Самолетен хронограф
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1163
- Регистриран: 07 яну 2015 21:50
Re: Самолетен хронограф
Ми то ,мотора си е от шевна машина ама ми го дадоха леко натрошен и без педала за регулиране. Няма табелка с оборотите,но когато правя довършването върху цапфата работя с пила и усещам че оборотите са ми големи .Абе ще намеря и падал това е лесно .проблема ми е в измервателните уреди .най ми е лесно да меря диаметрите на детайла когато е стегнат с такъв дебеломер/щото го имам и е лесен и лек за употреба/
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1163
- Регистриран: 07 яну 2015 21:50
Re: Самолетен хронограф
А мога ли да продължа да си слагам финно машинно масло на лагерите на вретеното .Или ми трябва нещо по специално ?За сега не мисля че съм работил повече от минута-минута и нещо на обороти и следя звука на лагерите ,щом се промени и ги пълня с масло .До сега съм ги следил -не загряват изобщо.
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 3053
- Регистриран: 07 окт 2015 21:42
- Местоположение: N36° 26' 08" , W5° 6' 29"
Re: Самолетен хронограф
Педал от шевна е неподходящ според мен защото като мръднеш с крак ще мени оборотите, трябва ти тиристорен регулатор за бормашина, за да ги задаваш предварителноivan_p_uzunov написа:Не съм се стремял към размери ,просто пробвах ножовете върху метала и както казва и Невен стоманата е добра за работа .Самата повърхнина след обработка стои по гладка .
Дори тази стомана може да се обработва и с двата вида ножове които съм показал.
Единственото което ми остана да пробвам е да намаля още съвсем мъничко оборотите .Трябва да си намеря педал от шевна машина .Когато натиснах цапфата с цел да я счупя , първо се изкриви леко и остана така -както и Невен обясни на около 15- 20 градуса от оста .,после при по силен натиск се счупи от раз.Дано да съм допринесъл с нещо от тези мои писания.
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1260
- Регистриран: 14 юни 2012 17:05
- Местоположение: Варна
Re: Самолетен хронограф
И аз щях да предложа симисторен регулатор вместо педал. Обаче този тип двигател има много мека изходна характеристика и оборотите много ще се променят от натоварването.
Лагерите на струга ги смазвай с моторно масло по-добре.
Не може да довършваш цапфата с пила, защото накрая няма да има кръгло сечение. Допустимо е да и намаляваш диаметъра на jakot tool-а, но пак е добре да не е много. Най- правилно е още при струговането да достигнеш до диаметър, при който цапфата влиза в камъка без никакъв луфт, и после при полирането диаметърът малко намалява, колкото трябва за правилния луфт. А именно -оста трябва да може да се наклони на 20 градуса от вертикалата.
Лагерите на струга ги смазвай с моторно масло по-добре.
Не може да довършваш цапфата с пила, защото накрая няма да има кръгло сечение. Допустимо е да и намаляваш диаметъра на jakot tool-а, но пак е добре да не е много. Най- правилно е още при струговането да достигнеш до диаметър, при който цапфата влиза в камъка без никакъв луфт, и после при полирането диаметърът малко намалява, колкото трябва за правилния луфт. А именно -оста трябва да може да се наклони на 20 градуса от вертикалата.
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 3053
- Регистриран: 07 окт 2015 21:42
- Местоположение: N36° 26' 08" , W5° 6' 29"
Re: Самолетен хронограф
Ако е слаб мотора , може би един маховик ще ти стабилизира оборотите , може да го закрепиш отзад на шайбата и при пускане да завърташ с ръка да помагаш на мотора.
Така по бавно ще вдига обороти , но и по малко ще ги мени .Още по добре ако можеш да го закрепиш на оста на мотора , там са по високи оборотите , и не забравяй да го балансираш поне статично , да не счупи всичко
Така по бавно ще вдига обороти , но и по малко ще ги мени .Още по добре ако можеш да го закрепиш на оста на мотора , там са по високи оборотите , и не забравяй да го балансираш поне статично , да не счупи всичко
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1260
- Регистриран: 14 юни 2012 17:05
- Местоположение: Варна
Re: Самолетен хронограф
Не е никак слаб моторът, просто е "универсален колекторен двигател", от последователен тип. Има мека товарна характеристика по принцип. Вдига много големи обороти на празен ход, но при натоварване бързо падат. При голямо натоварване и малки обороти има голям въртящ момент, което е плюс. Но не е подходящ за поддържане на постоянни обороти, ако натоварването се променя.
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1163
- Регистриран: 07 яну 2015 21:50
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1163
- Регистриран: 07 яну 2015 21:50
Re: Самолетен хронограф
Това е новата ос ,мисля че е трябвало още малко да я откаля защото бая ножове затоквах в процеса на работа .това е едната обработка ,следва прерязване и обръщане на детайла
с тоя дебеломер мерая размерите ,ми на мен ми е удобен.
Тук оста е пробвана в лагера как стои, направих цапфата доста плътно -да няма почти отклонение.
След проверка на оста занитих ринга и го завъртях на осморка за да видя дали видимо не бие -хареса ми и минах с по нататъшни проверки .Проверих втулката на спиралата - докарал съм размера явно.
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1163
- Регистриран: 07 яну 2015 21:50
Re: Самолетен хронограф
тука вече е полирането на цапфите и докарването им до размер в който стоят леко изкривени на около 15 градуса както казва Невен.На снимката е оригиналната цапфа и се вижда размера който трябва да се получи .Също с този измервателен процеп се гледа с кое деление трябва да полираш .
Тука падна голям тормоз-Според мен трябва да се ползват поне две делания по малки от показващата -на цапфата -Тоест като движиш лъкчето и то от своя страна върти оста -опирайки шлайф пиличката отгоре на цапфата ,трябва да усещаш самото въртеливо движение на оста под пилата .
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1163
- Регистриран: 07 яну 2015 21:50
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1260
- Регистриран: 14 юни 2012 17:05
- Местоположение: Варна
Re: Самолетен хронограф
Браво!
Остана да покажеш как работи часовника!
Остана да покажеш как работи часовника!
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1163
- Регистриран: 07 яну 2015 21:50
Re: Самолетен хронограф
Мисля че темата трябва да се препрати в правилния раздел.
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1163
- Регистриран: 07 яну 2015 21:50
Re: Самолетен хронограф
За съжаление ,трябва да почакате още малко . След като се научих горе долу да правя оси -сега ще трябва да се науча и да правя анкерни вилки .Проблема дойде от спукване в следствие от огъването на вилката .Пробвах се на анкерна котва от будилник слава -стана да се запои със сребърен припой ,но тия гадове -незнам от какъв материал са я правили Котвата на хронографа обаче след нагряване метала се прецака .
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1163
- Регистриран: 07 яну 2015 21:50
Re: Самолетен хронограф
Тука си личи, зад копието хваналата капка от припоя -вилката е от будилник слава .
Четири от едно ,мисля че е добре като за начинаещ.Както и Невен каза -добре е оста да се стругова до степен да влиза плътно в лагерите ,но и да няма вертикален луфт .Ако тя се направи предварително и с вертикален луфт -след направа на заобляне/сферичното заобляне/ на върховете на цапфите-то нейният луфт ще се увеличи . това ,ми стана ясно след третата ос -ама нали човек се учи от грешките .
Та да си дойдем на думата -Невене ,дай съвет от какво да почна да пиля анкерната котва ?Ще пробвам парчета ламарина да ги закаля и да видя как се държат.
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1163
- Регистриран: 07 яну 2015 21:50
Re: Самолетен хронограф
само за протокола ,след завъртане с круша на баланса без смазка нямаше никакъв шум .Според мен съм се справил добре .