Щракаш регулатора в накладния камък, капваш капка масло (половин диаметър) на камъка и завинтваш опората на място върху моста. След това обръщаш моста, преместваш регулатора максимално близко до отвора за колонката и нацелваш с колонката отвора, а със спиралата - щифтовете. И затягаш винтчето.
И слагаш на място моста с баланса.
Смазваш и долната опора - тя е по-лесна.
И проверяваш, дали спиралата е успоредна на баланса и дали не закачва никъде. Ако да, сипваш си една чаша бира и продължаваш

Отклоняваш с клечка на 180 градуса баланса и почваш да броиш колебанията. Трябва да са много! Над 100 във всеко едно положение. Във вертикални положения на оста трябва да ти писне от броене и да се откажеш! Сериозно

Колебанията трябва да затихват бавно, едва-едва, с микроскопични движения накрая. Ако това не е така, значи нещо не е в ред. Трябва да се търси, кое е.
Примерно в едното положение прави 300 и кусур колебания, а в другото - със зор 50 и спира като спънат кон. Значи имаш мръсна опора или цапфа и то тази, която е отдолу.
Или не ще да се движи като свят нито в едно положение. Тогава провери луфтовете. Трябва да има луфт и в радиално, и в аксиално направление. Невен на този луфт му казва "здравословен"

Ако няма никакъв луфт, няма да има и свободни колебания. Ако пък луфтът е прекалено голям, пак е зле. Ама надеждата е, че всичко е в час.
След това, още докато не си махнал баланса, оценяш равновесното положение. Когато балансът е спрял, импулсния камък трябва да е точно на линията, която минава през осите на анкера и баланса.
След това махаш баланса и слагаш на място анкерната вилка, без анкерното колело.
Затворена с моста си, трябва да се премества от край до край, от чукане, от духане, от поглед накриво!
След това слагаш обратно баланса и проверяваш взаимодействието.
В равновесно положение импулсния камък трябва да попада точно в пазвата на анкерната вилка, а опашката на тази вилка трябва да е по средата между ограничителите.
След това отклоняваш баланса на една страна. Вилката трябва да мръдне от най-малкото движение. И на другата така. Отпуснат, баланса трябва да извършва свободни колебания, като клати вилката. Не толкова, колкото без вилка, ама не трябва да спира рязко, а колебанията трябва да затихват постепенно.
Това трябва да става във всяко едно положение - нагоре, надолу, във всички странични.
И ако това нещо е изпълнено, има сериозен шанс Асан да яде баница

Наливаш още една чаша бира (предната вече трябва да е изпита

Махаш за последен (а дано!) път всичко

Слагаш само анкерното колело и проверяваш, дали се върти свободно. Трябва да е така - от леко духване с круша трябва да тръгне като вентилатор

Ако да - слагаш на място шахмана в механизма и навиваш съвсем малко. Трябва да върви с ряз. Дали трябва да се връща обратно, не знам. Може на тия бутраци да не може.
Но оборотите трябва да са постоянни. Не да върти жжжж-жжжж-жжжж.
Ако е така, нещо в зацепването между последното колело на ангренажа и анкерното не е в ред - предполага се, че предварително си проверил, измил и смазал ангренажа и той е баш добре

Ако се върти равномерно, махаш приставния ход (шахмана) и смазваш двата камъка на анкерното колело. След това е ред на анкерната вилка. За всеки случай недей да мажеш камъните на оста, въпреки че този размер иска смазка и там. Капни капка масло на тоалетна хартия и пробий омаслената хартия с цапфата. След това смажи така и другата.
След това хвани с пинцет анкерната вилка и я върти така, че в лупата да видиш блясък на импулсната плоскост. И на този блясък сложи капка масло.
След това смажи и другия палет.
Ако погледнеш отстрани, трябва да видиш две капки масло върху импулсните плоскости на палетите. Ако не е така, топиш в бензин, сушиш и сначала.
След това слагаш на място анкерната вилка, затваряш я с моста и слагаш шахмана в механизма. Навиваш малко и оценяш отскока и притяжката на анкерната вилка. Като я отклониш малко от щифта и я пуснеш, вилката трябва да се връща на място. Това е притяжка.
А като я отклониш повече, трябва с ряз да отскочи до другия щифт. И отново така, и по всичките зъби на анкерното колело.
Като го превъртиш цялото и притяжката и отскока са еднакви, остава само да сложиш баланса на място. И машината ще тръгне, няма къде да ходи, щото ти всичко вече си проверил

Остава да оцениш равновесното положение на баланса и амплитудата му: viewtopic.php?f=57&t=1770" onclick="window.open(this.href);return false;