Страница 1 от 2
Ремонт на френски самолетен часовник
Публикувано на: 26 Май 2025 20:12
от ivan_p_uzunov
Здравейте ,май доста отдавна не съм писал в темата за ремонти .-ще покажа един доста интересен хронограф !-Механизма е по голям от обикновенните ръчни но не мога да кажа и че е достатъчно голям за да не се притеснява човек да го ремонтира в домашни условия !-Пиша така защото кэдето и в която от работилниците да попадне такъв часовник -то ремонта му се състои от заменяне на повредените части !-Но пък тогава се губи удоволствието от самия ремонт ,тръпката че си успял да го подкараш!-

Когато успеете да го отворите -повярвайте доста е объркващо -има и осветяване с малки лампички около циферблата -та ,когато го отворите и видите излъскания механизъм -първото впечатление е това ако падне на земята и ще се разлети на хиляди парченца ! Но загледайте се по -добре и ще забележите по големия баланс .-Това според мен си е часовник за хеликоптер-нещо което не развива доста голяма скорост .Ако е за самолет то сами разбирате че този голям и тежък баланс при 4-5 и нагоре G-Би направил много поразии ,би се счупил естествено ! Но пък баланса е и с противоударно . Така или иначе си мисля че механизма е швейцарски .

Re: Ремонт на френски самолетен часовник
Публикувано на: 26 Май 2025 20:17
от atanweb
Какво му е?
Какви параметри има. Функций, резерв. В какви други часовници се среща?
Ти ще го подкараш, няма съмнение.
Ще следя тази интересна тема.
Re: Ремонт на френски самолетен часовник
Публикувано на: 26 Май 2025 20:30
от ivan_p_uzunov
Re: Ремонт на френски самолетен часовник
Публикувано на: 26 Май 2025 20:32
от ivan_p_uzunov

Не ме съдете сурово но преди малко се сетих как да махна тези надписи под снимките ,така че за напред няма да се виждат
Re: Ремонт на френски самолетен часовник
Публикувано на: 26 Май 2025 20:45
от ivan_p_uzunov
Ето тук се вижда на гърба че има табелка с надпис -направено във Франция !-За това си мисля че часовника е френско производство ,макар че го купих от Великобритания .

-На моя часовник тази табелка липсва ,има само табелката на лампичките .
Re: Ремонт на френски самолетен часовник
Публикувано на: 27 Май 2025 06:09
от ivan_p_uzunov
Технически характеристики на хеликоптер -Westland Lynx AH.7-часовника се оказа от този хеликоптер !-сега както търся към 12 самолета ще трябва да се оглеждам и за хеликоптер!
Екипаж: 2-3
Капацитет: 8 войници
Дължина: 15,24 м (50 фута 0 инча)
Диаметър на ротора: 12,8 м (42 фута 0 инча)
Височина: 3,67 м (12 фута 0 инча)
Двигател: 2 x LHTEC CTS800-4N турбовални
Мощност: 1016 kW (1362 к.с.)
Максимална скорост: 324 км/ч (201 мили/ч)
Практичен таван: 3230 м (10 600 фута)
Тегло без багаж: 3277 кг (7 795 фунта)
Тегло с товар: 5300 кг (11 750 фунта)
Обхват: 528 км (328 мили

Re: Ремонт на френски самолетен часовник
Публикувано на: 27 Май 2025 06:11
от ivan_p_uzunov
Някога позната гледка и звук в небето над Хампшир, Westland Lynx AH7 на армейските въздушни сили най-накрая беше изведен от експлоатация на 31 юли 2015 г. Този екземпляр, ZD280, беше предоставен на Farnborough Air Sciences Trust.
Lynx е британски многоцелеви двумоторен военен хеликоптер, проектиран и построен от Westland Helicopters в завода им в Йовил. Първоначално замислен като полетен апарат за гражданска и военноморска употреба, военният интерес доведе до разработването както на бойни, така и на военноморски варианти. Lynx влезе в оперативна употреба през 1977 г. и по-късно беше приет от въоръжените сили на над дузина държави.
Lynx е изцяло акробатичен хеликоптер, оборудван с лопатките RAE/Westland BERP (Британска експериментална роторна програма). Тези лопатки са най-модерните в света и позволиха на специално модифициран Lynx да постави рекорд за въздушна скорост за хеликоптери от 400,87 км/ч (249,09 мили/ч).

- Явно часовника издържа на около 400 километра в час !
Re: Ремонт на френски самолетен часовник
Публикувано на: 27 Май 2025 12:37
от atanweb
Остава да събереш останалите части и ще имаш рекордьор.
Ремонтуара.
Режеш счупената част до дебелата основа. Разпробиваш и набиваш ново парче. Оформяш канала и пилиш стените на квадтатния профил.
Бутона. Не видях точно, но или ще го изработиш наново или друго което ти хрумне.
Ти си далеч по опитен това няма да те уплаши.
Re: Ремонт на френски самолетен часовник
Публикувано на: 27 Май 2025 21:51
от ivan_p_uzunov
Re: Ремонт на френски самолетен часовник
Публикувано на: 27 Май 2025 22:36
от ivan_p_uzunov
Re: Ремонт на френски самолетен часовник
Публикувано на: 28 Май 2025 18:14
от atanweb
Браво!
Само гледай да не го спукаш при набиване.
По добре леко да влиза и да го занитиш от другата страна.
Re: Ремонт на френски самолетен часовник
Публикувано на: 28 Май 2025 22:21
от ivan_p_uzunov
Re: Ремонт на френски самолетен часовник
Публикувано на: 28 Май 2025 22:27
от ivan_p_uzunov
Re: Ремонт на френски самолетен часовник
Публикувано на: 29 Май 2025 07:32
от miroman
Само можем да гледаме и да се възхищаваме на майсторлъка.
Re: Ремонт на френски самолетен часовник
Публикувано на: 29 Май 2025 20:51
от ivan_p_uzunov
Ее, сагата приключи !-И то с положител край ! -Но ме изтормози докрай!

Ето това минутно колело ми взе акъла . Когато съм правил ремонтуара ,съм оставил леееко по дълга опашката която се забива в механизма . И тя е опирала в оста на това колело .-Тъкмо идва момента когато палеца на секундното колело започва да избутва минутния цикъл и механизма спира . -Гледах ,цъках с език ама не и не .-Не ще да върви и не ще !-Та тогава ми хрумна- да взема да го извадя и да проверя защо самото колело се движи толкова трудно .

Та като го извадих и погледнах в отвора ,видях проблема .-Просто извадих ремонтуара и намалих опашката.

часовника си цъка вече без проблем . -А да кажа -трябва да се внимава когато се регулира хронограф -ето с този болт се повдига и сваля паразитното колело- да е по блиско или по далече- което предава движението от секундното към минутното .
