Страницата на Върбан / Страничка Варбана
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Обратна връзка:
Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана
Да, нямам по-красив!
И той е форумен - часовникът благодарение на тебе, а моторче ми прати Митака. Пък аз някакси го подкарах. Ще го оставя да работи още няколко дни, и после - на стоп, за тържествени случаи :-)
Ти тая Слава откъде я набара?
И той е форумен - часовникът благодарение на тебе, а моторче ми прати Митака. Пък аз някакси го подкарах. Ще го оставя да работи още няколко дни, и после - на стоп, за тържествени случаи :-)
Ти тая Слава откъде я набара?
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Обратна връзка:
Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана
Стигам до извода, че това беше диверсия, може би даже групова 

- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Обратна връзка:
Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана
Съвсем сериозно - работи като кварце
А виж, циферблата му е много сложен за снимане. Не мога да хвана хубаво преливането на цвета.
Май ще превключа на RAW, че да мога да оправя цветовете и баланса на бялото в лайтрума.

А виж, циферблата му е много сложен за снимане. Не мога да хвана хубаво преливането на цвета.
Май ще превключа на RAW, че да мога да оправя цветовете и баланса на бялото в лайтрума.
Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана
не помня,сигурно аукционаvarban написа:Да, нямам по-красив!
И той е форумен - часовникът благодарение на тебе, а моторче ми прати Митака. Пък аз някакси го подкарах. Ще го оставя да работи още няколко дни, и после - на стоп, за тържествени случаи :-)
Ти тая Слава откъде я набара?
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Обратна връзка:
Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана
Снимки с евтин USB микроскоп:




Пълен боклук. 640х480 с увеличение 50х дава по-малки подробности, отколкото аз виждам с лупа 3...4х.
Нормален микроскоп с горно осветление и прилична оптика на увеличение 10х ще отнесе и двумегапикселните USB микроскопи (този е 0.2).
Така че и за играчка не става.
ПС: Разбира се, не е мой - взех от колегата отсреща.




Пълен боклук. 640х480 с увеличение 50х дава по-малки подробности, отколкото аз виждам с лупа 3...4х.
Нормален микроскоп с горно осветление и прилична оптика на увеличение 10х ще отнесе и двумегапикселните USB микроскопи (този е 0.2).
Така че и за играчка не става.
ПС: Разбира се, не е мой - взех от колегата отсреща.
Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана
Вярно ли?Бях се наточил да си взема такъв,че имат интересен софтуер - размери,ъгли,наклони мерят.Но щом казваш че не чинят..... 

- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Обратна връзка:
Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана
Ако искаш, ще нащракам скриншотове от софта.
Но преди мерене иска калибровка - прилагат някакво фолио с отпечатани скали.
Абе боклук си е :-)
По-добре нормален микроскоп, приспособен за снимки с фотоапарат.
Трябва да е с горно осветление и малко увеличение.
Голямото предметно разстояние е ако трябва да се пипа, не само да се гледа.
Но преди мерене иска калибровка - прилагат някакво фолио с отпечатани скали.
Абе боклук си е :-)
По-добре нормален микроскоп, приспособен за снимки с фотоапарат.
Трябва да е с горно осветление и малко увеличение.
Голямото предметно разстояние е ако трябва да се пипа, не само да се гледа.
Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана
Да ,това е по-добре,но ........много,ама много по-скъпо 

- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Обратна връзка:
Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана
Тогава критериите за избор на USB микроскоп са:
0. Нормална монтировка. Трябва да има стойка с възможност за преместване нагоре-надолу.
1. Възможно по-малко увеличение.
2. Възможно повече мегапиксели.
3. Липса на зум - той не е оптически, а просто интерполация.
4. Регулируемо горно осветление.
5. Благинки по софта.
0. Нормална монтировка. Трябва да има стойка с възможност за преместване нагоре-надолу.
1. Възможно по-малко увеличение.
2. Възможно повече мегапиксели.
3. Липса на зум - той не е оптически, а просто интерполация.
4. Регулируемо горно осветление.
5. Благинки по софта.
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Обратна връзка:
Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана
Ето два горе-долу добри:
http://olx.bg/mikroskop-ogme-i51025651" onclick="window.open(this.href);return false;
и
http://olx.bg/mikroskop-carrl-zeiss-jena-i49905883" onclick="window.open(this.href);return false;
Ама си иска уточняване на подробностите - продавачите нищо не са писали; ако не ги бях виждал, нямаше да знам, че стават за часовници. Ако не са ги оставили само с големите обективи.
Цайса е оптическа глава на самоделна стойка, а за руския - де да види човек. По тая снимка може да се продаде и бинокъл
http://olx.bg/mikroskop-ogme-i51025651" onclick="window.open(this.href);return false;
и
http://olx.bg/mikroskop-carrl-zeiss-jena-i49905883" onclick="window.open(this.href);return false;
Ама си иска уточняване на подробностите - продавачите нищо не са писали; ако не ги бях виждал, нямаше да знам, че стават за часовници. Ако не са ги оставили само с големите обективи.
Цайса е оптическа глава на самоделна стойка, а за руския - де да види човек. По тая снимка може да се продаде и бинокъл

- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Обратна връзка:
Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана
От viewtopic.php?f=83&t=3208#p32513" onclick="window.open(this.href);return false; ,
Както и да е, ще помисля дали и доколко да съкратя постинга, като преместя писанките или тук, или в техническия.
А на твойта тема - преправяни от бомбардировачи само Туполите, и то два броя и половина.
Ту-104 е преправен от Ту-16: http://www.airwar.ru/enc/aliner/tu104.html" onclick="window.open(this.href);return false; - същите двигатели, крила, оперение, колесник. Тялото е друго, ама кабините на екипажа са доста подобни.
Същата история се случва и с Ту-114: http://www.airwar.ru/enc/aliner/tu114.html" onclick="window.open(this.href);return false; който пък е вариант на Ту-95 - основния стратегически бомбардировач на СССР и Русия, най-бързия витлов самолет за всички времена и народи
По-късно правят Ту-124, който запазва схемата на Ту-104, но е по-малък и е конструиран наново.
От него пък се пръква Ту-134, като двигателите се преместват отзад. Това е първия газотурбинен пътнически Ту, който е конструиран като граждански. Но кабината на щурмана остава като на бомбардировач, за да се осигури приемственост с по-раншния 124.
Друга военна следа е Ан-10, който е пътнически вариант на военно-транспортния Ан-12: http://www.airwar.ru/enc/craft/an10.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Той обаче е свален доста бързо от експлоатация заради проблеми с високоякия дурал В-95.
Ан-24 е същата работа.
Другите две конструкторски бюра не са правили такива работи: Ил-12, Ил-14, Ил-18, Ил-62, Ил-86 и Ил-96 са чисто пътнически лайнери, както и Як-40 и Як-42.
Чисто пътнически са и Ту-154 и Ту-204.
Абе не е много чудесна, щото излиза извън конкурсния формат - писането е повече от многото снимкиБраво, Върбане! Чудесна работа!
И аз така знам ,че братята всъщност нямаха граждански самолети..само пригодени за граждански :-)

А на твойта тема - преправяни от бомбардировачи само Туполите, и то два броя и половина.
Ту-104 е преправен от Ту-16: http://www.airwar.ru/enc/aliner/tu104.html" onclick="window.open(this.href);return false; - същите двигатели, крила, оперение, колесник. Тялото е друго, ама кабините на екипажа са доста подобни.
Същата история се случва и с Ту-114: http://www.airwar.ru/enc/aliner/tu114.html" onclick="window.open(this.href);return false; който пък е вариант на Ту-95 - основния стратегически бомбардировач на СССР и Русия, най-бързия витлов самолет за всички времена и народи

По-късно правят Ту-124, който запазва схемата на Ту-104, но е по-малък и е конструиран наново.
От него пък се пръква Ту-134, като двигателите се преместват отзад. Това е първия газотурбинен пътнически Ту, който е конструиран като граждански. Но кабината на щурмана остава като на бомбардировач, за да се осигури приемственост с по-раншния 124.
Друга военна следа е Ан-10, който е пътнически вариант на военно-транспортния Ан-12: http://www.airwar.ru/enc/craft/an10.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Той обаче е свален доста бързо от експлоатация заради проблеми с високоякия дурал В-95.
Ан-24 е същата работа.
Другите две конструкторски бюра не са правили такива работи: Ил-12, Ил-14, Ил-18, Ил-62, Ил-86 и Ил-96 са чисто пътнически лайнери, както и Як-40 и Як-42.
Чисто пътнически са и Ту-154 и Ту-204.
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Обратна връзка:
Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана
Ама да не си помисли някой, че това само братята са го правили. Първият американски реактивен лайнер също е с пагони - Boeing 707 е преправен от танкера C-135 по същата схема
Работата почва от първата голяма война, в която участват самолети. Тя поражда и първата вълна от подобни машини: бомбардировачите остават без работа. Има много такива, аз искам обаче да отбележа метаморфозата на един самолет, който открива ерата на гражданската авиация:
Бомбардировачът Вими веднага след войната прелита Атлантика. Да-да, Линдберг е летял след това. А първи са били капитан Джон Алкок и лейтенант Артър Уитън Браун. Те откриват пътя, по който лети Духът на Сент Луи и който най-добре е описан в Courrier Sud.
Като споменах Южна поща, вижте, как през 2000 година отбелязахме 100 години от рождението на писателя, пилота и инженера Antoin de Saint-Exupery:
http://forums.airbase.ru/2000/06/t6190- ... uperi.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Задачата я взех от писмата на Сент-Екз, и наистина не знаех решението. Намерих едно чисто читерски, като написах програма, която тъпо работеше по метода на пробите и грешките. Бързо пробва и много бърка - отначало намери безброй решения, а после се оказаха две.
Мойта по-добра половинка реши задачата много по-интелигентно от програмист: http://forums.airbase.ru/2000/06/t6190- ... tml#p70917" onclick="window.open(this.href);return false;
А! Не гледайте имената, от това време форумите смениха поне 5 енджина, така че най-старите теми са миш-маш. Също като мойта ;)

Работата почва от първата голяма война, в която участват самолети. Тя поражда и първата вълна от подобни машини: бомбардировачите остават без работа. Има много такива, аз искам обаче да отбележа метаморфозата на един самолет, който открива ерата на гражданската авиация:
Бомбардировачът Вими веднага след войната прелита Атлантика. Да-да, Линдберг е летял след това. А първи са били капитан Джон Алкок и лейтенант Артър Уитън Браун. Те откриват пътя, по който лети Духът на Сент Луи и който най-добре е описан в Courrier Sud.
Като споменах Южна поща, вижте, как през 2000 година отбелязахме 100 години от рождението на писателя, пилота и инженера Antoin de Saint-Exupery:
http://forums.airbase.ru/2000/06/t6190- ... uperi.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Задачата я взех от писмата на Сент-Екз, и наистина не знаех решението. Намерих едно чисто читерски, като написах програма, която тъпо работеше по метода на пробите и грешките. Бързо пробва и много бърка - отначало намери безброй решения, а после се оказаха две.
Мойта по-добра половинка реши задачата много по-интелигентно от програмист: http://forums.airbase.ru/2000/06/t6190- ... tml#p70917" onclick="window.open(this.href);return false;
А! Не гледайте имената, от това време форумите смениха поне 5 енджина, така че най-старите теми са миш-маш. Също като мойта ;)
Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана
Е, супер! Благодаря за изчерпателната информация! Сега вече знам и няма да се излагам когато стане въпрос за гражданските самолети. Аз си мислех, че всички руски самолети са правени с двойно предназначение.
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Обратна връзка:
Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана
А! Забравих свръхзвуковия Ту-144. Той също е бил направо пътнически, без военен вариант.
И не е краден от Concorde, иначе трудно можеш да си обясниш, как е излетял преди него.
Истината е, че разработката му е почнала след Конкорд и заради него, а схемата е избрана същата.
Допълнително сближаване води показването на моделите на Конкорда някъде през 1965 година.
Но това е друга тема, която доста излиза от формата на форума. Има я в мрежата колкото си искаш.
И не е краден от Concorde, иначе трудно можеш да си обясниш, как е излетял преди него.
Истината е, че разработката му е почнала след Конкорд и заради него, а схемата е избрана същата.
Допълнително сближаване води показването на моделите на Конкорда някъде през 1965 година.
Но това е друга тема, която доста излиза от формата на форума. Има я в мрежата колкото си искаш.