ivan_p_uzunov написа:
След внимателно поставяне на детайла в леглото на вложката и след като леко сте намазали триещите се повърхнини - в случая двете цапфи там кадето лагеруват с метала -задвижвате лъкчето напред -назад докато не усетите задвижването на пилата - която се премества от превъртането на цапфата под нея ! - Това е цялата философия -но трябват доста опити докато се влезе в ритъм .

Не съм сигурен че схванах добре, но за всеки случай и аз ще напиша какъв е начинът на работа.
Числата срещу леглата за цапфите на задните центри би трябвало да показват диаметъра на цапфата в стотни. Значи, че в леглото 10 можем да сложим цапфа, която в момента е примерно 11 и трябва да стане 10. В това легло цапфата няма да стана по-тънка от 10, защото няма да се подава над повърхността на леглото. Но всеки инструмент си има особености, примерно моят за да се получи цапфата 10, трябва да я сложа в легло 8...Но човек като си го знае, не е проблем.
След като се нагласи разстоянието между центрите така, че когато едната цапфа е поставена във върха на конуса на предния център, другата да ляга с цялата си цилиндрична част на леглото на задния център, се подпира с 'пилата' цапфата за да не излиза от леглото. При движение на лъка напред, пилата се придвижва с ръка назад и обратно. Това всъщност е точно обратно на движението, което цапфата се опитва да придаде на 'пилата'.
Не бива никога да се движи 'пилата', докато цапфата не се върти. Значи, че след спирането на движенията на ръцете за смяна на посоките, първо тръгва ръката с лъка, а после тази с 'пилата'. А при спирането на движенията, първа спира ръката с 'пилата', после тази с лъка.
Аз лично не съм имал никога лък и не съм се учил да работя с такова нещо... Ползвам малко електромоторче.