То е стандартно, ама аз да обърна внимание на дреболиите, дето често ги изпускаме, а са важни колкото наместването на осите в рубините - без тях няма да тръгне, квото и да праиш.
В началото е това:
Секундната стрелка я скубнах с нокти, минутната - с две отвертки, като щанги. Опора - на две клечки за зъби. Ама нямах свободна ръка да снимам :( Часовата не я вадих - за кво! На три стрелки часовата стрелка се вади само ако се сменя часовото колело, циферът или самата стрелка.
Ето:
След това развинтваме всичко, което може да се развинти:
Почва се с баланс на голо, без нищо друго. Това съм го приказвал толкова пъти, че просто ще го изпусна - снимките се качват отвратително бавно, ама ще го обясня с думи.
Голата платина с махнато всичко от нея се мие в няколко (или поне в две, ама не баш тоя мърляв 2409) вани бензин, докато се изчисти до блясък. Всички шлици, дупки, глухи отвори и цепки се прочистват с подострени клечки, като критерия е като в казармата - клечката трябва да излезе бяла, а не черна или кафява. Използваните клечки не се хвърлят, а подострят с остър нож. Иначе ще се разорите - по 50 пъти остря клечки, и изразходвам само 7-8 за една платина
Последно се прочистват рубините. Слага се голямата лупа и се почва. Това да стане навик.
Раз - излъскване на вътрешната страна, на два пъти, с новоподострени (нови за по-късо) клечки.
Два - излъскване на масльонката, на три- четири пъти, с нови клечки.
Три - поглед под силна лупа на светлина - оценка за износване или пукнатина. Ако е пукнат рубин, или пък е износен, става интересно - часовникът върви както и когато си иска.
Същото е и с колелетата - лъскат се и се оглеждат под силна лупа. Не плашойте се! Не са много. По-добре да загубите половин час, отколкото да пцувате и разглобявате наново, щото клини.
Так така. След това платината се слага в подставката и се почва с опората на баланса откъм цифера. По устав - вадене на пружинката, бушонът в бензин, прочистване на камъка в бушона там, където ляга накладния, излъскване на накладния камък до блясък на бяла хартия, след това хващате камъка с пинцета (с плоското нагоре! По отражение на лампата - трябва да видите блестящо кръгче), с иглата капвате капка масло около половината по диаметър, пускате бушона върху накладния камък, притискате с пръст да залепне. Бушонът на място, пружинката на място.
След това се вади баланса от финалната ваничка с бензин, суши се, бае му се и се слага на място. След това - другия бушон.
След това балансът се отклонява на 180 градуса и се пуска, и се броят колебанията.
Е, ако не са 100, значи нещо не е в ред. ТРЯБВА ДА СА ТОЛКОВА, иначе няма амплитуда, няма хронометър

Как - тема на друга тема
След това балансът се слага настрана и се почва сглобяването.