Може би има нещо общо за това което говориш,но основното е другаде. Тук не става въпрос за ценообразуване, а за стандартизация и каккто писах, не става въпрос за съвременни часовници ,а за неща били много назад във времето. Аз се занимавам с винтижи и антики и за тях говоря. Иначе ,ако навлезем в ямата от ментета, предоставяне на лицензи, подизпълнители,ноу-хау, или да се върнем към причините още преди почти 100г. където в Свийц износа на части не се е облагал с данъци, а само часовници и затова във всяко село и крварник си бичат машини и си правят части,които после заминават да се сгобяват в Германия,Безансон и най-паче в Италия, тъй нареченият "шаблонаж" с ниско качество и масовост,подбиващо цените и лъжещо потребителите. Именно за това се налагат и стандартите и именно за това се създават различните асоциации и сдружения на големите брандове като ЕТА, ASUAG, AMSA, ASSA ,SSIH на Омега Тисо и Лемания, до Swatch groop с безкрайните им преливания и придобивания. И докато преди половин век все пак се е знаело кой какъв е, сега трябва да наемеш частен детектив за да открие кой всъщност е носител на правата и собственик на даден бранд, макар ,че това вече изгуби значение и с малки изключения ,след кварцовата криза над 98% от старите брандове изгубиха своята идентичност и нямат нищо общо с първоисточника. Останаха едни марки със собственост на имиджмейкъри от холдинги в Хонг Конг, Дубай и Чунцин. Затова и бутиковите швейцарски марки ще държат високи цени, това е стандарта Made in Swiss, всичко друго е за наивните сноби.
Само малко в страни и м/у другото в едно интервю миналата година един от висшите представители на Сейко Груп обясни човека ,че никога не можеш да си купиш Сейко произведено в Япония на цена по-малко от 700-800$ за най-ниският клас, а това идва най-вече от средствата които се отделят като работна заплата и контрол в/у производството, колкото и да разправят ,че едно малайзийско Сейко има същите качества. Отделен е факта ,че в Япония вече започнаха да не се правят масовите модели, а само в престижният клас - Гранд Сейко и Кредор, Ейши и някои иновативни луксозни и иновативни модели с механизми на Спринг Драйв в ограничени серии. Нормално.
Темата наистина е безкрайна и зависи в кое море ще се потопиш.
