Вчера ми попадна една Кама, понеже е в лошо състояние не й обърнах много внимание. Като я отворих обаче видях затваряне различно от другите Ками. Тази е произведена 1956 с малък сериен номер. Не че е нещо много интересно, но аз не бях виждал такава. Капака се захваща на нещо като тел, вкарана в канал вътре в корпуса. Има и допълнителен канал за уплътнение. Циферблата е изрязан на 3 места за да може да влезе. Доста по сложно от конвенционална Кама:
Фабрично е, защото корпуса е хромиран, ако тези канали бяха дълбани след това, щеше да си личи. От друга страна капак от другите Ками не става на този корпус. Ушите на тези с телта се падат малко по-навътре в корпуса, за това и циферблата е изрязан. На другите се падат там където на този е канала за уплътнението.
Не, няма как. Има повече материал, няма как да добавят в последствие. По скоро са намерили по лесен начин и са зарязали този. Освен това си мисля че по комунизма е било по лесно да се направи нещо наново, работна ръка колкото искаш.
В предния си пост исках да кажа, че сглобката машина-каса е направена в последствие. Предполагам, че някой часовникар е сменил касата на часовника с неоригинална. Има ли на капака нещо написано, което да свързва часовника с касата? Ако има, значи не съм прав. Ако няма ...
На какапа пише Кама, само това и обозначението за отваряне-затваряне. На другите Ками пише или прахозащитено или прахозащитено и противоудърно. В ebay намерих такава:
С тази електриково синя светомаса дали "фонить" яко както казват руснаците.Къде могат да се замерят в София такива часовници?
Изкуших се да го взема,защото не бях виждал такъв до сега.