще държи , там няма налягане , както се прави с филтъра , затяга се на ръка , а там наистина има налягане.
И накрая купи си от лидъла помпа за изсмукване на масло за 15 евро и не пипай отдолу , градска легенда е че по добре да го източиш , пак остават боклуци по дъното , ако си маниак , се сипва масло за промивка , после се изсмуква и накрая се сипва новото и не забрявяй филтъра на климатика , освен колата и собственика трябва да засмуква правилна смес.
Това ме подсеща че моята след зимната обиколка на половин Европа сигурно е за същата операция , ама тук това е много опасно ако го правиш на улицата.
- atanweb
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 6312
- Регистриран: 20 яну 2012 22:02
- Местоположение: гр. Кюстендил/NRW
Re: Други мъки и неволи.
Как на улицата бе?! Ако аз сменях маслото на улицата щях да отсъствам дълго от форума.
Да, болта има допълнителна шайба която пък е с гумена вътрешност.
Ама те толкова нескопосано направени тези изделия, че направо да те е страх да ги слагаш.
Гледай само за какво изместване от центъра.
След този боклук ФЕБИ *Полско, Поръчах немско, ами и те не са много по различни.
Да, болта има допълнителна шайба която пък е с гумена вътрешност.
Ама те толкова нескопосано направени тези изделия, че направо да те е страх да ги слагаш.
Гледай само за какво изместване от центъра.
След този боклук ФЕБИ *Полско, Поръчах немско, ами и те не са много по различни.
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 3120
- Регистриран: 07 окт 2015 21:42
- Местоположение: N36° 26' 08" , W5° 6' 29"
Re: Други мъки и неволи.
вземи една тефлонова за водопровод 3/4 или колкото е диаметъра и забравяш за полски фиатчета и гумено метални чудеса , или гумена , ама дали е маслоустойчива се разбира чак като изтече всичкото масло , навремето в България като имах автосервиз (една барака и десет ключа) много патехме от турски части , всичко освен гуменото беше добре изкопирано , но гумата се разпадаше пред очите ти за седмица .