Тези две твърдения си противоречат. Противоречието е в това, че ако всичко в механиката е наред, при хубаво разклащане, балансът ще движи трансмисията напред примерно 10 сек.
Това значи, че все пак има механичен проблем, но не изключва неизправност в електронния модул.
На кондензатора най-вероятно нищо му няма, но няма да можеш да го измериш с мултицет, освен ако мултицетът не мери кондензатори. Начинът за проверка на кондензатор с оммер докато трае презареждането му работи, но за кондензатори с доста по-голяма стойност.
Ако нещо в схемата е неизправно, то ще е бобината или транзисторът. Не виждам на снимките дали изобщо има базов резистор в модула. Има ли? Резисторът в схемата служи за да протече някакъв малък ток през базата на транзистора и това да предизвика протичане на колекторен ток. Ако модулът е направен така, следва при свързването на батерията, през транзистора да протече ток и от това балансът в момента на свързването ще се отклони, както се е отклонил при проверката на съпротивлението на бобината. Отклонява ли се?
Като говорим за бобината, то тя е навита с два отделни проводника и всъщност има две отделни намотки. И двете ли не са прекъснати?
Накрая, и аз ще попитам какви са напреженията на изводите на транзистора (спрямо плюса на батерията)? Ако модулът е изправен, следва напрежението на колектора да се променя за кратко, когато завърташ баланса от равновесното му положение