Моля да бъда извинен за може би нелепия въпрос.
Машината е Зим 2602(мисля).
С малък секундарник-не се движи стрелката.
Иначе като го обърна и виждам,че секундното колело си върви.
Извадих го-здраво е.
Пробвах с друга стрелкичка-същата работа.
Има ли някаква особеност,заради която се получава за мен необяснимо поведение?
Проблем със секундната стрелка.
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1171
- Регистриран на: 14 Яну 2012 16:50
Re: Проблем със секундната стрелка.
свали капака вдигни го над теб и виж дали баланса мандрахулка Възможно е надупен да работи а в нормално положение -не и обратно Ако забавя или спира е баланса виновник не е задължително да е счупен Другото което трябва да видиш е дали сек стрелка не опира в цифера Срещал съм и понеделнишко производство на които отвора на сек стрелка не е по средата а в края и опира
Re: Проблем със секундната стрелка.
А уж го обръщах.
Да понякога като го обърна и спира.
Баланса не само има голям вертикален луфт,ами е и ужасно крив.
Какво се прави в такъв случай?
Сменя се с нов от друга машина.
Да понякога като го обърна и спира.
Баланса не само има голям вертикален луфт,ами е и ужасно крив.
Какво се прави в такъв случай?
Сменя се с нов от друга машина.

Re: Проблем със секундната стрелка.
Първо извади баланса и виж с лупата дали е здрав. Ако е здрав опитай да го сложиш пак. Ако има счупена ос го сменяш, но гледаш да запазиш моста ако има декорация.
Re: Проблем със секундната стрелка.
Оста на баланса е здрава,обаче самия баланс е крив и се мандахерца както си иска.
То е само някаква машина от Маяк и не е приоритет.
Иначе още не смея да отделям баланса от моста.
Много е дребно всичко. :evil:
То е само някаква машина от Маяк и не е приоритет.
Иначе още не смея да отделям баланса от моста.
Много е дребно всичко. :evil:
- atanweb
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 6426
- Регистриран на: 20 Яну 2012 22:02
- Местоположение: Euskirchen, Кюстендил
Re: Проблем със секундната стрелка.
Някой ден всички заедно ще се посмеем на такива постове, но за да стигнем до там трябва да се учим, а за да се учим трябва да опитваме. Ти сам каза, че не е толкова ценен. Успех!plamenhar написа:...
Иначе още не смея да отделям баланса от моста.
Много е дребно всичко. :evil:
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1265
- Регистриран на: 14 Юни 2012 17:05
- Местоположение: Варна
Re: Проблем със секундната стрелка.
Кривият баланс се изправя, особено ако колелото му не е криво. Това е рутинна операция при смяна на оста. Отбелязва се мястото където е най-нисък или най-висок и се кривят спиците докато се изправи.
Re: Проблем със секундната стрелка.
Точно колелото е криво-като крива капла на велосипед.
Ама то такива баланси с лопата да ги ринеш.
Ама то такива баланси с лопата да ги ринеш.
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1265
- Регистриран на: 14 Юни 2012 17:05
- Местоположение: Варна
Re: Проблем със секундната стрелка.
Специално при руските ръчните часовници криво колело на баланса е рядкост, защото при тях часовникарите сменяха целия баланс и много по-рядко само оста. Криво колело значи колелото да не е окръжност и/или погледнато отстрани да не е плоскост. Това че замята във вертикална посока докато се върти като крива капла на велосипед обикновено значи че оста не е перпендикулярна на равнината на колелото. Това е поправимо именно чрез кривене на спиците. Ако замята радиално, значи или колелото е криво или оста не минава през центъра. Такъв баланс по-скоро следва да се бракува. След изправянето трвбва да се провери баланса за превес и ако има - да се отстрани.
Големият аксиален луфт може да се излекува чрез леко кривене на моста. Балансът трябва да се извади преди това и мостът да се сложи на място с винта и да се притисне надолу. Пробва се резултата с баланса и ако е нужно пак се притиска или пък се надига с отвертка спрямо моста на колелата.
Големият аксиален луфт може да се излекува чрез леко кривене на моста. Балансът трябва да се извади преди това и мостът да се сложи на място с винта и да се притисне надолу. Пробва се резултата с баланса и ако е нужно пак се притиска или пък се надига с отвертка спрямо моста на колелата.
Re: Проблем със секундната стрелка.
Колелото на баланса си е добра окръжност.Оста си е вертикално.
Само погледнато отстрани на някои места е криво в плоскоста.
Тябва да се сложи на равна плоскост с една дупка за да влезе долния
край на оста и импулсния камъка и да се притисне кривата част.
Само погледнато отстрани на някои места е криво в плоскоста.
Тябва да се сложи на равна плоскост с една дупка за да влезе долния
край на оста и импулсния камъка и да се притисне кривата част.