Ти като художник по-ги разбираш .А и съм зле с очите.
Консистенцията на светомасата е такава ,че не може прецизно да покрие цялата площ на маркера.Още повече с тези остри ъгли.Цифрите също са "повдигнати" с фосфор.За какво е било нужна на незнайния майстор да усложнява живота си с това.А и да оскъпява "продукцията".
Знаеш там повърхностно напрежение какво прави и т.н. и т.н.
На другият показан от мен Старт маркерите изглеждат по-фини защото са "оцветени " със "златна" боя.Там има само по една точка светомаса и всичко останало е гладко.
Отделно фосфорът има навика да се рони с годините.А тези часовници са на почти 60 години.Същото и в по-голяма сила дори важи за нови циферблати,съхранявани в хартийки и кутийки половин век.
Същата история като на онзи Восток ,който ти се стори с изядени от молци фосфорни маркери.
Да,на тези Старт циферблатите са гладки.Аз се сещам за само един модел от големите с гилоширан циферблат.Но какво доказва това?
Признавам ,че печатът като цяло при този модел циферблат (за черни стрелки) е с по-груб шрифт.И?Би ли било трудност на незнайния майстор (според теб) да постигне по-фин такъв?Не мисля.Просто такова е дизайнерското решение.
А "байрачето" на "Й" го няма защото в китайската азбука нямат тази буква.

Шегичка.Има го коментиран и този "пропуск" (не само в надписа при този часовник) в един малко по-голям форум от нашия.Като открия темата ще я кача
П.П.
При "препечатаните" циферблати (такива като "пловдивската" школа например) има една важна подробност:без значение на коя и марка или модел препечатаният циферблат,шрифтът на цифрите е абсолютно един и същ.Това е така защото иначе какъв брой цифери трябва да се препечатат за да се "избият" разходите за ситопечат или каквато там техника се използва ако трябва да се направят 100 дизайна да речем?
Няма да спирам вниманието ви и на фактологическите грешки:например "Волна" 1МЧЗ им. Кирова и .......много са.Но това е друга тема.
В разглеждания по-горе случай това липсва.Всичко е както трябва.Мое мнение ,което без сериозен довод не бих променил
