Новобранец... счупен ремонтоар

DHM
Специалист
Reactions:
Мнения: 2375
Регистриран на: 31 Окт 2012 12:06

Re: Новобранец...

Мнение от DHM »

Чудесно си се справил, колега!!! n_thumbsup
И от мен icon_clap icon_clap icon_clap
.
Seikosha
Специалист
Reactions:
Мнения: 3688
Регистриран на: 11 Фев 2013 21:37
Местоположение: Варна

Re: Новобранец...

Мнение от Seikosha »

Добра работа icon_clap хубав ,чист модел,има едни Ракети подобни,ам без датник,само му сменяй стъклото,че тази пукнатина долу ще ти вади окото и не знам,може и снимката да лъже,но ми се вижда ,че коронката не е обрала луфта до касата и може да се счупи при удар там оста,ако е верно,развий я и тръкни с една пиличка малко оста,но внимателно докато пастне добре n_thumbsup
"Човекът откри времето,Сейко го усъвършенства" " 浪人 "
Аватар
varban
Moderator
Reactions:
Мнения: 4585
Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
Местоположение: Казанлък
Обратна връзка:

Re: Новобранец...

Мнение от varban »

Сега попаднах на точен цитат - става дума за разумната цена за боядисване на стрелки на Полeт като твоя :)
Caxo написа:Тоя датник колко съм го псувал не е истина. Да не говорим, че 5-6 пъти съм "гонил" пружинки из стая. Та това е за сега от мен :)
Няма там никаква светомаса. Обикновена боя смонова кост. Секундата не е оригинална, разбора се.
А понятието разумна цена за всеки е различно.
За да се добереш до тези стрелки, трябва да се извади механизма, да се свалят стрелките, да се боядисат, да се изсушат, да се свали излишната боя, да се поставят правилно стрелките на място, та календарът да прещраква строго в 12 часа, да се вкара механизма в корпуса, да се натисне фиксатора и да се сложи ремонтоара.
Да се чуе познатото щракане на разлетелия се механизъм за навиване и сверяване и да се разглоби половината часовник, което е особено весело, ако има календар. Разбира се, това се случва далече не всеки път, но се случва.
И тоя секос за 100 рубли?
Да беше поне пълна профилактика, а то...


// http://forum.watch.ru/showthread.php?p= ... ost1745791" onclick="window.open(this.href);return false;

dmtv1 е часовникар, и все пак смотания ремонтоар на 1 МЧЗ понякога му се опъва.
Аз затова ти казвам:
varban написа:Прочее, аз смятам, че следващия обект трябва да бъде Ракетa три стрелки :)
Пък ако си намериш някоя 16 камъкова, без накладни камъни на анкерното колело, още по-добре. Таман ще се съсредоточиш на същественото - собствено на часовниковия механизъм :)
Инкаблокът на ракeтите е най-лесен за отваряне, а друго няма какво да те озори в тях.
Аватар
varban
Moderator
Reactions:
Мнения: 4585
Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
Местоположение: Казанлък
Обратна връзка:

Re: Новобранец...

Мнение от varban »

Ама то любовта е ирационална работа.

Щом като си залюбил тази машина от пръв поглед, да те светна, че дупката, към която сочи червената стрелка на твойта снимка:

http://postimg.org/image/e363rx8zr/" onclick="window.open(this.href);return false;

е направена сигурно да можеш да сложиш разместеното буренце и пружина отгоре, без да разглобяваш календара, само като свалиш моста на барабана.

И да знаеш, че една пчела, ако я затвориш в кошер, ще бръмчи, ама мед няма да дава :)
Аватар
varban
Moderator
Reactions:
Мнения: 4585
Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
Местоположение: Казанлък
Обратна връзка:

Още по ремонтоара на полетите (+)

Мнение от varban »

... от същия автор:
2. По Полетитe 2609Н и т.н. Лайняният ремонтоарен механизъм е известен. По съвет на опитни часовникари си пазя нервите и свалям коронката от ремонтоара преди поставянето в корпуса, а не го вадя от машината. После завинтвам коронката, като придържам вала с тънки клещи. Така става по-лесно и по-бързо.
Бачо Ангел също съветваше такъв трик :)

А най-добри са вентилируемите корпуси:

Изображение

като на тази възглавница най-отпред.

То и без това водозащитата им е никаква, поне като влезе влага, да излиза свободно :)

Ракетитe са друга работа :D ;) :D :) ;) :D
Caxo
Reactions:
Мнения: 32
Регистриран на: 16 Авг 2013 00:28
Местоположение: В.Търново

Re: Новобранец...

Мнение от Caxo »

Благодаря на всички за топлите думи :) Колкото до ремонтоара -12 пъти опитах да го сложа ама не стана. После му хванах чалъма. Развивам отзад дебелата планка на която е контрата за навиване и оттам ти се отваря достъп, а и няма какво да изхвърчи :)

П.П. Пчеличката не е една, но за сега ще изчакам малко, че ми се отвориха други по-важни задачи...
Аватар
varban
Moderator
Reactions:
Мнения: 4585
Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
Местоположение: Казанлък
Обратна връзка:

Re: Новобранец...

Мнение от varban »

Щото има пробит отвор. А на предните модификации няма - този полeт на снимката е 2609.Н, а не 2Н.
И онзи 2614, дето го заврях в шанхайски пиринчен корпус, и той е само ен, не е две ен.
Аз май две ен нямам... да взема да им пробия по една дупка преди миене... :)
nevenbekriev
Специалист
Reactions:
Мнения: 1265
Регистриран на: 14 Юни 2012 17:05
Местоположение: Варна

Re: Новобранец...

Мнение от nevenbekriev »

varban написа:Щото има пробит отвор. А на предните модификации няма - този полeт на снимката е 2609.Н, а не 2Н.
И онзи 2614, дето го заврях в шанхайски пиринчен корпус, и той е само ен, не е две ен.
Аз май две ен нямам... да взема да им пробия по една дупка преди миене... :)
Нещо не разбирам за какво ти е дупката.
1. Махаш моста на барабана.
2. Вадиш ремонтуарните колела.
3. Слагаш вала на ремонтуара.
4. С игла покрай вала преместваш крачето към положение сверяване и тогава издърпваш коронката за сверяване.
5. Махаш вала на ремонтуара.
6. Слагаш обратно ремонтуарните колела и тогава - вала на ремонтуара
plamenhar
Специалист
Reactions:
Мнения: 2741
Регистриран на: 17 Апр 2012 14:49

Re: Новобранец...

Мнение от plamenhar »

За тази дупка говори сигурно "varban":

Изображение

Понякога и аз я ползвам тази дупка.Ако се размести бурето на ремонтоара.
За да не махам датника и всички гадни пружинки,махам моста на пружината
и през тази дупка с най тънката отвертка нагласям лостчето за да влезе в шлица на бурето.
Аватар
varban
Moderator
Reactions:
Мнения: 4585
Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
Местоположение: Казанлък
Обратна връзка:

Re: Новобранец...

Мнение от varban »

Да... аз съм забравил машината. И на 2609.Н я има същата.
Caxo
Reactions:
Мнения: 32
Регистриран на: 16 Авг 2013 00:28
Местоположение: В.Търново

Re: Новобранец...

Мнение от Caxo »

Така... докато стоеше на рафта на 3-4 пъти взе че спря. Винаги около от 10 до 12 секунда.След това му сложих една каишка и вече седмица го нося без проблеми. Не е спирал, но изостава с около минута и нещо за 24часа.... Дали да го бутна малко и как ?


П.П. Имате ли представа как да разбера ориентировъчно коя година е произведен ?
Аватар
varban
Moderator
Reactions:
Мнения: 4585
Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
Местоположение: Казанлък
Обратна връзка:

Re: Новобранец...

Мнение от varban »

Лошо сложени стрелки. По-малко вероятно мята върхът на секундната ос.

Аз тоя урок го минах на Сейко 7009 :)
nevenbekriev
Специалист
Reactions:
Мнения: 1265
Регистриран на: 14 Юни 2012 17:05
Местоположение: Варна

Re: Новобранец...

Мнение от nevenbekriev »

Трябва да преместиш това лостче (градусника) в означената посока.
Изображение

А дали е хубава амплитудата? (дали балансът мърда едва-едва или маха като бесен)
Аватар
varban
Moderator
Reactions:
Мнения: 4585
Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
Местоположение: Казанлък
Обратна връзка:

Re: Новобранец...

Мнение от varban »

Caxo написа:Така... докато стоеше на рафта на 3-4 пъти взе че спря. Винаги около от 10 до 12 секунда.След това му сложих една каишка и вече седмица го нося без проблеми. Не е спирал, но изостава с около минута и нещо за 24часа.... Дали да го бутна малко и как ?
Трябва да си сигурен, че всичко се върти свободно. Изпусни пружината, навий го малко и гледай, къде спира, ако е на масата. Трябва да оправиш проблема.

А за корекцията - мърдаш малко регулатора към скъсяване на спиралата. Не колонката, а това, дето е след нея. По-малката джаджа.
Caxo написа: П.П. Имате ли представа как да разбера ориентировъчно коя година е произведен ?
Имам :) Да чакаме някой да предположи обосновано :)
Тия машини не са маркирани с година. Номерата нищо не значат - просто поредни номера на моста (даже не на машината) и на капака (не на часовника). Служат само за вписване в документите за гаранционно обслужване.
Caxo
Reactions:
Мнения: 32
Регистриран на: 16 Авг 2013 00:28
Местоположение: В.Търново

Re: Новобранец...

Мнение от Caxo »

За сега ще го му се порадвам още малко, пък после ще го разглобя за преглед на стрелките и зъбното колело на секундната стрелка. Сега се захванах с една Слава 2427. Като цяло е в добро състояние. Съвсем леко избързва, сменя дата и ден. Външния вид го оправих и мисля, че се получи добре... Има само 2 проблема.... Единия е, че на ръчно навиване ремонтуара се движи адски трудно и се усеща нещо като стържене....Дали може да се разглоби само рая част от механизма без да го бутам на татък и какъв може да е евентуално проблема? Другият проблем е, че маховика на автоматика ми се струва че се клапи повече от колкото трябва и опира в капака и от време на време подрънква...
Публикувай отговор

Обратно към “Ремонти, "направи си сам" и "как се прави"”