Страница 1 от 3
Проблем с ремонтоар на Восток
Публикувано на: 26 Фев 2021 12:00
от malandro
Здравейте!
Имам ръчен часовник Восток и проблем с ремонтоара му.
Уж е влязъл до край, но не е в положение навиване, а в сверяване. Това се случва след демонтажа му с цел почистване на касата.
Как може да се оправи?

Re: Проблем с ремонтоар на Восток
Публикувано на: 26 Фев 2021 13:53
от agrozev
А Вие пробвахте ли да натискате тук с нещо остро, когато вкарвате обратно ремонтоара, както съм посочил на снимката ? А ремонтоара вади ли се свободно, без нищо да го задържа? Не искам да Ви подценявам познанията по часовниците, но все пак да уточним това.

Тук би трябвало да сте натискали и когато сте освобождавали ремонтоара. Натискането на тоя щифт позволява да се изважда и вкарва ремонтоара.
Защото ако не е от това, работата става по-сложна и не е за всеки. Трябват инструменти, познания, а и кураж не на последно място за да поразглобиш часовника. Затова е по-добре да го види часовникар, за да не станат още по-големи пакости.
За да не работи ремонтоарът в двата режима - навиване/сверяване, най-вероятно се е разместило нещо в този сектор на часовника. Изпуснала пружинка, която държи тиража, изведен тираж, или и двете.
Трябва да се извади пак механизма, да се махне пръстена около него. После внимателно да се извадят стрелките за да не се деформират и да се подложи нещо на циферблата под тях, за да не се надраска. Да се разхлабят двете болтчета отстрани на механизма, които държат циферблата и да се извади и циферблата. Вашият часовник е с календар, който закрива ремонтоарния сектор и трябва и той да се свали. Тогава ще имате достъп до него.
Естествено, има голяма вероятност нещо да се обърка, дори и да се снима преди всяка стъпка. Обясненията ми са доста съкратени, само за илюстрация, а не за ноу-хау.
Има вероятност дори някоя част да се е повредила.
Затова най-добре е да го занесете на часовникар.
Re: Проблем с ремонтоар на Восток
Публикувано на: 26 Фев 2021 15:46
от stepona555
Късите въпроси водят до дълги отговори и обратното.
Стара форумна поговорка .
Re: Проблем с ремонтоар на Восток
Публикувано на: 26 Фев 2021 16:39
от malandro
Да, ще се носи на часовникар. Аз не съм.
При ваденето го натиснах това щифче, съответно и при слагането... Вероятно се е разместило нещо...
Въпросът беше ако има някакъв чалъм при поставянето...
Надценил съм се...
Можете ли да ми препоръчате часовникар във Варна?
Re: Проблем с ремонтоар на Восток
Публикувано на: 26 Фев 2021 17:56
от malandro
Може би всичко е клеясало и при поставянето на ремонтоара са се разместили... Смятах, че вадене на механизъм от каса не е нещо, за което да търся часовникар...
Re: Проблем с ремонтоар на Восток
Публикувано на: 26 Фев 2021 18:00
от Lyubo_sr
Диран Бояджиян
гр.Варна
ул.Андрей Сахаров 2 ГрандМол.
етаж минус 2 Часовникарско ателие.
Тел.0893-371-896.
Работно време:
Понеделник до петък 10.00-19.00
Събота 10.00-13.30
Неделя почивен ден
Re: Проблем с ремонтоар на Восток
Публикувано на: 26 Фев 2021 18:01
от Lyubo_sr
"Ако имаш килограм брашно- дай го на хлебар да ти омеси хляб."

Re: Проблем с ремонтоар на Восток
Публикувано на: 26 Фев 2021 18:04
от roca
По-скоро когато си вкарвал ремонтоара, не си натиснал добре щифта и пружинката на тиража се е изместила. Така че процедурата е със сваляне на механизма, стрелки, циферблат, календарен модул и чак тогава да пружината. Ако не си се занимавал с това, силно препоръчвам да не правиш експерименти.

Re: Проблем с ремонтоар на Восток
Публикувано на: 26 Фев 2021 18:48
от atanweb
Аз пък рядко натискам ботона. По принцип подхождам направо с ремонтуара и с леки завъртания по оста давам шанс на профила на ремонтуара да си влезе в квадратния отвор на ремонтуарното колело.След това продължавам до щракване. Ако е нужно прекалено голямо усилие за да щракне тогава помагам с натискане на бутона.
Точно според мен използването на бутона по време на слагане на ремонтуара дава шанс нещата да се разместят защото когато натиснете бутона охлабвате прекалено много място и тогава често се раместват колелата.
Също един съвет. Когато поставяте ромонтуара гледайте часовниак да е с циферблата нагоре. Така гравитацията ще помогне да не излизат от улея ремонтуарните колела. Пък и не го плашете толкова човека. НЕ е станала голяма беля. Ако хората не опитваха сами както malandro в случая до никъде няма да стигнем.
Добре дошъл на malandro
Факта, че знаеш какво е ремонтуар вече те прави част от форума.
и да не е толквоа голя темата нека сложим нещо за което да се хванем
Ето например тук при прекомерно натискане на бутона yoke -то излиза от канала на sliding pinion-a и после връщенето му в същия канал сатава в повечето случай само след като се махне циферблата.

Re: Проблем с ремонтоар на Восток
Публикувано на: 26 Фев 2021 20:40
от malandro
Да, натиснах го при вкарването... Подозирам, че и беше клеясало...
Бих се хванал сам да си го поправя, но ми се струва, че ще ми отнеме доста време... А и някой друг инструмент трябва да набавя + донор за упражнение ... Може би по-нататък.
Иначе се позапознах с механизма и с процедурата по демонтаж/монтаж на циферблат и календара...
Благодаря ви.
Re: Проблем с ремонтоар на Восток
Публикувано на: 26 Фев 2021 22:30
от atanweb
Времето не е проблем, дори да го правиш цяла седмица... Накрая радостта е голяма.
Най-важното е да пазиш циферблата. Всички други части са леснонамираеми при евентуално загубване или повреда.
Успех!
Re: Проблем с ремонтоар на Восток
Публикувано на: 26 Фев 2021 23:46
от roca
Не беше до плашене - то, а че има 2 по пипкави места където може да има гаф: циферблата или по-точно да повреди циферблата, който изглежда доста добре и не е чак толкова масов, и календара или това да изхвърчи нещо календарният модул, макар че по спомен 2214, само в по-късният вариант има една по-евентуално хвърчаща пружина, ама въпреки всичко.
Сега като си спомня 2014-та като почнах със един ЗиМ 2602, който е 3 пъти по-банален, какви борби бяха с тиражната пружина, и как тамън 2 изгубих, беше някакво приключение
Та ако има под ръка донори, нека внимава с циферблата и да пробва, лошо няма

Re: Проблем с ремонтоар на Восток
Публикувано на: 27 Фев 2021 21:09
от malandro
Може би ще се пробвам сам. Трябва да се оборудвам с някой друг инструмент и да намеря донор, на който да се уча.
И без това е за профилактика часовничето.
Ако някой има механизъм 2214, който да не му трябва, дори повреден, бих се радвал да ми го даде/продаде.
Re: Проблем с ремонтоар на Восток
Публикувано на: 27 Фев 2021 22:07
от nevenbekriev
Защо всички му казвате, че трябва да се свалят циферблата и стрелките??? По-простият начин за справяне със ситуацията е чрез сваляне на моста на барабана и съм го обяснявал поне на две места до сега.
След сваляне на моста се изваждат реемонтуарът и двете ремонтуарни колела. Поставя се ремонтуарът без колелата. Премества се лостът 'yoke' към пложение 'сверяване' и се задържа така, и в това положение се издърпва ремонтуарът за да застане в положение 'сверяване'. 'Yoke' се отпуска и вече сам остава в положението за сверяване. Тогава се натиска бутонът и се изважда ремонтуарът, като задължително това трябва да стане докато е в положението 'сверяване'! После се поставят на мястото си ремонтуарните колеа и пак се вкарва ремонтуарът. Проверяваме дали всичко вече работи както трябва...
За да се свали мостът на барабана, трябва да се изпусне пружината, да се развият винтовете на моста и този на надбарабанното колело.
Re: Проблем с ремонтоар на Восток
Публикувано на: 27 Фев 2021 23:53
от atanweb
Наместването на Йоке*то съм го правил и аз под моста на барабана, но като знам и има представа какво става отдолу. а и не всички механизма са оставили технологичен отвор за да можеш да пипаш по Йоке*то.
При положение, че е за пръв път би било също толкова трудно колкото и свалянето на циферблата.

Ако успешно се следват инструкцийте на Невен би имало положителна развърка, ако обаче не е ясно какво точно... то по добре е очите да виждат какво се случва с Йоке-то. т.е. подход октъм циферлбата и възможнос най*прецизно демонтиране на стрлеките и циферлбата иначе се получава едно безмислено буане напред назад и надежда за голяма доза късмет.