Здравейте,
Имам следния проблем. В един 3017 хронографското колело (което предава движението към хронографския модул) не е точно успоредно на плоскостта на мостовете. Наклонът е съвсем лек, някъде от ~ 0.2-0.3 мм по периферията на колелото. Но е напълно достатъчен, за да загуби контакт с паразитното колело.
Помислих, че хронографското колело се е изметнало. Смених го, но и другото застана в същото положение. Оказва се, че оста на четвъртото колело (това, на единия край на което се закача секундната стрелка, а на другия - хронографското колело) е съвсем леко, незабележимо изкривена. След като го свалих и огредах, трябва много взиране, за да се види къде и как е изкривено (но е факт).
Тъй като точно това колелце е доста трудно за намиране, че е и доста скъпо, дали може да се оправи? Оста е стоманена, може би ще трябва да се откалява/закалява и т.н. процедури (които не са ми много ясни). И ако случайно го докарам до изправяне без да го счупя, как да съм сигурен, че оста е вече съвършено права? Защото ако пак е крива, няма да върши работа.
Или да го отписвам?
Поздрави, Миро.
Дали може да се изправи изкривена ос на зъбно колило?
Re: Дали може да се изправи изкривена ос на зъбно колило?
Би било жалко...miroman написа:...Или да го отписвам?
Надявам се форумните майстори да се включат със съвети.

Напоследък ме преследват умни мисли, но аз съм по-бръз. 

-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1208
- Регистриран на: 07 Яну 2015 21:50
Re: Дали може да се изправи изкривена ос на зъбно колило?
Много от майсторите часовникари пренебрегват точните инструменти с които би трябвало да се вадят тези колела . Лично и аз съм правил простотии и това не е било в моя полза ! Е да , ако си работил този занаят доста дълго време и просто имаш точна ръка -разбира се можеш да си позволиш да ги вадиш с две подвити отвертки !- Ето с тези инструменти би трябвало да се вадят тези колела за да не се криви оста !


Има много начини да се оправи една ос . Разбира се най лесния е като оста се сложи на струг и се завърти . -После след като се е развъртила, се допира до нея плосък предмет с който се побутва по биещата ос и тя се намества и центрова от само себе си . Това е принципа но най -добре е да се пробвате първо на някоя друга изкривена насилствено от вас ос, за да придобиете нужния опит. Също така става като се вземе една плоска основа - бронзова или стоманена - и оста се постави легнала отгоре причуквайки я с най малкото и най лекото часовникарско чукче - разбира се като оста се върти напред назад и се гледа с много силно увеличение .
- Най важното в цялата история е оста-мястото на набиване- да се провери и да се направи на лек конус, така че колелото с много леко причукване да се набие на точното по височина място . лично мое мнение е че когато тръгнете да подбивате отвора на колелото то той трябва да се подбива само от горната му страна . подбиването става със заоблена замба или по научному казано - със съчма и то пак много внимателно -Не се допуска никакво прекаляване .- Общо взето това е като цяло за тези паразитни колела . 

ето тук съм показал с черен маркер оста и колелото за което смятам че става на въпрос . Ако не съм точен моля за извинение от колегите !


Има много начини да се оправи една ос . Разбира се най лесния е като оста се сложи на струг и се завърти . -После след като се е развъртила, се допира до нея плосък предмет с който се побутва по биещата ос и тя се намества и центрова от само себе си . Това е принципа но най -добре е да се пробвате първо на някоя друга изкривена насилствено от вас ос, за да придобиете нужния опит. Също така става като се вземе една плоска основа - бронзова или стоманена - и оста се постави легнала отгоре причуквайки я с най малкото и най лекото часовникарско чукче - разбира се като оста се върти напред назад и се гледа с много силно увеличение .



ето тук съм показал с черен маркер оста и колелото за което смятам че става на въпрос . Ако не съм точен моля за извинение от колегите !

-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1265
- Регистриран на: 14 Юни 2012 17:05
- Местоположение: Варна
Re: Дали може да се изправи изкривена ос на зъбно колило?
Здрасти Миро,
Най-простият начин е да опиташ да натиснеш колелото към моста в най-високата му част. Ако изкривяването е малко, ще се изправи. Ако се счупи - не е страшно, ще го направя...
Преди да почнеш, махни анкера и позволи на трансмисията да се върти, така ще разбереш лесно и точно къде е високата част.
Теоретично е възможно да решиш проблема като изкривиш таблата на самото колело така, че да се компенсира кривината на оста. Но така ше се появи леко радиално биене, което ще води до промени в дълбочината на зацепването с паразитното колело. Но вероятно ще може да се регулира от ексцентрика компромисно така, че да се зацепва добре във всички положения, въпреки биенето.
Най-правилният начин е да се изправи оста след изваждане на колелото от механизма с дебела месингова пинцета. Така няма риск да се строши камъка... Не препоръчвам да се отпуска оста, особено ако кривината е малка. Ако се е изкривила 'като манивела', тогава да, но имай пред вид, че трябва след това да се отнасяш към този възел с много голямо внимание, че ще се криви само с поглед...
Най-простият начин е да опиташ да натиснеш колелото към моста в най-високата му част. Ако изкривяването е малко, ще се изправи. Ако се счупи - не е страшно, ще го направя...
Преди да почнеш, махни анкера и позволи на трансмисията да се върти, така ще разбереш лесно и точно къде е високата част.
Теоретично е възможно да решиш проблема като изкривиш таблата на самото колело така, че да се компенсира кривината на оста. Но така ше се появи леко радиално биене, което ще води до промени в дълбочината на зацепването с паразитното колело. Но вероятно ще може да се регулира от ексцентрика компромисно така, че да се зацепва добре във всички положения, въпреки биенето.
Най-правилният начин е да се изправи оста след изваждане на колелото от механизма с дебела месингова пинцета. Така няма риск да се строши камъка... Не препоръчвам да се отпуска оста, особено ако кривината е малка. Ако се е изкривила 'като манивела', тогава да, но имай пред вид, че трябва след това да се отнасяш към този възел с много голямо внимание, че ще се криви само с поглед...