nevenbekriev написа: ↑09 юни 2021 07:34Мазането на цапфите на анкера при тоззи будилник не се отразява на хода нито положително, нито отрицателно. Важно е да се намажат палетите. Все пак, понеже маслото предпазва от корозия, добре е да се сложи и на цапфите.
Будилник Слава
Re: Будилник Слава
Последна промяна 1 на predator, променена общо 9 пъти
Re: Будилник Слава
predator написа: ↑09 юни 2021 07:58Благодаря.Бях споменал,че щифтовете на анкера са изкривени,това как се отразява на хода/предполагам на амплитудата/ за да знам как да ги корегирам в правилното полужение.nevenbekriev написа: ↑09 юни 2021 07:34Мазането на цапфите на анкера при тоззи будилник не се отразява на хода нито положително, нито отрицателно. Важно е да се намажат палетите. Все пак, понеже маслото предпазва от корозия, добре е да се сложи и на цапфите.
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1264
- Регистриран: 14 юни 2012 17:05
- Местоположение: Варна
Re: Будилник Слава
Раздалечаването на щифтовете един от друг води до намаляване на амплитудата, но не чак толкова съществено. Принципно трябва да са вертикални. Но понеже самото производство не е чак толкова точно, понякога още в завода се налага да ги изкривят в някаква посока. Положението на щифтовете е свързано с регулировката на дълбочината на хода и е възможно ако ги направиш вертикални, анкерът да започне да не пропуска някои от зъбите на анкерното колело или пък копието да започне да опира в предпазната ролка. Има писано по въпроса тук, в първото мое мнение в темата:
http://chasove.com/viewtopic.php?f=57&t=1123
http://chasove.com/viewtopic.php?f=57&t=1123
Re: Будилник Слава
Благодаря,ще прочета.
- atanweb
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 6312
- Регистриран: 20 яну 2012 22:02
- Местоположение: гр. Кюстендил/NRW
Re: Будилник Слава
Амплитудата може да се промени на следващото навиване на пружината. Т.е. засиви как е смазана тя. Може да има нужда да се разнесе равномерно смазката.
Поздравления за свършената работя.
Поздравления и за желанието и за наличните инструменти и уреди.
Поздравления за свършената работя.
Поздравления и за желанието и за наличните инструменти и уреди.
-
- Reactions:
- Мнения: 16
- Регистриран: 10 сеп 2016 22:39
Re: Будилник Слава
Здравейте! Преди 5-6 години тук ви споделих, че се сдобих с едно симпатично часовниче с кукувичка, модел Маяк. Още тогава ми се искаше да можех да го профилактирам, но не ми достигаше (и все още не ми достига достатъчно) смелост. През уикенда, обаче, попаднах на ето този ютуб канал и сякаш в моята душа се събуди онова часовникарско духче, което тогава ме подтикна да си купя кукувичката. Този път, то е достатъчно гладно и настървено за "real business". Първата стъпка даже я направих вчера - купих си медицински бензин за промивката на чарковете (изплува споменът пак за този форум, където бях прочел някъде съвет за нея). Извинете за малко дългото въведение, но сега забивам изречение точно по темата. Имам 2 "жертви", само че не като тази Слава от снимките тук (баща ми има една такава), ами две останали от едните ми баба и дядо - онези кубичните, с червена задна страна. Едната я разглобих снощи и установих, че пружината е разделена на две части (изобщо нямаше насрещно усилие при опит за навиване, отварянето на барабанчето само потвърди). Отделно, че е доста прашасала и клеясала. Другата Слава не съм я отварял още, но тази сутрин ми хрумна само да проверя дали се навива - чувства се, че се навива, сякаш нейната пружина е цяла. Тоест, имам две с една уж здрава пружина. Засега ще се опитам да поправя другата да тръгне. Мисълта ми е, според вас, лоша идея ли е да опитам да си поръчам пружина "на общо основание" в някой цех, носейки прекъснатата (или с шублер ако й взема размерите)? Попаднаха ми два сайта, зад които уж стоят предприятия за производство на лентови пружини:
https://www.prugini.com/catalog/prujini/leaf-springs
https://rota-expert.com/novini/lentovi-pruzhini/
Или е по-добре да се обърна с една скромна молба към вас ако някой има налична свободна, да ми я продаде?
Друг въпрос, който през уикенда си мислих, че е важен, е дали ще е много зле, ако използвам финно машинно масло (в тубичка, продават го във всяка железария или магазин за бои) за местата, където лагеруват чаркове? С него си смазвам веригата на колелото. Междувременно, попаднах в някой пост на кодировка на масло D5. Потърсих в Гугъл, но намирах само автомобилни масла. След това продължих да търся още малко и попаднах на ето тази тема, където видях, че се пише D-5. От темата взех ключови думи Moebius D-5 и ми излезе ето този български сайт, което ми се струва хубаво, че има такъв, а не да трябва непременно от чужбина да си поръчваш. Та, явно лесно ще мога да си поръчам смазки "по предписание", но мисълта ми е дали имам шанс и с обикновеното да се справя, според вас?
edit: Кефи ме как пичът си има всичко, не му вярвам, че е само "хоби" часовникар! Представям си и вас как си имате разни такива чарколяци и инструменти на работния плот. Аз съм още "първолак на 15. септември (ок, нека да е първият учебен ден след него, към края на часовете )" в това хоби, но не се знае, може и до там да стигна някой ден.
https://www.prugini.com/catalog/prujini/leaf-springs
https://rota-expert.com/novini/lentovi-pruzhini/
Или е по-добре да се обърна с една скромна молба към вас ако някой има налична свободна, да ми я продаде?
Друг въпрос, който през уикенда си мислих, че е важен, е дали ще е много зле, ако използвам финно машинно масло (в тубичка, продават го във всяка железария или магазин за бои) за местата, където лагеруват чаркове? С него си смазвам веригата на колелото. Междувременно, попаднах в някой пост на кодировка на масло D5. Потърсих в Гугъл, но намирах само автомобилни масла. След това продължих да търся още малко и попаднах на ето тази тема, където видях, че се пише D-5. От темата взех ключови думи Moebius D-5 и ми излезе ето този български сайт, което ми се струва хубаво, че има такъв, а не да трябва непременно от чужбина да си поръчваш. Та, явно лесно ще мога да си поръчам смазки "по предписание", но мисълта ми е дали имам шанс и с обикновеното да се справя, според вас?
edit: Кефи ме как пичът си има всичко, не му вярвам, че е само "хоби" часовникар! Представям си и вас как си имате разни такива чарколяци и инструменти на работния плот. Аз съм още "първолак на 15. септември (ок, нека да е първият учебен ден след него, към края на часовете )" в това хоби, но не се знае, може и до там да стигна някой ден.
- atanweb
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 6312
- Регистриран: 20 яну 2012 22:02
- Местоположение: гр. Кюстендил/NRW
Re: Будилник Слава
Привет,
добре дошъл отново!
Важното е ,че имаш стимул. Дори си стигнал да търсиш цехове за производство на пружини.
Всеки тук би ти дал най-елементарен съвет да намериш от някой битак или от ОЛХ някоя счупена Слава със същият механизъм и да я ползваш за чати. Цената ще бъде вероятно 1-2% от това което би се наложило да платиш в цех за производство на пружини.
Те и пружините не са какви да е. В цеха няма как да знаят какви спецификаций да и придадат.
например
https://www.olx.bg/d/ad/budilnik-slava- ... s_category - 10лв.
https://www.olx.bg/d/ad/haller-slava-ar ... s_category - 2бр. за 14лв.
На някой битак може да намериш и за 5лв.
Разбира се един цял механизъм би ти послужил много по добре отколкото една пружина. Може да изкочат още непредвидени смени, така, че ще разполагаш с резерви.. дори и да счупиш нещо.
Смело напред.
За масло... ако не ти се дават пари за часовникарско... може да ползваш фино масло за шевни машини... в много малки количества. те. само колкото да са намаслени върховете на осите. По важна е промивката с медицинският бензин.
Остави частите да киснат по дълго в бензина ако имаш на разположение вибрационна ваничка за почистване на бижута и очила.. може във ваната да сложиш бурканчета с частите залети с бензин. Хубавото на тези ванички е , че подгряват течноста. Това подпомага отделянето на старите смазки.
Ако забележиш отлагане на гъста утайка в бензина то извади частите.. подсуши ги. Едрите части избърши с хартия и пак ги сложи в чист бензин. Защото понякога отлаганията в бензина се залепват за частите и тази мръсотия после много пречи.
Внимавай с пружинатите в барабана. Пази си очите, да не те изненада ако излезе иведнъж. Ако смяташ, че няма да се справиш сглоби часовника след като си измил всички части, без да пипаш прижината въобще. Дори и стара и неизмита, тя пак ще даде тласък на баланса. Когато се чувстваш готов ще му дойде времето да извадиш пружината и да я промиеш както другите части.. да я избършеш с напоена с бензин хартия и да я върнеш. После след като е изсъханала намасляваш пружината по цялата дължина пак с намаслена хартия. Прави снимки за да знаеш после в коя посока трябва да вкараш пружината. Става и с ръце. не е трудно.
Трябва ти пинцета и една-две малки отвертки. Ако е нужно заточи им върховете.
Пускай снимки.. направи си тема за започнат ремонт.. ще помагаме.
Успех!
добре дошъл отново!
Важното е ,че имаш стимул. Дори си стигнал да търсиш цехове за производство на пружини.
Всеки тук би ти дал най-елементарен съвет да намериш от някой битак или от ОЛХ някоя счупена Слава със същият механизъм и да я ползваш за чати. Цената ще бъде вероятно 1-2% от това което би се наложило да платиш в цех за производство на пружини.
Те и пружините не са какви да е. В цеха няма как да знаят какви спецификаций да и придадат.
например
https://www.olx.bg/d/ad/budilnik-slava- ... s_category - 10лв.
https://www.olx.bg/d/ad/haller-slava-ar ... s_category - 2бр. за 14лв.
На някой битак може да намериш и за 5лв.
Разбира се един цял механизъм би ти послужил много по добре отколкото една пружина. Може да изкочат още непредвидени смени, така, че ще разполагаш с резерви.. дори и да счупиш нещо.
Смело напред.
За масло... ако не ти се дават пари за часовникарско... може да ползваш фино масло за шевни машини... в много малки количества. те. само колкото да са намаслени върховете на осите. По важна е промивката с медицинският бензин.
Остави частите да киснат по дълго в бензина ако имаш на разположение вибрационна ваничка за почистване на бижута и очила.. може във ваната да сложиш бурканчета с частите залети с бензин. Хубавото на тези ванички е , че подгряват течноста. Това подпомага отделянето на старите смазки.
Ако забележиш отлагане на гъста утайка в бензина то извади частите.. подсуши ги. Едрите части избърши с хартия и пак ги сложи в чист бензин. Защото понякога отлаганията в бензина се залепват за частите и тази мръсотия после много пречи.
Внимавай с пружинатите в барабана. Пази си очите, да не те изненада ако излезе иведнъж. Ако смяташ, че няма да се справиш сглоби часовника след като си измил всички части, без да пипаш прижината въобще. Дори и стара и неизмита, тя пак ще даде тласък на баланса. Когато се чувстваш готов ще му дойде времето да извадиш пружината и да я промиеш както другите части.. да я избършеш с напоена с бензин хартия и да я върнеш. После след като е изсъханала намасляваш пружината по цялата дължина пак с намаслена хартия. Прави снимки за да знаеш после в коя посока трябва да вкараш пружината. Става и с ръце. не е трудно.
Трябва ти пинцета и една-две малки отвертки. Ако е нужно заточи им върховете.
Пускай снимки.. направи си тема за започнат ремонт.. ще помагаме.
Успех!