За авиационния бензин - сакън, недейте да ползвате такова нещо, даже и да намерите.
Има десетина марки по света, по-масово се произвеждат две-три по ГОСТ и още толкова по ASTM:
https://en.wikipedia.org/wiki/Avgas#Grades" onclick="window.open(this.href);return false;
Единствената марка, която няма антидетонационни добавки, и съответно е най-летлива, е Б-70. Тя обаче отдавна не се използва като гориво и в България е невъзможно да се намери. Братята още го пролизвеждат, ама го ползват за разтворител. Обаче разтворител с остатък на дестилация 1.5% при 180 градуса и с 20 милиграма на литър смоли ще е лудница за миене на часовници. Спиралите ще лепнат като за световно, маслото ще тече по осите, щото са мазни... не е баш олио, ама все едно да работиш все с отработен (след промивка) бензин. Всяка една друга марка авиационно гориво за бутални двигатели е още по-зле, щото е и отровна - вътре има бая тетраетилолово.
Предполагам, че тази часовникарска легенда е останала от времето, когато са се експлоатирали последните двигатели М-11, които са работели със същия този Б-70 (цифрата е октаново число по моторния метод), а след това е преписвано по инерция от книга в книга и се е предавало от майстор на майстор.
В България найн-добре е да се вземе литрово шише с медицински бензин, от някоя аптека (не от всяка).
Аз вече пробвах такъв бензин - ми става :-) Не е по-лош от хептана, който все още ползвам, само мирише малко по-кофти, ама то това е индивидуално.
Разписах се... много пъти сме обсъждали, с какво трябва да се промива окончателно измития механизъм - с такъв бензсин, който да не остава никаква следа, като го капнеш на чисто стъкло.
Проверка на чистотата на измиване може да се направи с цигарена пепел - ако детайлът е чист и сух, то пепелта не лепне по него, а прашинките и се издухват идеално с леко стискане на крушата. Ама това се прави само от зор - когато има подозрения, че спиралата е лепкава и не може да се измие с бензин.