никога не е сигурноkova4ev написа:Виновен съм, знам Съжалявам много и за един гаров, много дърт, естествено абсолютен мъртвец
Големия и малкия... Корабни часовници
Re: Големия и малкия...
-
- Напреднал
- Reactions:
- Мнения: 450
- Регистриран: 13 яну 2013 23:39
- Местоположение: Смолян&Пловдив
Re: Големия и малкия...
То в Асеновград няма такива находки....аз съм там всеки Четвъртък....и тук таме да излезе някой по добър ръчен и това е !.....А отностно тема за Тези големи красоти и аз като Митака да кажа че завиждам....уникални са найстина....това са едни истински измерватели на времето!
Re: Големия и малкия...
Да хубави измервателни уреди притежавате и двамата, не се сдържах да отида до хранилището и да извадя една дърта антика със която навремето са плавали английските мореплаватели но за нея малко по късно.
Морският хронометър е времеви измервателен уред, който служи да определяне на Географската дължина. Изискванията към него са изключително големи като точност, надеждност и стабилност на хода тъй като уреда се използва във влажна среда, при постояна промяна на местоположението му в предвид клатенето на кораба. Именно поради тази причина кутията му представлява свободно плаваща стойка. Максимално допустимата грешка на точността е +/- 5сек./20 дни. Тази точност позволява максимално отклонение от курса или определяне на местоположението след 30 дневно плаване от 2 морски мили. Това разтояние се смята за максимално допустима грешка спрямо сушата тъй като на разтояние 2 морски мили се виждат добре скали или брегове със бинокъл и може визуално да се предотврати корабокрушение.
Грешки по големи от изискваните се смятат за опасни и застрашаващи плаването. Във наши дни се използват GPS позициониращи системи и резервни Кварцови хронометри. Механичните са по скоро антики, но знае ли човек кога може да му се наложи да използва старата техника. Поради специфичното си предназначение, висока производствена цена и необходимоста от добри познания по Астро-Навигация този часовник-уред не е широко разпространен и буди интерес във колекционерските среди.
линк към една кратка статийка по темата за по любознателните:
В търсене на географската дължина
Именно поради тази причина съм решил да си запазя един изключително рядък екземпляр Морски Адмиралтейски тип хронометър.
Произведен е през 1879 от "Thomas Armstrong & Brother" Manchester
- Кликнете за история на компанията
screenshot tools
screen capture program
imagen
windows screenshots tool
image hosting imageshack
Към момента работи със същата точност както във периода на използването му. Служил е предимно за контролни измервания от Капитани и Адмирали и от там е и името му. Основният /стационарният/ морски хронометър се използва за работа предимно от помощниците на капитана и вахтеният помощник и се съхранява на мостика.
Това е ръчен тип хронометър със възможност за спиране на секундната стрелка.
Корпус изработен от Сребро "Sterling Silver", абе гъзарията на Капитана с две думи.
Морският хронометър е времеви измервателен уред, който служи да определяне на Географската дължина. Изискванията към него са изключително големи като точност, надеждност и стабилност на хода тъй като уреда се използва във влажна среда, при постояна промяна на местоположението му в предвид клатенето на кораба. Именно поради тази причина кутията му представлява свободно плаваща стойка. Максимално допустимата грешка на точността е +/- 5сек./20 дни. Тази точност позволява максимално отклонение от курса или определяне на местоположението след 30 дневно плаване от 2 морски мили. Това разтояние се смята за максимално допустима грешка спрямо сушата тъй като на разтояние 2 морски мили се виждат добре скали или брегове със бинокъл и може визуално да се предотврати корабокрушение.
Грешки по големи от изискваните се смятат за опасни и застрашаващи плаването. Във наши дни се използват GPS позициониращи системи и резервни Кварцови хронометри. Механичните са по скоро антики, но знае ли човек кога може да му се наложи да използва старата техника. Поради специфичното си предназначение, висока производствена цена и необходимоста от добри познания по Астро-Навигация този часовник-уред не е широко разпространен и буди интерес във колекционерските среди.
линк към една кратка статийка по темата за по любознателните:
В търсене на географската дължина
Именно поради тази причина съм решил да си запазя един изключително рядък екземпляр Морски Адмиралтейски тип хронометър.
Произведен е през 1879 от "Thomas Armstrong & Brother" Manchester
- Кликнете за история на компанията
screenshot tools
screen capture program
imagen
windows screenshots tool
image hosting imageshack
Към момента работи със същата точност както във периода на използването му. Служил е предимно за контролни измервания от Капитани и Адмирали и от там е и името му. Основният /стационарният/ морски хронометър се използва за работа предимно от помощниците на капитана и вахтеният помощник и се съхранява на мостика.
Това е ръчен тип хронометър със възможност за спиране на секундната стрелка.
Корпус изработен от Сребро "Sterling Silver", абе гъзарията на Капитана с две думи.
Последна промяна 4 на hronos, променена общо 13 пъти
Re: Големия и малкия...
Браво! Много ми хареса постинга и часовника ти!
За голямо мое огорчение обаче мисля че са ми предлагали такъв, но не предизвика интерес у мен, поради незнание. А пише ли някъде кой е производителя?
За голямо мое огорчение обаче мисля че са ми предлагали такъв, но не предизвика интерес у мен, поради незнание. А пише ли някъде кой е производителя?
Re: Големия и малкия... Корабни часовници
Друго си е да пиеш вода от извора. БРАВО!!!!!!
Re: Големия и малкия...
На междиният заден капак е гравиран със калем ръчно производителя, Бижутерите много се радват на изкусното ръчно гравиране изработено със голяма прецизност. Надраскан е малко тъй като се навива със ключ.
На задният капак са маркировките за сребро и година на производство, като по символите се датира и определя годината, чрез таблица за сребърните марки.
На задният капак са маркировките за сребро и година на производство, като по символите се датира и определя годината, чрез таблица за сребърните марки.
Последна промяна 1 на hronos, променена общо 13 пъти
Re: Големия и малкия... Корабни часовници
Уникален часовник и уникално представяне!!! Човече се покланя
.
-
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 845
- Регистриран: 12 яну 2012 13:36
Re: Големия и малкия... Корабни часовници
Супер машини. Свалям шапка.
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран: 26 май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Контакти:
Re: Големия и малкия... Корабни часовници
http://forum.watch.ru/showthread.php?t=34348" onclick="window.open(this.href);return false;
Тази тема виждали ли сте я?
Освен известната глава за 6МХ накрая има снимки на детайлите... почти на всички. Има рисунка на баланса и хода, която е драна от сборочен чертеж май-май.
Тази тема виждали ли сте я?
Освен известната глава за 6МХ накрая има снимки на детайлите... почти на всички. Има рисунка на баланса и хода, която е драна от сборочен чертеж май-май.
Re: Големия и малкия... Корабни часовници
От вчера и аз неволно станаха собственик на Моской Хронометр. Имах проблеми с паролата затова не можах да се похваля веднага.
Часовника не работеше беше с оплетена верига
Днес заточих прецизно една отвертка от мека стомана, извадих барабана от малкото мостче за да извадя веригата и я навих, вероятно неправилно, но поне се убедих че работи. Ето видео
В горната част на охлюва (Пирамидния барабан) има някакво зъбче което опира в метален пост, ако пуснете видеото на цял екран може да го видите. Като се опитам да навия зъбчето опира в поста и пречи на навиването. Предполагам че проблема не е само в неправилното навиване на веригата което направих. Това зъбче би трябвало да се прибира защото не вярвам да се навива само един оборот, чудя се как?
Пирамидата стои върху първото колело, предполагам че вътре има някакъв съединител който прекъсва сцеплението при навиване. Много ми е любопитно устройството на вътрешността на този охлюв, и най вече кака се прибира горния зъб, предполагам че той предпазва от развиване до край и откачане на веригата
Часовника не работеше беше с оплетена верига
Днес заточих прецизно една отвертка от мека стомана, извадих барабана от малкото мостче за да извадя веригата и я навих, вероятно неправилно, но поне се убедих че работи. Ето видео
В горната част на охлюва (Пирамидния барабан) има някакво зъбче което опира в метален пост, ако пуснете видеото на цял екран може да го видите. Като се опитам да навия зъбчето опира в поста и пречи на навиването. Предполагам че проблема не е само в неправилното навиване на веригата което направих. Това зъбче би трябвало да се прибира защото не вярвам да се навива само един оборот, чудя се как?
Пирамидата стои върху първото колело, предполагам че вътре има някакъв съединител който прекъсва сцеплението при навиване. Много ми е любопитно устройството на вътрешността на този охлюв, и най вече кака се прибира горния зъб, предполагам че той предпазва от развиване до край и откачане на веригата
Re: Големия и малкия... Корабни часовници
Ами първо добре дошъл при "разбирачите" , както ти сам се изрази, а някои ....................натъртиха Макар, че едва ли някой тук се смята за такъв....изключвам Невен, когото пък ние смятаме за знаещ и можещ човек, като какъвто не веднъж се е доказал!
Поздравления за уникалната находка icon_clap Казвам го с неприкрита завист и съм сигурен, че не съм единствения тук Страхотен часовник.....мечта за всеки колекционер
Пожелавам ти още и още такива съкровища Както и да ги споделяш с нас
Поздравления за добре дошъл и за корабния хронометър
Поздравления за уникалната находка icon_clap Казвам го с неприкрита завист и съм сигурен, че не съм единствения тук Страхотен часовник.....мечта за всеки колекционер
Пожелавам ти още и още такива съкровища Както и да ги споделяш с нас
Поздравления за добре дошъл и за корабния хронометър
.
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран: 26 май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Контакти:
Re: Големия и малкия... Корабни часовници
Е, това е много добре.trk2 написа:Днес заточих прецизно една отвертка от мека стомана, извадих барабана от малкото мостче за да извадя веригата и я навих, вероятно неправилно, но поне се убедих че работи.
Ако дертовете са само в неправилно работещ двигател - ще се оправиш сам
Иначе диагнозата за такъв рядък механизъм е трудна. Хубаво е, че има два такива хронометъра в темата и поне може да се снима положението на частите в началото и в края на навиването.
Едва ли ще седнат да ги разглобяват, ама и това е нещо.
Описанието, дето го пуснах на стрелките и тук по-рано, е доста повърхностно. Със сигурност има и технология за ремонт - не може такава скъпа техника да се остави на художествена самодейност
Има едно място, където я има - http://rgavmf.ru/" onclick="window.open(this.href);return false;
Проблем е, че този хронометър все още е на въоръжение и снабдяване. Няма нищо секретно в него, разбира се, но кой ще ти се разправя с отделно взет саат.
Сигурно стои някъде в списъците, заедно с компаси, жироплатформи, системи за единно време и прочие навигационни работи. И услугите на http://rgavmf.ru/index.php?option=com_w ... &Itemid=61" onclick="window.open(this.href);return false; не се отнасят за него :(
Re: Големия и малкия... Корабни часовници
Добре дошъл Коце!
Радостното е че с баланс- анкър всичко е наред, щом казваш че работи. Анкъра май беше някакъв особен. Странно обаче защо е бил с извадена верига?! Дано да е дело на комшията или на някой любопитен преди него, а не на майстор.
Ако трябва ще разглобим един и ще гледаме от него.
Радостното е че с баланс- анкър всичко е наред, щом казваш че работи. Анкъра май беше някакъв особен. Странно обаче защо е бил с извадена верига?! Дано да е дело на комшията или на някой любопитен преди него, а не на майстор.
Ако трябва ще разглобим един и ще гледаме от него.
Re: Големия и малкия... Корабни часовници
Eто го зъбчето на тази снимка е прибрано, чудя се как мога да го прибера и при какви обстоятелства то изкача.
Имам още една питанка, на оста на 4твъртото колело има още някакво паразитно беззъбо колело с изрязан триъгълник на едно място по периферията му- чудя се дали това не е свързано с функцията за електрически контакт
Имам още една питанка, на оста на 4твъртото колело има още някакво паразитно беззъбо колело с изрязан триъгълник на едно място по периферията му- чудя се дали това не е свързано с функцията за електрически контакт
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран: 26 май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Контакти:
Re: Големия и малкия... Корабни часовници
2 Павлин:
На този часовник конвенционални са колелетата в ангренажа и минутерията, всичко останало е особено
Пружината с охлюв и верига - едно на ръка. Ама хронометричния ход (в смисъл - escapement) си е хептем бамбашка:
Няма анкър, има лост, от едната страна на който се опира много еластична и тънка пружинка. Смятай кво чудо е, след като традиционно се прави златна.
Импулсния камък чука тая пружинка два пъти за колебание, само че в едната посока (на рисунката - по часовниковата стрелка) пружинката се огъва и пропуска камъка почти без никакво съпротивление - знаеш какъв баланс е на тази машина
А като се върне обратно, пружинката се огъва на много по-малка дължина, щото се опира в спусковия лост, и тогава ходовото колело се премества. И само тогава баланса получава импулс. Един път за период, не два пъти.
Понеже този момент е близо до равновесното положение, влиянието на големината на импулса е най-малко (импулс преди равновесието увеличава, а след равновесието - намалява честотата на колебание на системата).
И по-нататък - това, което лесно се вижда. Цилиндрична спирала. Така центърът на маса остава много по-близо до оста на баланса.
Голям баланс с възможност за регулировка на термостабилността.
И това, което рядко се среща - диамант за опорен камък.
Да,да
Камъните в този механизъм са с един повече от рубините. И този последния е диамант
На него лежи долната цапфа на баланса в нормално положение - нагоре с цифера
На този часовник конвенционални са колелетата в ангренажа и минутерията, всичко останало е особено
Пружината с охлюв и верига - едно на ръка. Ама хронометричния ход (в смисъл - escapement) си е хептем бамбашка:
Няма анкър, има лост, от едната страна на който се опира много еластична и тънка пружинка. Смятай кво чудо е, след като традиционно се прави златна.
Импулсния камък чука тая пружинка два пъти за колебание, само че в едната посока (на рисунката - по часовниковата стрелка) пружинката се огъва и пропуска камъка почти без никакво съпротивление - знаеш какъв баланс е на тази машина
А като се върне обратно, пружинката се огъва на много по-малка дължина, щото се опира в спусковия лост, и тогава ходовото колело се премества. И само тогава баланса получава импулс. Един път за период, не два пъти.
Понеже този момент е близо до равновесното положение, влиянието на големината на импулса е най-малко (импулс преди равновесието увеличава, а след равновесието - намалява честотата на колебание на системата).
И по-нататък - това, което лесно се вижда. Цилиндрична спирала. Така центърът на маса остава много по-близо до оста на баланса.
Голям баланс с възможност за регулировка на термостабилността.
И това, което рядко се среща - диамант за опорен камък.
Да,да
Камъните в този механизъм са с един повече от рубините. И този последния е диамант
На него лежи долната цапфа на баланса в нормално положение - нагоре с цифера