Володя В написа:the collector написа:Случая на Павлин е малко откачен, но като изключчим това, винаги се изпраща на ибейски, а НЕ на пейпалски адреси! Винаги на ибейски адрес!!! :rules
Много сте отворен нещо. Преди месец някъде Ebay и PaiPal обявиха развод,но все пак до средата на лятото ,ще продължат синхронизираните действия. После ще стане ясно....после. До сега (разбира се който използва PaiPal) и сделката минава през нея, PaiPal пращаше съобщение,че има плащане по еди коя си сделка в Ebay и те приканваха да изпратиш стоката. Съответно изпращаха и имейла и адреса на превелият сумата купувач. Това е. Ибей не се е занимавал с това. Акаунтите в Ebay i PaiPal са синхронизирани,това ясно ли е какво значи?
Колкото до снимките на пратката > който иска да ги прави,който му е трудно,да се въздържи. Освен ,че купувачът трябва да си получи пратката, има и една малка подробност,а тя е ,че трябва поне да докажеш пред Еbay ,че поне ти нямаш също вина за недоставянето на пратката,а за това носи отговорност превозвача. Дори правя и следното,понеже референтният номер от БГ Пощи е непроследяем, давам линк на купувачът на страницата на сайта на BG POST за проследяване на пратката докато напусне границите на страната, да си го следи,от там нататък,да си следи пощата в неговият район. Казвам го това от личен опит. Не съм имал до сега случай на неполучаване на пратка,но поне мога да докажа ,че не съм аз виновен и не подлежа на санкция в този смисъл от Еbay. Процедурата по-нататък е друга.
Аз съм имал и загубени, и забавени пратки. ЕБей не го интересува дали си я изпратил или не. Със сигурност трябва да върнеш парите на купувача. Даже и по-зле - въпреки, че доказваш, че си пратил пратката (показваш тракинг номера и се вижда, че е напуснала България), и въпреки че връщаш парите на купувача, пак ти се брои една черна точка в т.нар. defect count rate.
Досега винаги, когато съм връщал парите, съм молил учтиво когато (ако) пристигне часовника, да го платят пак. Досега само три часовника са ми загубени. За два от тях получих компенсация от БГ пощи, единият още се влачи (пратен е на 01.12. 2014, рекламацията е от 19.01.2015, още нямам резултат
), а от всички останали, които са пристигали след връщане на парите (под десет за четири години), само един не ми го плати (беше някаква Победа за $19 с включен транспорт
), останалите ми изпратиха пак парите.
А defect count rate е важен показател за продавача. Ако е над 2%, губиш правото на "top seller", съответно и предимствата от това. Аз например с един негатив имам 99.6% фийдбак, но 2.86% дефекти, и откакто въведоха тоя брояч на дефекти, не мога да стана top seller :(, всеки месец все някоя дивотия се случва ...
Относно адреса - досега винаги съм изпращал на Пейпал адреса, защото той може да бъде "потвърден" (т.нар. "verified"). Относно молби за изпращане на друг адрес, се отнасям много внимателно, защото точно така става с хакнати Пейпал сметки - почват едни истории как "това е подърък за братовчеда, ама той живее в Украйна" или "точно ще се местя в Индия, ама още не съм си сменил адреса в Пейпал". Доста отдавна беше, но отказах на един и го изпратих на Пейпал адреса. На няколко други, след комуникация, изпратих на адреса, на който искаха.
Когато се разделят ЕБей и Пейпал, ще видим.
Поздрави, Миро.