проблемен Восток

Отговори
aleb
Reactions:
Мнения: 5
Регистриран: 10 ное 2020 21:15

проблемен Восток

Мнение от aleb » 10 ное 2020 21:37

Здравейте,
имам един часовник Cardi Vostok, някъде от деветдесетте години, почти не е носен. Тази година реших да го обслужа, почистих и смазах. Работеше безупречно няколко дена и после започна да спира. Интересното е, че ако не го нося няма проблем, работи точно. Когато го взема в ръце и го почуквам с пръст понякога спира. Къде да търся проблема? Механизмът е Восток 2409.

roca
Напреднал
Reactions:
Мнения: 298
Регистриран: 27 апр 2014 22:03

Re: проблемен Восток

Мнение от roca » 10 ное 2020 21:55

С риск, че не съм най-компетентния, според мен причината е в чистенето, т.е. по-скоро в не-доброто чистене.
Най-вероятно някой от камъните, и то на баланс или на анкер, да не е почистен добре и когато не се носи в едното положение да е ОК, но в друго положение да не работи ОК. Разбира се също може да е баланса

Seikosha
Специалист
Reactions:
Мнения: 3686
Регистриран: 11 фев 2013 21:37
Местоположение: Варна

Re: проблемен Восток

Мнение от Seikosha » 11 ное 2020 01:17

Аз също мисля ,че е от баланса. Ако го слагате в покой с циферблата нагоре както е най-нормално и работи, значи долната цапфа на остта към платината е здрава. Пробвайте да го сложите със задният капак нагоре като леко го завъртате към вертикално положение и ,ако спира , значи оста към моста на баланса и противоударното има проблем , или просто го вземете в ръка и го въртете с циферблата надолу и в страни,като наблюдавате секундната стрелка. Ако работи във всички положения при няколко такива опита без да спира, е възможно вътре да е попаднало външно тяло,което при определени моменти да попада на места ,където да пречи на движението.
"Човекът откри времето,Сейко го усъвършенства" " 浪人 "

aleb
Reactions:
Мнения: 5
Регистриран: 10 ное 2020 21:15

Re: проблемен Восток

Мнение от aleb » 16 ное 2020 20:54

Разглобих го и го огледах, стори ми се че съм прекалил със смазването и реших да го почистя пак. След ултразвуковата вана изсуших детайлите с топъл въздух и се изненадах като намерих спиралата на баланса откачена от моста. явно е скрепена с някакъв вид лепило което виждам за пръв път. Как да закрепя спиралат към моста на баланса? дали е лепено с нещо като топло лепило и ако нагрея внимателно ще стане ли?
Изображение

roca
Напреднал
Reactions:
Мнения: 298
Регистриран: 27 апр 2014 22:03

Re: проблемен Восток

Мнение от roca » 16 ное 2020 21:30

Скоро не съм разглобявал чак от тези Востоци, ама никакво лепило нямам спомен да има...закрепванията трябва да са със болтче. Едит: това май е 2409а от по-новите и там май наистина бяха без болтче, а тази част си е монолитна за щифтчето, което ми изглежда да се е скъсало. Според мен по-лесно ще е да търсиш донор за баланс...

Освен това за механизъм промиването не би следвало да е в ултразвукова вана за механизма (пак може да греша). Аз, а и всичко което съм виждал е или с медицински бензин във съдчета или със машини и препарат (когато е професионално), но не мисля че тези машини са стандартни ултразвукови вани, дори и да ползват ултразвук.

roca
Напреднал
Reactions:
Мнения: 298
Регистриран: 27 апр 2014 22:03

Re: проблемен Восток

Мнение от roca » 16 ное 2020 21:47

Това е по-старият вид на механизма, и по-старият баланс, и ограденото в кръгче е болтче, което развиваме.

Изображение

Потребителски аватар
atanweb
Moderator
Reactions:
Мнения: 6214
Регистриран: 20 яну 2012 22:02
Местоположение: гр. Кюстендил/NRW

Re: проблемен Восток

Мнение от atanweb » 16 ное 2020 21:58

Привет,
Мисля, че спиралата се е откъснала от тази част която стърчи на твоята снимка. Можеш да се опиташ да я запресоваш наново, но упражнението не е лесно.
Изображение
Този щифт е пресован в края на спиралата.
По добре търси заместител, цял баланс или най-лесно мисля, че на същата цена би излязло да се намери работещ донор от който да вземеш целият мост заедно с баланса.
Ако ще сменяш баланса то трябва да разшириш леко двете челюсти на държача на щифта, Махаш стария щифт и по същият начин поставяш новият. Като гледаш в свободно положение баланса да седи центриран т.е. оста му да съвпада с камъка на моста.
Да... ултразвука според мен не е проблем. Аз от около година промивам всички части на механизми с ултразвукова ваниничка.
Изображение

nevenbekriev
Специалист
Reactions:
Мнения: 1260
Регистриран: 14 юни 2012 17:05
Местоположение: Варна

Re: проблемен Восток

Мнение от nevenbekriev » 19 ное 2020 18:09

aleb написа:
16 ное 2020 20:54
... явно е скрепена с някакъв вид лепило което виждам за пръв път. Как да закрепя спиралат към моста на баланса? дали е лепено с нещо като топло лепило и ако нагрея внимателно ще стане ли?
Изображение
Правилно предполагаш, лепилото се нагрява за да се втечни и можеш да залепиш отново края на спиралата. Разтопил си го с горещия въздух...
Използвай човката на малък поялник и нагрей самата колонка, но не допирай човката до лепилото. Първо постави края на спиралата върху лепилото, дръж го така с пинцета и тогава нагрей. Щом потъне и си влезе на мястото, махни поялника.
Накрая ще трябва да донаместиш положението на спиралата с кривене в близост до мястото на залепването.

aleb
Reactions:
Мнения: 5
Регистриран: 10 ное 2020 21:15

Re: проблемен Восток

Мнение от aleb » 21 ное 2020 19:23

Да, мотодът на nevenbekriev е правилния начин, става с нагряване. Но трябва да се внимава, без да искам нагрях колелото на баланса и спиралата се отлепи от него - и там е лепена. След като си поиграх още малко накрая успях да залепя спиралата към колелото и към моста на баланса. От всичкото бутане и дърпане в крайна сметка малко поизкривих спиралата и механизма избързва, но съм оптимист, че това може да е оправи. Благодаря на всички за мненията.

nevenbekriev
Специалист
Reactions:
Мнения: 1260
Регистриран: 14 юни 2012 17:05
Местоположение: Варна

Re: проблемен Восток

Мнение от nevenbekriev » 22 ное 2020 20:10

Добре, ама как пък нагря колелото на баланса???
Спиралата не е залепена нито към моста, нито към колелото. На външния край на спиралата има клонка, а на вътрешния - разцепена втулка. Колонката е защипана към фиксатора на колонката, който е част от моста. Лесно се сваля от там и поставя обратно. Втулката (заедно със спиралата)се сваля и поставя на оста на баланса. Би трябвало за залепването към колонката да свалиш спиралата от баланса, а колонката да си остане на моста. След залепването да коригираш положението на спиралата спрямо моста с кривене в близост до мястото на залепване. Тогава да свалиш колонката (цялата спирала) от моста и да поставиш спиралата на баланса, след което пък да монтираш възела баланс-спирала към моста с поставяне на колонката в щипката на фиксатора.
Сега ще трябва да извадиш колонката от щипката и да коригираш положението на спиралата спрямо баланса чрез кривене в близост до вътрешния край. Идеята е спиралата да е в плоскост, изцяло успоредна на колелото и същевременно въображаемият център на спиралата да лежи на оста. Дано не си повредил баланса с това нагряване...

aleb
Reactions:
Мнения: 5
Регистриран: 10 ное 2020 21:15

Re: проблемен Восток

Мнение от aleb » 23 ное 2020 21:03

Ами как успях... не извадих втулката със спиралата от колелото и се опитах както е да го направя. и с човката на поялника нагрях и колелото и ... готово. Сега вече по описания от теб метод започвам всичко отначало. Извадих моста от колонката. Сега виждам, че скрепването на спиралната към втулката не съм направил както трябва. ще опитам да сваля спиралата, да я изправя (междувременно съм я деформирал тук таме), да я залепя наново. После по начина който си описал ще сглобявам обратно и се надявам да се справя.

Отговори

Върни се в “Ремонти, "направи си сам" и "как се прави"”