
Японски
-
- Напреднал
- Reactions:
- Мнения: 450
- Регистриран на: 13 Яну 2013 23:39
- Местоположение: Смолян&Пловдив
Re: Японски
Ееее Митак стига бе човек напоследък само избухваш !!! Поздравления за сейкото уникално е и с тази каишка придобива много приятна спортна визия 

-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1171
- Регистриран на: 14 Яну 2012 16:50
Re: Японски
класика Митак
Re: Японски
Много хубаво Сейко, Митак!
Да попитам- оригинално ли е с тази секундна стрелка? За прозорчето е ясно.
Да попитам- оригинално ли е с тази секундна стрелка? За прозорчето е ясно.

Напоследък ме преследват умни мисли, но аз съм по-бръз. 

-
- Напреднал
- Reactions:
- Мнения: 249
- Регистриран на: 28 Мар 2012 12:51
- Местоположение: София, кв. "Хаджи Димитър"
Re: Японски
Вижда се, че почитателите на Сейко сме доста във форума. Позволявам си да подхвана един технически въпрос, но пиша тук защото се отнася главно до Сейко/Ориент.
При профилактика се препръчва да се извади главната пружина от барабана, измие всичко, да се върне и смаже с по-гъсто масло. Обаче забелязах, че оригиналната смазка съдържа графит.
На 2-3 часовника капнах по 2-3 малки капки, без да мия, направо върху графита. Резултатът, що се касае до резерв, не е лош.
Интересно какво Ви е мнението по въпроса, ако е друг часовник без графит мия задължително!
Ето малко илюстрации:



При профилактика се препръчва да се извади главната пружина от барабана, измие всичко, да се върне и смаже с по-гъсто масло. Обаче забелязах, че оригиналната смазка съдържа графит.
На 2-3 часовника капнах по 2-3 малки капки, без да мия, направо върху графита. Резултатът, що се касае до резерв, не е лош.
Интересно какво Ви е мнението по въпроса, ако е друг часовник без графит мия задължително!
Ето малко илюстрации:



Re: Японски
Роска, прав си
Не е негова! Сега се загледах.....стои му добре, но не е хромирана, а някак по-бяла....Ама за тези пари не му търся кусури 


.
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Обратна връзка:
Re: Японски
Не е много ясно, дали е графит или молибденов дисулфид.Skyler написа:... Обаче забелязах, че оригиналната смазка съдържа графит.
На 2-3 часовника капнах по 2-3 малки капки, без да мия, направо върху графита. Резултатът, що се касае до резерв, не е лош.
Може даже да е борнитрид. Мога да ги намеря и трите, ама и аз не слагам. Предпочитам засега да капя само масло. Пък като се науча, ще почна да смазвам с графит.
Както и да е, аз писах, какво правя с пружините: viewtopic.php?f=57&t=2377" onclick="window.open(this.href);return false;
По тази "технология" в барабана може да се вкара само чиста и суха пружина - пробвайте да навиете омазана и споделете наблюдения. Аз се отказах

Казват, че ако се навива в приспособление, пружината може да е прекарана през намазнена хартия, така че цялата повърхност да се покрие с маслен филм. Това - първо за защита от корозия, и най-накрая за смазване. Основно смазването е с капки върху витките.
Та за графита или други прахообразни антифрикционни материали.
Те по-лошо ще се разпределят - не текат, ако наръсиш вече навитата пружина, макар че кой знае. Сигурно е разумно първо да се намасли пружината, и после да се овъргаля в графит.
А след това - да се навие в барабана, ама като хората, с приспособление, щото иначе ще бъде суха и мръсна от пръстите.
Мен на тия пружини ме смущава повече мазането на последната витка, отколкото графита.
Там трябва да има някаква смазка, щото иначе - сухо триене и стружки хвърчат.
По темата са писали на руския форум: http://forum.watch.ru/showthread.php?t=50730" onclick="window.open(this.href);return false;
Ама аз не съм стигнал до такова ниво :(
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Обратна връзка:
Re: Японски
Абе май не е така. Квото е за тях, такова е за всеки автомат. Поне аз не виждам разлика.Skyler написа: Позволявам си да подхвана един технически въпрос, но пиша тук защото се отнася главно до Сейко/Ориент.
-
- Напреднал
- Reactions:
- Мнения: 249
- Регистриран на: 28 Мар 2012 12:51
- Местоположение: София, кв. "Хаджи Димитър"
Re: Японски
Абсолютно вярно, но швейцарските не са така оклепани с чернилка, която освен това се и спича. Или още не съм попаднал на толкова омазана пружина.varban написа: Квото е за тях, такова е за всеки автомат.
Купих си от фирма Квазер за 1 лв. синтетична смазка - 5 гр. в спринцовка. Пише литий-молибденова грес. Но е такава чернилка, че сърце не ми дава да я слагам на измит барабан и пружина. Май ще си карам на синтетичното масло /от по-гъстото/.
Поздрави!
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Обратна връзка:
Re: Японски
Ако си му хванал цаката и не пуска стружка, а работи добре, това е най-разумно решение.
Не е дерт на две-три години да го отвориш и да му смениш смазката. Поне не е дерт за любител.
Часовникарите-професионалисти тук са в много по-неизгодно положение - те дават ремонтираните часовници на клиенти и са длъжни да ги мажат по устав
Не е дерт на две-три години да го отвориш и да му смениш смазката. Поне не е дерт за любител.
Часовникарите-професионалисти тук са в много по-неизгодно положение - те дават ремонтираните часовници на клиенти и са длъжни да ги мажат по устав

-
- Напреднал
- Reactions:
- Мнения: 249
- Регистриран на: 28 Мар 2012 12:51
- Местоположение: София, кв. "Хаджи Димитър"
Re: Японски
Ама хич, особено ако стои в колекция. Пък като гледам и часовникарите не са толкова уставни, дават уж гаранция за ремонта 1 месец, ако изришно настоиш. Да не говорим, че в едно "студио" профилактиката е 90 лв. Та така!varban написа: Поне не е дерт за любител.
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Обратна връзка:
Re: Японски
Много блести, не мога да го прочета. Ама пише ressorts (пружини), може и за това да е.
На последния ред пише, че е и за ремонтоари, ама на френски remontoir е механизъм с всички кулиси и тиражи, не само валчето.
На последния ред пише, че е и за ремонтоари, ама на френски remontoir е механизъм с всички кулиси и тиражи, не само валчето.
Re: Японски
Те ви още един японец.
Любопитно ми е преди този пост колко от вас са знели за съществуването на този механизъм на Сейко? Иде реч за 8306.
Механизма като такъв е произвеждан от 1965 до 1969. Конкретния екземпляр е произведен некъде по средата, а именно '67. Прави впечатление липсата на навиващ механизъм тип "вилица". За сметка на това се използва друг, предавателния механизъм на който е интегриран на основната платка и много мяза на тоя при Ориент 429 и съвършенно не в духа на Сейко, тук има възможност и за ръчно навиване
. Механизма за смяна на дата е доста сложен и има цели четери пружинки, готови да отидат в небитието. Изпотих се два пъти докато събрах датата. Нататък беше лесно. Гадното дойде при поставянето в кутията механизма се фиксира с един обръч с чопчета и за по-лесно се поставя през отвора за стъклото
.
Следват малко снимки от процеса на профилактика:






Любопитно ми е преди този пост колко от вас са знели за съществуването на този механизъм на Сейко? Иде реч за 8306.
Механизма като такъв е произвеждан от 1965 до 1969. Конкретния екземпляр е произведен некъде по средата, а именно '67. Прави впечатление липсата на навиващ механизъм тип "вилица". За сметка на това се използва друг, предавателния механизъм на който е интегриран на основната платка и много мяза на тоя при Ориент 429 и съвършенно не в духа на Сейко, тук има възможност и за ръчно навиване


Следват малко снимки от процеса на профилактика:





