Скоро пристигна тоя убавец. Още като го извадих от кутийката забелязах счупената част която държи ремонтоара/ не и знам името/. След разглобяването на механизма намерих и друг проблем-счупен подложен камък на баланса! Започвам работа!
Ето и малко снимки:
ПС: ТОЗИ ПЪТ ЩЕ СЕ ОПИТАМ ДА ПРАВЯ ПОВЕЧЕ СНИМКИ ПО ВРЕМЕ НА РАБОТА!
Ще бъде интересно да го видим тиктакащ.
Мога ли да използвам темата ти за да обсъдим корпуса на този старик.
Срещат се често при старите джобни. Дали някой знае от какъв материал е корпуса и как е постигнат този цват.
Естествено патинирал ли е или е окислен по някакъв начин. (нарочно)?
Ето и малко снимки от работата върху подложния камък или така наречената "кукрета" от часовникарите в моя град!
Понеже отвора беше тесен, използвах игла като райбер за да го уголемя. След това набих камъка който извадих от джобна Мълния естествено и го поставих на мястото му в механизма. Поставих баланса и той работеше уверено в двете хоризонтални положения, но когато го обърна вертикално.....греда...часовника намали рязко амплитудата си. Сега в момента е накиснат в бензин понеже спиралата е залепнала за отвора в който влиза щифта и се надявам баланса да излезе от там със здрава спирала, за да проверя и другия камък който е на горния мост на баланса дали е в изрядно положение!
Браво!
Счупеният детайл се казва тиражен лост. Може да се изработи, примерно от макетен нож. Трябва да се отгрее добре. Най-трудното е да се нареже резбата, особено без нужния метчик.
Има ли ръжда по горната цапфа на баланса?
Огледах цапфите, но не видях ръжда. Аз все пак мисля да ги полирам, така или иначе няма да е излишно. Оста със сигурност е сменяна. Видимо едната цапфа е по-дебела, е ли възможно да е от това намалянето на амплитудата във вертикално положение? Тиражния лост ако бъде изработен от макетен нож няма ли да е многа тънък? Иначе относно метчиците.....не знам къде ще намеря такова нещо....има ли друг вариант за нарязване на резба?
За да е по-дебела едната цапфа, вероятно е сменен съответният камък в който тя влиза и е направена друга ос, по размера на камъните. Това не е проблем, стига всичко да е направено както трябва. Амплитудата във вертикално положение винаги намалява, въпросът е колко е в хоризонталните. Нормално е примерно от 250 да намалява на 180 гр.
За тиражния лост - измери колко е дебел. Трябва да се направи от толкова дебела пластина. Метчици могат да се направят от дълъг стоманен винт, зкален. Примерно от вал за ремонтуар. Обаче за нарязване в стомана си трябва истински метчик. Намират се в магазините за машинни инструменти, но пак не са съвсем истински...
Ще купя един метчик и като имам време ще изработя тази част. Метчици ще търся.Амплитудата пада значително във вертикално положение! Ще пробвам без спиралата да видя дали отново ще го има този проблем!
По- вероятно да се получи както трябва е, ако първо пробиеш отвора и направиш резбата и чак тогава нарисуваш детайла, изрежеш и оформиш. При този детайл закаляването е задължително.