Слава хронометър.
Re: Слава хронометър.
Така беше първоначално, усъмних се и го обърнах. Но и в двете положения не прехвърля. Остава единствено да не е влязъл до край. Има лак, а нямам запалка наблизо.
Десния беше обърнат.
Десния беше обърнат.
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1265
- Регистриран на: 14 Юни 2012 17:05
- Местоположение: Варна
Re: Слава хронометър.
Палетът от снимката е сложен правилно, но има изкъртен участък от импулсната плоскост. Може би ако се сложи по-нагоре от плоскостта на анкера, зъбите ще минават през здраво място. Някъде бях писал как се наместват палетите при буд. Слава, няма разлика. Шеллакът пречи и трябва да се махне. Ако трябва, ще помагам!
Re: Слава хронометър.
Явно лака е пречката. Не исках да рискувам и много не съм го натискал. Ще потърся темата за будилника.
Re: Слава хронометър.
По моите няма лак за съжаление.varban написа:Интересно ми е вашите капаци имат ли лак? Той се мие, и под него излиза добре полиран хром. Такъв вариант на лепенка са измислили братята :-)
Такова нещо съм виждал само на новите, с безвинтов баланс и цифер на лъчи.
Би предпазил хрома и като се махне ще светне като нов.
Re: Слава хронометър.
Имам чисто нов Агат с такъв лак (жълт) на капака.Мислех,че е нарочно оцветен така.
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Обратна връзка:
Re: Слава хронометър.
Нарочно, ама в завода. Има жълти и големи Слави.
Сантисекундните има и с виолетово-червени капаци, като стрелките на децисекундните.
Те най-много страдат сантисекундните - представете си ги в един корпус с гнездо от твърда гума, коронката им стърчи само, и един електромагнит като от стартер на КамАЗ ги пере. Звук се чува като от презареждане на автомат :'(
Ама те тези хроноскопи (на сантисекундните не им казват секундомери) са за това. 1000 измервания, и за ремонт и регулиране.
На времето подобни са се използвали и за засичане в леката атлетика, ама отдавна са сменени с електроника. Калто и в балистиката, разбира се.
Но ако трябва да се направи заряд за изстрел по стара документация, по-лесно ще е да се върнем на хронографи на Буланже. Или на сантисекундни Слави :-)
Сантисекундните има и с виолетово-червени капаци, като стрелките на децисекундните.
Те най-много страдат сантисекундните - представете си ги в един корпус с гнездо от твърда гума, коронката им стърчи само, и един електромагнит като от стартер на КамАЗ ги пере. Звук се чува като от презареждане на автомат :'(
Ама те тези хроноскопи (на сантисекундните не им казват секундомери) са за това. 1000 измервания, и за ремонт и регулиране.
На времето подобни са се използвали и за засичане в леката атлетика, ама отдавна са сменени с електроника. Калто и в балистиката, разбира се.
Но ако трябва да се направи заряд за изстрел по стара документация, по-лесно ще е да се върнем на хронографи на Буланже. Или на сантисекундни Слави :-)
Re: Слава хронометър.
Днес реших да се занимая с другата Слава. Навит до край, при освобождаване на баланса, започва да трепти с кратки и много бавно затихващи колебания, без да прехвърля анкърното колело. При допълнително ръчно натягане на коронката, започва да прехвърля и то, но при натискане на бутоните няма никаква реакция. Според мен е или за почистване или слаба пружина, но това че не реагират бутоните?! Като гледам трябва да се разглоби целия за да се смени само барана, значи този експеримент отпада и остава разглобяването.
Има ли някаква последователност при тази операция? Това ще е първият ми по сложен механизъм, който сте се опитам да разглобя и сглобя.
Има ли някаква последователност при тази операция? Това ще е първият ми по сложен механизъм, който сте се опитам да разглобя и сглобя.
Re: Слава хронометър.
Опита ли да махнеш баланса и анкера?
И върти ли трансмисията?
Аз първо махам секундните стрелки.Може и баланса,за да не се закачи случайно,че....
След това махам колелцето заедно с оста,закачено на червената стрелка-това дето го спират клещите.
След това демонтирам малкия мост с клещите.
Огледай механиката под този мост.Провери работи ли Главния бутон.После бутона за нулиране.
На ремонтоара има нанизана втулка-да запомниш как е разположена.
Вадиш цялата машина-има един болт с изпилена 1/3 глава.
Вече можеш да извадиш голямата плоча.Внимавай за една малка шпилка да и запомниш мястото.
В нея опира и я премества бутона за нулиране.
Нали имаш и друг по който да се консултираш.
И върти ли трансмисията?
Аз първо махам секундните стрелки.Може и баланса,за да не се закачи случайно,че....
След това махам колелцето заедно с оста,закачено на червената стрелка-това дето го спират клещите.
След това демонтирам малкия мост с клещите.
Огледай механиката под този мост.Провери работи ли Главния бутон.После бутона за нулиране.
На ремонтоара има нанизана втулка-да запомниш как е разположена.
Вадиш цялата машина-има един болт с изпилена 1/3 глава.
Вече можеш да извадиш голямата плоча.Внимавай за една малка шпилка да и запомниш мястото.
В нея опира и я премества бутона за нулиране.
Нали имаш и друг по който да се консултираш.

Re: Слава хронометър.
За сглобяването ще гледам от другия, но питам за всеки случай да не изкривя нещо. Свалих баланса и анкъра- не работи трансмисията.
Но сложих анкъра от тази на първата Слава, на която палета беше разлепен. Проработи, но само по гръб и с не добри показатели:
Но сложих анкъра от тази на първата Слава, на която палета беше разлепен. Проработи, но само по гръб и с не добри показатели:
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Обратна връзка:
Re: Слава хронометър.
Павлине, ти само не вади пружината от барабана, че ш видиш ти слаба пружина 
Не е слаба пружината, много си е яка, и не се уморява. Аз скъсана или изморена не съм виждал на повече от 30 такива машини, а стоят постоянно навити и спрени - мръсен навик на лаборантите.
Такова нещо, дето ти го казваш, и аз съм виждал. Беше прецакана спиралата. Някой решил да настройва хода и огънал крайната витка с регулатора. Че и щифтовете на регулатора бяха изкривени.
Съответно, яко избягало равновесие, и като резултат - прецакан импулсен камък на баланса и анкер.
Оправи се с единия Росенов баланс - аз толкова изкривена спирала не можах да оправя. Пък и ква е ползата, ако го няма импулсния камък.
Ама това, че не върви без анкер, не е добре.
Да не би да е презатегнато зацепването на паразитното колело?
Това също се случва в ръчкани секундомери.
Не знае за какво е тази регулировка, ама хваща отвертката и почва да ръчка - да види кво ш'стане.
На такива им викам терминатори.
Виж дали има малък луфт при освободена пружина... ако си извадил машината де... иначе не можеш да докачиш храповика.
Ако тия трите колелета трудно се въртят, сваляй централните две смело и безотговорно, както те съветва Пламен. Все едно ще го ядеш по пълна програма - с разглобяване, миене, мазане и настройка
Абе ще стане и този механизъм форумен, знам си аз

Не е слаба пружината, много си е яка, и не се уморява. Аз скъсана или изморена не съм виждал на повече от 30 такива машини, а стоят постоянно навити и спрени - мръсен навик на лаборантите.
Такова нещо, дето ти го казваш, и аз съм виждал. Беше прецакана спиралата. Някой решил да настройва хода и огънал крайната витка с регулатора. Че и щифтовете на регулатора бяха изкривени.
Съответно, яко избягало равновесие, и като резултат - прецакан импулсен камък на баланса и анкер.
Оправи се с единия Росенов баланс - аз толкова изкривена спирала не можах да оправя. Пък и ква е ползата, ако го няма импулсния камък.
Ама това, че не върви без анкер, не е добре.
Да не би да е презатегнато зацепването на паразитното колело?
Това също се случва в ръчкани секундомери.
Не знае за какво е тази регулировка, ама хваща отвертката и почва да ръчка - да види кво ш'стане.
На такива им викам терминатори.
Виж дали има малък луфт при освободена пружина... ако си извадил машината де... иначе не можеш да докачиш храповика.
Ако тия трите колелета трудно се въртят, сваляй централните две смело и безотговорно, както те съветва Пламен. Все едно ще го ядеш по пълна програма - с разглобяване, миене, мазане и настройка

Абе ще стане и този механизъм форумен, знам си аз

Re: Слава хронометър.
Няколко въпроса:
Поради какви причини баланса на Слава 1 има луфт когато е монтиран на Слава 2, а на нейната си няма?
А баланса на Слава 2 няма луфт монтиран и на двете Слави?
Предполагам паразитното колело се регулира от този болт:

А храповика или ако е кученцето, го освобождавам през процепа, без да е махната машината.
Поради какви причини баланса на Слава 1 има луфт когато е монтиран на Слава 2, а на нейната си няма?
А баланса на Слава 2 няма луфт монтиран и на двете Слави?
Предполагам паразитното колело се регулира от този болт:

А храповика или ако е кученцето, го освобождавам през процепа, без да е махната машината.
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1265
- Регистриран на: 14 Юни 2012 17:05
- Местоположение: Варна
Re: Слава хронометър.
Искаш ли утре по някое време да ти дойда на гости?
Re: Слава хронометър.
Винаги си добре дошъл! Ще бъде удоволствие за мен!
Та за Славата с недвижещата се трансмисия- махнах паразитното и завъртя, значи проблема е някъде след него. Но това за утре.
Та за Славата с недвижещата се трансмисия- махнах паразитното и завъртя, значи проблема е някъде след него. Но това за утре.
Re: Слава хронометър.
Провери дали няма остатък от ос в някой от камъните на баланса на този който няма луфт.
Предлагам да направите конфернтна връзка.
Много бих желал и аз да присъствам.
Предлагам да направите конфернтна връзка.
Много бих желал и аз да присъствам.
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Обратна връзка:
Re: Слава хронометър.
То и аз, ама млъквам по темата. Невен ще се кефи - ще набара непознат механизъм :-)
Интересно, че аз съм човъркал почти всичко, ама нито един напълно. Бях се наканил на един служебен... малка му беше амплитудата... свалих баланса, разглобих опората на моста, смазах я и набутах масло в долната, и машинката си тръгна с 270 градуса - повече на този бърз и тежък баланс няма и да може.
И хич не му дреме, дали е спряна или пусната червената стрелка - амплитудата си е постоянна.
Така че пълно разглобяване на голяма Слава все още ми предстои :-)
Интересно, че аз съм човъркал почти всичко, ама нито един напълно. Бях се наканил на един служебен... малка му беше амплитудата... свалих баланса, разглобих опората на моста, смазах я и набутах масло в долната, и машинката си тръгна с 270 градуса - повече на този бърз и тежък баланс няма и да може.
И хич не му дреме, дали е спряна или пусната червената стрелка - амплитудата си е постоянна.
Така че пълно разглобяване на голяма Слава все още ми предстои :-)