Ред на сглобяване
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Обратна връзка:
Ред на сглобяване
В събота съживих един Сейко 5 с машина 7009А, сделано в Филипинах.
След като го поразглобих, без да вадя машината от корпуса (щото съм ламя и не знаех, как се вади ремонтоара) и смених анкерното колело, той взе, че тръгна.
После извадих машината и я разглобих, както се полага. Измих я, понамазах я, сглобих я и тя пак тръгна.
Ама после се рових в нета и видях, как един италианец събира такава машина.
Та той първо слага анкъра, и после сглобява ангренажа. И не проверява, как се въртят колелетата без анкър.
Въпросът ми е защо така прави? И как е сигурен, че колелетата се въртят свободно, след като не ги е пробвал.
Може би така трябва?
Ама аз и двата пъти първо сглобявах ангренажа, после проверявах, дали колелетата се въртят "до откат", и чак после - анкъра и баланса.
След като го поразглобих, без да вадя машината от корпуса (щото съм ламя и не знаех, как се вади ремонтоара) и смених анкерното колело, той взе, че тръгна.
После извадих машината и я разглобих, както се полага. Измих я, понамазах я, сглобих я и тя пак тръгна.
Ама после се рових в нета и видях, как един италианец събира такава машина.
Та той първо слага анкъра, и после сглобява ангренажа. И не проверява, как се въртят колелетата без анкър.
Въпросът ми е защо така прави? И как е сигурен, че колелетата се въртят свободно, след като не ги е пробвал.
Може би така трябва?
Ама аз и двата пъти първо сглобявах ангренажа, после проверявах, дали колелетата се въртят "до откат", и чак после - анкъра и баланса.
Re: Ред на сглобяване
Дай линк да го видим това сглобяване.
Може да го добавя в темата за ремонти.
Може да го добавя в темата за ремонти.
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1265
- Регистриран на: 14 Юни 2012 17:05
- Местоположение: Варна
Re: Ред на сглобяване
Всеки си работи по собствени начини. Обаче ако анкерът се монтира преди анкерното колело, освен че няма как да се пробва трансмисията, има по-труден достъп до колелата за наместването на осите им в камъните на моста и по-голяма опасност някой от зъбите на анкерното колело да застане под или над палет и да го разлепи.
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Обратна връзка:
Re: Ред на сглобяване
Ето го:plamenhar написа:Дай линк да го видим това сглобяване.
Може да го добавя в темата за ремонти.
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... ntWY#at=62" onclick="window.open(this.href);return false;
Сега ще ида на сайта му и ще видя, това негов стил ли е, или само 7009А сглобява така.
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 794
- Регистриран на: 20 Апр 2013 16:58
- Местоположение: София-Лозенец
Re: Ред на сглобяване
И аз никога не съм сглобявал по този начин.
(Може да съм сглобявал нещо извън тази логична за мен последователност на сглобяване, но само ако не съм разглобил часовника напълно.)
А трансмисията не я проверявам дали се върти "до откат". Без пружината и анкера, само като побутнеш колелата би трябвало да се въртят свободно, продължително и с инерция. Добре е това да се провери във всички положения на механизма.
(Може да съм сглобявал нещо извън тази логична за мен последователност на сглобяване, но само ако не съм разглобил часовника напълно.)
А трансмисията не я проверявам дали се върти "до откат". Без пружината и анкера, само като побутнеш колелата би трябвало да се въртят свободно, продължително и с инерция. Добре е това да се провери във всички положения на механизма.
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Обратна връзка:
Re: Ред на сглобяване
Добро утро, Невене!

Сега ще видя, дали италианецът има на сайта си руски механизми. Там ще стане ясно.
Но използвам случая да ти благодаря за пореден път за темата за равновесието!
И аз така разсъждавахnevenbekriev написа:Всеки си работи по собствени начини. Обаче ако анкерът се монтира преди анкерното колело, освен че няма как да се пробва трансмисията, има по-труден достъп до колелата за наместването на осите им в камъните на моста и по-голяма опасност някой от зъбите на анкерното колело да застане под или над палет и да го разлепи.

Сега ще видя, дали италианецът има на сайта си руски механизми. Там ще стане ясно.
Но използвам случая да ти благодаря за пореден път за темата за равновесието!
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Обратна връзка:
Ето линк към сглобяване на ракета (+)
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... oCM0#at=67" onclick="window.open(this.href);return false;
PS: Тук е уставняк
Слага анкъра след като сглоби ангренажа.
Ама не провери "притеглянето" на анкъра... по-точно не се вижда да го е проверил, сигурно го е отрязал в окончателния клип.
PS: Тук е уставняк

Слага анкъра след като сглоби ангренажа.
Ама не провери "притеглянето" на анкъра... по-точно не се вижда да го е проверил, сигурно го е отрязал в окончателния клип.
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Обратна връзка:
Re: Ред на сглобяване
Ето сайта:plamenhar написа:Дай линк да го видим това сглобяване.
Може да го добавя в темата за ремонти.
http://www.orologiaiomatto.it/" onclick="window.open(this.href);return false;
Като се зареди главната страница, отиваш долу, на Tutti i video, http://www.digitanto.it/orologiaiomatto ... /Frame.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Чакаш малко и избираш от падащото меню Seleziona il video, горе в дясно.
Ама кво съм седнал да обяснявам, ти сигурно знаеш италиански. Аз хващам само общото с френския. За часовници стига

- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Обратна връзка:
Re: Ред на сглобяване
Аз винаги проверявам, ако механизмът е прост. Съвсем леко навивам пружината, на един-два зъба, и колелетата почват да се въртят. Засилват се, развиват пружината, после малко я навиват на обратно, спират и се връщат назад малко.dreadx написа:А трансмисията не я проверявам дали се върти "до откат". Без пружината и анкера, само като побутнеш колелата би трябвало да се въртят свободно, продължително и с инерция. Добре е това да се провери във всички положения на механизма.
Това ми е критерия за чисти камъни, цапфи, трибове и дискове на колелета.
Ако не ще да дава откат - разглобяване и пак миене.
В сложните случаи се налага сглобяване едно по едно.
Това същото сейко 7009А го хванах така - без анкерното колело всичко се въртеше нормално, а с анкерното при малко усилие от пружината заяждаше. И след като разгледах анкерното колело внимателно, видях леекичко огъната цапфа.
Като го смених, се оправи.
Ако не бях намерил колело, нямаше да го съживя.
Вчера вечерта се опитах да изправя огънатата цапфа - разбира се, че я счупих. Ама не се ядосах, то си беше за боклука това колело.
Re: Ред на сглобяване
Не видях да сглобява блока за навиване и сверяване.
Само предварително сложи бурето?
Аз почвам от този блок.
После обръщам и накрая анкера и баланса.
Никой не ме е учил-по логика.
Не видях и да смазва?
Сега ще разгледам и другите линкове.
Трябва да си намеря тази пластмасова поставка,която ползва.
Ако някой знае къде има да казва.
За ибея ясно.
Само предварително сложи бурето?
Аз почвам от този блок.
После обръщам и накрая анкера и баланса.
Никой не ме е учил-по логика.
Не видях и да смазва?
Сега ще разгледам и другите линкове.
Трябва да си намеря тази пластмасова поставка,която ползва.
Ако някой знае къде има да казва.
За ибея ясно.
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Обратна връзка:
Re: Ред на сглобяване
Блока за навиване и сверяване го е сглобил предварително.
После е сглобил всичко като хората, но без запис. И си е проверил, как се въртят колелетата.
После - дубъл със запис.
После пак разглобява, мие всичко и сглобява с мазане, ама пак без запис
Като гледам, колко са му чисти частите, доста е напреднал... пък и с мостовете доста бързо се оправя.
Сигурно му прави кеф самия процес:
После е сглобил всичко като хората, но без запис. И си е проверил, как се въртят колелетата.
После - дубъл със запис.
После пак разглобява, мие всичко и сглобява с мазане, ама пак без запис

Като гледам, колко са му чисти частите, доста е напреднал... пък и с мостовете доста бързо се оправя.
Сигурно му прави кеф самия процес:
Прием. Много официален - всички с вечерно облекло, офицерите - с парадна форма.
Разговорите на масата - както в книгите.
Една красива млада госпожица заявява, че много обича децата. И започват коментариите - всички баш по етикета. Дошъл ред до поручик Ржевски, който заявил, че децата може и да не ги обича чак толкова, ама самия процес... ооо!
-
- Напреднал
- Reactions:
- Мнения: 249
- Регистриран на: 28 Мар 2012 12:51
- Местоположение: София, кв. "Хаджи Димитър"
Re: Ред на сглобяване
Май записът е режисиран от някой, дето е далече от часовникарството.
Иначе съм виждал в сайта на Монт-Блан /Mont Blanc специално на френски за колегата varban*, шегата ме е добронамерена/, та там проверяват трена, или трансмисията, като леко духат с крушата анкерното колело. Пък аз слагам на позиция за сверяване и леко врътвам напред-назад, с повече опит се усеща дали всичко е наред. За 7009 колегата sheri-tudis викаше, че и с гъша мас ще си работи! После слагам анкера и навивам, проверката на анкера е описана чудесно от колегата Невен - усеща се как отскача, ако всичко да тук е добре. Остава само баланса, за там е писано много.
Слабо място на 7009 са крачетата на циферблата - доста счупени съм виждал, и са много на края. Голяма беля става, ако влезе вода в механизма, сменете уплътненията задължително!
Иначе съм виждал в сайта на Монт-Блан /Mont Blanc специално на френски за колегата varban*, шегата ме е добронамерена/, та там проверяват трена, или трансмисията, като леко духат с крушата анкерното колело. Пък аз слагам на позиция за сверяване и леко врътвам напред-назад, с повече опит се усеща дали всичко е наред. За 7009 колегата sheri-tudis викаше, че и с гъша мас ще си работи! После слагам анкера и навивам, проверката на анкера е описана чудесно от колегата Невен - усеща се как отскача, ако всичко да тук е добре. Остава само баланса, за там е писано много.
Слабо място на 7009 са крачетата на циферблата - доста счупени съм виждал, и са много на края. Голяма беля става, ако влезе вода в механизма, сменете уплътненията задължително!
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Обратна връзка:
Re: Ред на сглобяване
Skyler> Май записът е режисиран от някой, дето е далече от часовникарството.
Аз да не съм много близко
Този на видеото поне не катапултира винтчета с пинсетата... аз заради една бурмичка на 7009 бях в позиция партер сума време
Още не умея да работя с пинсети, то кога ли ще се науча
Skyler> Иначе съм виждал в сайта на Монт-Блан /Mont Blanc специално на френски за колегата varban*,
И тях ще ги видим
За кво съм учил френски ;)
Skyler> та там проверяват трена,
Ленинградските часовникари казваха на това "скат" - способността да се върти с малък откат при сложена пружина.
На тоя номер ме научи един дядка-измервач. Аз писах малко за него тук: viewtopic.php?f=57&t=1452#p12410" onclick="window.open(this.href);return false;
Skyler> или трансмисията, като леко духат с крушата анкерното колело.
Това с мойта половинлитрова клизма не може да стане
Тя може да духа само силно, леко не ще 
Skyler> Пък аз слагам на позиция за сверяване и леко врътвам напред-назад, с повече опит се усеща дали всичко е наред.
На италианския сайт го има същото за 2609. И аз правя така.
Skyler> За 7009 колегата sheritudis викаше, че и с гъша мас ще си работи!
Сигурно!
Щом не го прецаках, така си е.
Skyler> После слагам анкера и навивам, проверката на анкера е описана чудесно от колегата Невен - усеща се как отскача, ако всичко да тук е добре.
Да-да
Skyler> Слабо място на 7009 са крачетата на циферблата - доста счупени съм виждал, и са много на края.
И тук си прав - конкретния Сейко 5 е кован, вижда се точката на два и половина:
http://postimg.org/image/tibso5l6j/" onclick="window.open(this.href);return false;
Има и още една.
Ама пък е добре, че е в края, иначе ще стане като моя 23 камъков Луч:
http://postimg.org/image/3k0qf8635/" onclick="window.open(this.href);return false;
Отляво е още един пациент - едното краче е отчупено. За него имам поръчан дубльор от Алфа - баш същия. И ако на дубльора му е здрав цифера, ще се уча да запоявам краче с горелка
Skyler> Голяма беля става, ако влезе вода в механизма, сменете уплътненията задължително!
Аз вече го тествах в топла вода - не пуска мехури.
Но имам приготвено голямо уплътнение. Малкото на ремонтоара обаче е проблем. Ще го мисля.
Може да го смажа само с вакуумна смазка, ако не намеря.
Аз да не съм много близко

Този на видеото поне не катапултира винтчета с пинсетата... аз заради една бурмичка на 7009 бях в позиция партер сума време

Още не умея да работя с пинсети, то кога ли ще се науча

Skyler> Иначе съм виждал в сайта на Монт-Блан /Mont Blanc специално на френски за колегата varban*,
И тях ще ги видим

Skyler> та там проверяват трена,
Ленинградските часовникари казваха на това "скат" - способността да се върти с малък откат при сложена пружина.
На тоя номер ме научи един дядка-измервач. Аз писах малко за него тук: viewtopic.php?f=57&t=1452#p12410" onclick="window.open(this.href);return false;
Skyler> или трансмисията, като леко духат с крушата анкерното колело.
Това с мойта половинлитрова клизма не може да стане


Skyler> Пък аз слагам на позиция за сверяване и леко врътвам напред-назад, с повече опит се усеща дали всичко е наред.
На италианския сайт го има същото за 2609. И аз правя така.
Skyler> За 7009 колегата sheritudis викаше, че и с гъша мас ще си работи!
Сигурно!
Щом не го прецаках, така си е.
Skyler> После слагам анкера и навивам, проверката на анкера е описана чудесно от колегата Невен - усеща се как отскача, ако всичко да тук е добре.
Да-да

Skyler> Слабо място на 7009 са крачетата на циферблата - доста счупени съм виждал, и са много на края.
И тук си прав - конкретния Сейко 5 е кован, вижда се точката на два и половина:
http://postimg.org/image/tibso5l6j/" onclick="window.open(this.href);return false;
Има и още една.
Ама пък е добре, че е в края, иначе ще стане като моя 23 камъков Луч:
http://postimg.org/image/3k0qf8635/" onclick="window.open(this.href);return false;
Отляво е още един пациент - едното краче е отчупено. За него имам поръчан дубльор от Алфа - баш същия. И ако на дубльора му е здрав цифера, ще се уча да запоявам краче с горелка

Skyler> Голяма беля става, ако влезе вода в механизма, сменете уплътненията задължително!
Аз вече го тествах в топла вода - не пуска мехури.
Но имам приготвено голямо уплътнение. Малкото на ремонтоара обаче е проблем. Ще го мисля.
Може да го смажа само с вакуумна смазка, ако не намеря.
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 794
- Регистриран на: 20 Апр 2013 16:58
- Местоположение: София-Лозенец
Re: Ред на сглобяване
И аз така ги проверявам.Skyler написа:та там проверяват трена, или трансмисията, като леко духат с крушата анкерното колело.