Руски кварцови часовници - ремонт

Потребителски аватар
varban
Moderator
Reactions:
Мнения: 4585
Регистриран: 26 май 2013 21:00
Местоположение: Казанлък
Контакти:

Re: Кварцови часовници - ремонт.

Мнение от varban » 31 дек 2013 16:09

Не разбрах - тази на снимката ли е толкова?

За смяна - сигурно може, свали му тенекето и виж, дали може да се вади без разглобяване на машината.

Потребителски аватар
varban
Moderator
Reactions:
Мнения: 4585
Регистриран: 26 май 2013 21:00
Местоположение: Казанлък
Контакти:

Re: Кварцови часовници - ремонт.

Мнение от varban » 31 дек 2013 16:11

В заратайм продават отделно бобинки само за Ронда.
Струват, колкото една-две Миоти :-) Към пет лева.

Потребителски аватар
varban
Moderator
Reactions:
Мнения: 4585
Регистриран: 26 май 2013 21:00
Местоположение: Казанлък
Контакти:

Re: Кварцови часовници - ремонт.

Мнение от varban » 31 дек 2013 16:18

За другите поражения - трябва да се види, дали платката е жива. Най-добре със стрелкови уред, свързан като волтметър на изхода за бобинката. Захранваш платката с волт и половина и гледаш - ако стрелката се клати ту в плюс, ту в минус по един път в секунда, значи е жива.
След това, докато ти е без платка машината, пробвай да врътнеш ангренажа с някоя подостена клечка. Трябва да се върти без клинене, но понеже стъпковият мотор е зацепен, няма да тръгне свободно.

Ако можеш да махнеш двигателя, ангренажа трябва да се върти от най-малкото духване с круша.

Фругото е като на механичните - стрелки и ремонтоарен механизъм. Само че ремонтоарният механизъм е много нежен.

Потребителски аватар
Lyubo_sr
Специалист
Reactions:
Мнения: 838
Регистриран: 12 мар 2013 19:01

Re: Кварцови часовници - ремонт.

Мнение от Lyubo_sr » 31 дек 2013 16:40

varban написа:В заратайм продават отделно бобинки само за Ронда.
Струват, колкото една-две Миоти :-) Към пет лева.
Намирам само една бобинка, но не е посочено с какво съпротивление е.
Има и механизми и щеше да е идеалния вариант да имат точно 5Е20, но уви...
varban написа:За другите поражения - трябва да се види, дали платката е жива. Най-добре със стрелкови уред, свързан като волтметър на изхода за бобинката. Захранваш платката с волт и половина и гледаш - ако стрелката се клати ту в плюс, ту в минус по един път в секунда, значи е жива.
След това, докато ти е без платка машината, пробвай да врътнеш ангренажа с някоя подостена клечка. Трябва да се върти без клинене, но понеже стъпковият мотор е зацепен, няма да тръгне свободно.

Ако можеш да махнеш двигателя, ангренажа трябва да се върти от най-малкото духване с круша.

Фругото е като на механичните - стрелки и ремонтоарен механизъм. Само че ремонтоарният механизъм е много нежен.
Благодаря за напътствията. :b
Напоследък ме преследват умни мисли, но аз съм по-бръз. :)

Потребителски аватар
varban
Moderator
Reactions:
Мнения: 4585
Регистриран: 26 май 2013 21:00
Местоположение: Казанлък
Контакти:

Re: Кварцови часовници - ремонт.

Мнение от varban » 31 дек 2013 17:29

Абе кви напътствия :) Ти май за Невен ме вземаш :)

Хич даже не е сложно, ако не се налага да ремонтираш ангренаж и стъпков мотор.
За двайсет дни аз десет подкарах :)
Ама само първата ми даде зор. Ангренажът го събрах много трудно.

След това пробвах с още един, на Чайка 3056. Мостът легна на първо слагане. Малко поразмърдах колелетата, и той каза мазно-мазно шльоп :)

Ако сравнявам 3056 с механичен часовник, май е по-лесен за правене.
Да, бобините са в половината случаи драни, ама да не би спиралите на механичните да са много в час? Малко закачи за мост или се доппрат витки, и те е яд, що е тръгнал :)
Да, зор се събира стъпковия двигател, ама да не би да се маже инкаблок и палети да е по-лесно?

Останалото е ясно. Електрониката или работи, или не. Тя е толкова проста, че повече няма на къде. Ремонтоарен механизъм и дата не е по-сложен от на механиката.

Така че смело с рОгите напред... нали не работи така и така, повече няма да го прецакаш :)

Потребителски аватар
varban
Moderator
Reactions:
Мнения: 4585
Регистриран: 26 май 2013 21:00
Местоположение: Казанлък
Контакти:

Re: Кварцови часовници - ремонт.

Мнение от varban » 31 дек 2013 17:39

varban написа: За двайсет дни аз десет подкарах :)
Първо - едно китайче. Разхвърчал се ремонтоар.
След това - чайкославата на брат ми. После - още 4 броя 3056А, та станаха пет.
Другите са по едно - Полет 2460, Ruhla 14, една дамска Invicta с Ronda и един огромен стоманен водомер Casio хронограф на брат ми.

Толкова бързо механични не мога да правя :) Даже за Ракета 2609НА ми трябват няколко часа :)

nevenbekriev
Специалист
Reactions:
Мнения: 1260
Регистриран: 14 юни 2012 17:05
Местоположение: Варна

Re: Кварцови часовници - ремонт.

Мнение от nevenbekriev » 31 дек 2013 17:52

С радост виждам, че се е оформила школа по ремонт на кварцета! И всичките достигнати изводи и методи са правилни! Мога само да подскажа как може да се провери бобинката за намотки накъсо:
1. Ако има осцилоскоп, свързва се паралелно на бобината кондензатор 100n - 1uF, осцилоскопът също, на чакащ режим. Подава се напрежение няколко волта и в момента на откачане на проводника с който подаваме напрежението стартира затихващ синусоидален колебателен процес. Ако затихва бавно и по експонента и могат да се изброят стотици колебания, значи е ОК. Ако колебанията са малко и спадат по странен закон, тогава е ясно. Така се проверяват например ТХО за телевизори и монитори и всякакви трансформатори за импулсни захранвания.
2 Чрез сравняване на индуктивността с друга бобина от същия вид. Ако няма Lметър, може двете да се свържат последователно и да се подаде променливо 50Hz няколко волта напрежение. В средната точка трябва да има половината напрежение.

Потребителски аватар
varban
Moderator
Reactions:
Мнения: 4585
Регистриран: 26 май 2013 21:00
Местоположение: Казанлък
Контакти:

Re: Кварцови часовници - ремонт.

Мнение от varban » 31 дек 2013 18:48

Весела Нова Година, Невене!
И щастие и здраве през следващата :-)

Ето снимка от практикума:


Изображение

За да не ми излезе прякор Върбан Кварцето, запълних мястото с два механични, несверявани от няколко седмици :-)

kapkan
Специалист
Reactions:
Мнения: 2479
Регистриран: 27 яну 2012 22:01
Местоположение: Правец

Re: Кварцови часовници - ремонт.

Мнение от kapkan » 31 дек 2013 18:58

"Върбан Кварцето" идея е :)

nevenbekriev
Специалист
Reactions:
Мнения: 1260
Регистриран: 14 юни 2012 17:05
Местоположение: Варна

Re: Кварцови часовници - ремонт.

Мнение от nevenbekriev » 31 дек 2013 19:15

varban написа:Весела Нова Година, Невене!
И щастие и здраве през следващата :-)
n_thumbsup
На всички - Здраве и късмет!

мitakaaa
Специалист
Reactions:
Мнения: 866
Регистриран: 03 фев 2012 23:01

Re: Кварцови часовници - ремонт.

Мнение от мitakaaa » 16 май 2014 14:58

Здравейте. От скоро започнах да се занимавам и със кварцови часовници - но конкретно само и единствено руските. И определено съм неук в тази материя - разглобяване, промиване и обратния ред го знам, но докато правя тези процедури се питам защо са КВАРЦ - тоест не е ли електромеханика. и каква е разликата - кварцов и електромеханичен. Ще ме извините за глуповатия въпрос, но нали за това е и форума - който не знае да пита, а който знае да казва.

Потребителски аватар
varban
Moderator
Reactions:
Мнения: 4585
Регистриран: 26 май 2013 21:00
Местоположение: Казанлък
Контакти:

Re: Кварцови часовници - ремонт.

Мнение от varban » 16 май 2014 16:44

Накъсо - стъпков двигател = кварц.
Ако има баланс - електрономеханичен.
Е, има и чисто електромеханични, ама те са изчезнали като динозаврите :-)

А има и с баланс и кварцов генератор - Луч 3055. Капканчо има такъв. Невен им разбира ;-)

Има една тема за руски 3056А, дето съм снимал и писал: viewtopic.php?f=57&t=2576" onclick="window.open(this.href);return false;

Има една книга за по-новите, ама има само втора част.

Още - ако срещнеш 3050 или 3056, първо питай (ще ти кажа, какво да НЕ правиш), а после пипай. Там двигателят трябва да се разглобява, а много лесно се прецаква.

мitakaaa
Специалист
Reactions:
Мнения: 866
Регистриран: 03 фев 2012 23:01

Re: Кварцови часовници - ремонт.

Мнение от мitakaaa » 16 май 2014 16:49

0пределено 3056 в момента са ми учебни - те са някак си по прости лесни и големички. Но сега първо че почета и после ако нещо не е ясно ще питам - иначе разбрах кое е кварц и кое електромеханика

Потребителски аватар
varban
Moderator
Reactions:
Мнения: 4585
Регистриран: 26 май 2013 21:00
Местоположение: Казанлък
Контакти:

Re: Кварцови часовници - ремонт.

Мнение от varban » 17 май 2014 09:24

Митак, в калибрите и буквата е важна.
Вероятно се учиш на 3056А, а не на 3056.
На предната страница се вижда едната разлика - двигателят: viewtopic.php?f=55&t=1694&start=40#p23787" onclick="window.open(this.href);return false;

мitakaaa
Специалист
Reactions:
Мнения: 866
Регистриран: 03 фев 2012 23:01

Re: Кварцови часовници - ремонт.

Мнение от мitakaaa » 18 май 2014 21:45

Да, така е - 3056А - дори това не знаех. То човек се учи докато е жив. Сега е важно за мен да науча най простите, пък постепенно ще навлизам в тази материя

Отговори

Върни се в “Ремонти, "направи си сам" и "как се прави"”