Самолетен хронограф
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1265
- Регистриран на: 14 Юни 2012 17:05
- Местоположение: Варна
Re: Самолетен хронограф
За баланса - браво!
За анкера - крив ли беше, или се наложи да го кривиш по някаква причина? Това е детайл, който не бива да се криви без много сериозно основание. Би могла да се съедини опашкака му, например с тинол, но след като си се мъчил с горелката, май вече ще ти трябва друг...
Няма да можеш да направиш анкер, не е никак проста работа. Трябва да стане от настолна Молния от старите, също балансът им е еднакъв. Не съм сигурен, но теоретично трябва да стане от старите кировки, от хронометър Агат, от приставен ход за Маяк или Янтар или за корабен каютен. Мисля, че руснаците са ползвали същите детайли, без да променят геометрията, за всички тези механизми. Говоря за тялото на анкера, не за оста му, оста ще трябва да си я направиш, вече знаеш как. Трябва да наложиш това, което е останало от анкера върху анкер, който искаш да видиш дали ще стане. Ако не става за налагане, значи трябва да сравниш разстоянията между оста на анкера и оста на баланса и оста на анкерното колело...
За анкера - крив ли беше, или се наложи да го кривиш по някаква причина? Това е детайл, който не бива да се криви без много сериозно основание. Би могла да се съедини опашкака му, например с тинол, но след като си се мъчил с горелката, май вече ще ти трябва друг...
Няма да можеш да направиш анкер, не е никак проста работа. Трябва да стане от настолна Молния от старите, също балансът им е еднакъв. Не съм сигурен, но теоретично трябва да стане от старите кировки, от хронометър Агат, от приставен ход за Маяк или Янтар или за корабен каютен. Мисля, че руснаците са ползвали същите детайли, без да променят геометрията, за всички тези механизми. Говоря за тялото на анкера, не за оста му, оста ще трябва да си я направиш, вече знаеш как. Трябва да наложиш това, което е останало от анкера върху анкер, който искаш да видиш дали ще стане. Ако не става за налагане, значи трябва да сравниш разстоянията между оста на анкера и оста на баланса и оста на анкерното колело...
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1208
- Регистриран на: 07 Яну 2015 21:50
Re: Самолетен хронограф
Благодаря за отговора ,мисля че от янтара ще стане .Пробвах и от агата но според мен ,най -добре за сега виждам че ще стане от янтара.Ще трябва да направя нова ос /мисля че няма да имам проблеми /. Когато разглобих часовника за първи път ,анкера му беше изкривен и то доста ,не зная какво ми се бе случвало
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1208
- Регистриран на: 07 Яну 2015 21:50
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1208
- Регистриран на: 07 Яну 2015 21:50
Re: Самолетен хронограф
Оказва се че тия часовници излизат от завода с 15 годишна гаранция . И с поред думите на руснака с прилежаща към тях кутия /\\\\зап -частей/-ЗИП , в който ЗИП има почти още един часовник но на части .
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1208
- Регистриран на: 07 Яну 2015 21:50
Re: Самолетен хронограф
Тази тема май трябва да се премести в раздела за ремонти .След като дочаках анкерната котва от Украйна -която пристигна с извадени рубини и то с два еднакви рубина -Най накрая ми остана време да си поиграя с нея.Извадих единия от палетите от старата котва и работата стана . Близо час си играх да ги прогоня и наместя -така че при леко чукване по опашката анкера да отскача и да се закотвя на другата страна .Това едно на ръка -мислеики че съм готов при слагане на баланса се оказа и че трябва да препиля леко връхчето на копието . По моя преценка това ми коства общо към 40- 55 сваляния на анкер , анкерно колело и баланс .Крайният резултат бе доста задоволителен .Часовника вървя половин час и спря .

Оказа се че едната ос на барабана с пружината е скъсана точно на края.


Оказа се че едната ос на барабана с пружината е скъсана точно на края.

-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1208
- Регистриран на: 07 Яну 2015 21:50
Re: Самолетен хронограф
На тази снимка се вижда едно парченце което се е отделило от оста .Пробвах се да я откаля и пробия ама не !Трябва да направя нова . и на снимките с барабана се вижда и още един проблем осите на стопорните кръстчета които блокират пренавиването на пружината се бяха изкривили и протрили -така че и тях трябва да преправям .тях ще направя от бронзови фтулки с централен отвор в който е нарязана резба М1 . После ще ги запоя на местата им

Ще трябва още малко да постои в това разхвърляно състояние , ама нали точно заради тоя часовник си взех струг та трябва да свърша нещата до край.

Така изглежда оста -доста е голяма затова смятам че ще се справя и с нея . 

Ще трябва още малко да постои в това разхвърляно състояние , ама нали точно заради тоя часовник си взех струг та трябва да свърша нещата до край.



-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 3120
- Регистриран на: 07 Окт 2015 21:42
- Местоположение: N36° 26' 08" , W5° 6' 29"
Re: Самолетен хронограф
Голяма борба водиш , това че се опитваш да направиш сам всичко счупено е единия път , ама защо не потърсиш и оригинални части , така като го завършиш ще си е заводски , а не ръчна изработка.
Потърси в руския форум може вече някой да е минал по твоя път.
Желая ти скорошно завършване и успешни 72 часови проби
Потърси в руския форум може вече някой да е минал по твоя път.
Желая ти скорошно завършване и успешни 72 часови проби

-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1208
- Регистриран на: 07 Яну 2015 21:50
Re: Самолетен хронограф
Писах в руски форум -ама да видим какво ще стане. 

-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1265
- Регистриран на: 14 Юни 2012 17:05
- Местоположение: Варна
Re: Самолетен хронограф
Здрасти, добре че писа в руския форум, че да разбера че нещо се случва тук...
Няма никакъв проблем да се пробие вала на барабана и няма нужда да се отпуска. Трябва твърдосплавно свредло. Мога да го направя, само кажи...
Това, дето си пилил копието, не ми харесва много. Да не би платото като се върти баланса да замята? Когато заработи, беше ли нормална амплитудата? Копието сега изпълнява ли успешно защитната си функция???
Няма никакъв проблем да се пробие вала на барабана и няма нужда да се отпуска. Трябва твърдосплавно свредло. Мога да го направя, само кажи...
Това, дето си пилил копието, не ми харесва много. Да не би платото като се върти баланса да замята? Когато заработи, беше ли нормална амплитудата? Копието сега изпълнява ли успешно защитната си функция???
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1208
- Регистриран на: 07 Яну 2015 21:50
Re: Самолетен хронограф
когато пристигна анкера , внимателно го огледах -двата палета бяха свалени и анкера пристигна леко сервизиран с грес -която се забелязваше под лупа .Тръгнах да му слагам рубините и тогава разбрах че човека ми е пратил два еднакви .Като се гледа анкера от горе -по късото рамо трябва да е с по остър палет.-Свалих единия от моята котва .Центроването го направих по моя стар анкер и чрез проба за отскачане на палетите от колелото- го центровах .Не съм въртял анкера на сухо за да видя къде се пресичат окръжностите на палетите / в тоя случай не би трябвало да се пресичат май/ Та преди да разбера че има и проблем в двигателния механизъм от счупената ос реших да сложа и баланса .Учудващото в случая бе че копието навлизаше в сферата на платото но заклинваше точно по средата .И така го гледах и иначе -под лупа забелязах че върхът му е добре центрован в средата но не е заоблен а правоъгълен като че ли отрязан направо с керпедена . Заклинването го правеше и отляво и от дясно - провайки да превъртя баланса който бях поставил без спиралата . Пробвайки го след всяко пилване на копието ,той стана. самото копие си върши страхотно работата и държи анкера със закотвени палети .По едно време като си играх на отскачания забелязох промяната в отскоците и тогава разбрах че има и друг проблем /оста на барабана /.
Последно промяна от ivan_p_uzunov на 03 Фев 2017 08:33, променено общо 2 пъти.
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1208
- Регистриран на: 07 Яну 2015 21:50
Re: Самолетен хронограф
Другото което правих бе да скъся удебеляването по оста на баланса която е между платото с импулсния камък и бронзовото колело -за да повдигна самото плато по оста на горе а не да кривя анкера /защото вече зная че е нежелателно каквото и кривене да му се прави /.Та в общи линии това е. А за свредлото май и аз се сетих -трябва да го направя от нещо твърдосплавно.Радостната вест пристигна днеска сутринта ,едно момче от Беларус за 10 долара с писмото ще ми прати цял барабан и едната от плочите с рубини по нея в която лагеруват осите на пружините -защото има и надрасквания по плочата заради оста .А да обстъргвам толкова голяма ос на струга се оказа малко мисия невъзможна .
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1208
- Регистриран на: 07 Яну 2015 21:50
Re: Самолетен хронограф
Това е краят на сагата .


Като го започнах-разглобяване по-малко ,почистване и сглобяване -абе не е кой знае колко сложен механизъм /доста е голям и лесен за проследяване /. Накрая ми остана едно винче ама му намерих мястото много бързо .Интересното в тоя механизъм е че има едни медни блокиращи пластини които се трият на две места по осите -спомагат за след спиране на дадена функция да стопират дадената ос за да не се врътне после от някое сътресение на механизма .

Разбира се при сглобяването - помогнаха ми и направените снимки предварително .

Наий накрая му сложих и анкера и баланса -всичко си тръгна .


Трябва да се науча да качам и видео -на тези снимки не се вижд но часовника работи и то вече от половин час.


Като го започнах-разглобяване по-малко ,почистване и сглобяване -абе не е кой знае колко сложен механизъм /доста е голям и лесен за проследяване /. Накрая ми остана едно винче ама му намерих мястото много бързо .Интересното в тоя механизъм е че има едни медни блокиращи пластини които се трият на две места по осите -спомагат за след спиране на дадена функция да стопират дадената ос за да не се врътне после от някое сътресение на механизма .

Разбира се при сглобяването - помогнаха ми и направените снимки предварително .

Наий накрая му сложих и анкера и баланса -всичко си тръгна .


Трябва да се науча да качам и видео -на тези снимки не се вижд но часовника работи и то вече от половин час.
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1208
- Регистриран на: 07 Яну 2015 21:50
Re: Самолетен хронограф
Единствено ми остана да сложа шеллак на палетите .Не го бях направил по простата причина че не бях сигурен дали анкера отскача както трябва заради счупената ос.
Re: Самолетен хронограф


Много е готино когато зацъкат машинките. Успех!
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1208
- Регистриран на: 07 Яну 2015 21:50
Re: Самолетен хронограф
Благодаря ,наистина тръпката от достигнатия резултат е малко объркваща -веднъж имаш удовлетворението от успеха и после идва това усещане- дали в крайна сметка не си леко мръднал че да се заиграваш тези малки механизми ? Отдавна обаче знам че човек за да е щастлив ,просто трябва да е доволен от себе си . Постигнати те резултати много ме кефят , и бих подкрепил всеки един начинаещ като мен .За огромната заслуга и на Невен трябва да кажа -благодаря !
-остана да почерпя. Така че наистина бих се радвал ако поне на един от нас съм обогатил знанията .
