Руски кварцови часовници - ремонт
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран: 26 май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Контакти:
Re: Кварцови часовници - ремонт.
Не разбрах - тази на снимката ли е толкова?
За смяна - сигурно може, свали му тенекето и виж, дали може да се вади без разглобяване на машината.
За смяна - сигурно може, свали му тенекето и виж, дали може да се вади без разглобяване на машината.
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран: 26 май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Контакти:
Re: Кварцови часовници - ремонт.
В заратайм продават отделно бобинки само за Ронда.
Струват, колкото една-две Миоти :-) Към пет лева.
Струват, колкото една-две Миоти :-) Към пет лева.
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран: 26 май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Контакти:
Re: Кварцови часовници - ремонт.
За другите поражения - трябва да се види, дали платката е жива. Най-добре със стрелкови уред, свързан като волтметър на изхода за бобинката. Захранваш платката с волт и половина и гледаш - ако стрелката се клати ту в плюс, ту в минус по един път в секунда, значи е жива.
След това, докато ти е без платка машината, пробвай да врътнеш ангренажа с някоя подостена клечка. Трябва да се върти без клинене, но понеже стъпковият мотор е зацепен, няма да тръгне свободно.
Ако можеш да махнеш двигателя, ангренажа трябва да се върти от най-малкото духване с круша.
Фругото е като на механичните - стрелки и ремонтоарен механизъм. Само че ремонтоарният механизъм е много нежен.
След това, докато ти е без платка машината, пробвай да врътнеш ангренажа с някоя подостена клечка. Трябва да се върти без клинене, но понеже стъпковият мотор е зацепен, няма да тръгне свободно.
Ако можеш да махнеш двигателя, ангренажа трябва да се върти от най-малкото духване с круша.
Фругото е като на механичните - стрелки и ремонтоарен механизъм. Само че ремонтоарният механизъм е много нежен.
Re: Кварцови часовници - ремонт.
Намирам само една бобинка, но не е посочено с какво съпротивление е.varban написа:В заратайм продават отделно бобинки само за Ронда.
Струват, колкото една-две Миоти :-) Към пет лева.
Има и механизми и щеше да е идеалния вариант да имат точно 5Е20, но уви...
Благодаря за напътствията.varban написа:За другите поражения - трябва да се види, дали платката е жива. Най-добре със стрелкови уред, свързан като волтметър на изхода за бобинката. Захранваш платката с волт и половина и гледаш - ако стрелката се клати ту в плюс, ту в минус по един път в секунда, значи е жива.
След това, докато ти е без платка машината, пробвай да врътнеш ангренажа с някоя подостена клечка. Трябва да се върти без клинене, но понеже стъпковият мотор е зацепен, няма да тръгне свободно.
Ако можеш да махнеш двигателя, ангренажа трябва да се върти от най-малкото духване с круша.
Фругото е като на механичните - стрелки и ремонтоарен механизъм. Само че ремонтоарният механизъм е много нежен.
Напоследък ме преследват умни мисли, но аз съм по-бръз.
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран: 26 май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Контакти:
Re: Кварцови часовници - ремонт.
Абе кви напътствия Ти май за Невен ме вземаш
Хич даже не е сложно, ако не се налага да ремонтираш ангренаж и стъпков мотор.
За двайсет дни аз десет подкарах
Ама само първата ми даде зор. Ангренажът го събрах много трудно.
След това пробвах с още един, на Чайка 3056. Мостът легна на първо слагане. Малко поразмърдах колелетата, и той каза мазно-мазно шльоп
Ако сравнявам 3056 с механичен часовник, май е по-лесен за правене.
Да, бобините са в половината случаи драни, ама да не би спиралите на механичните да са много в час? Малко закачи за мост или се доппрат витки, и те е яд, що е тръгнал
Да, зор се събира стъпковия двигател, ама да не би да се маже инкаблок и палети да е по-лесно?
Останалото е ясно. Електрониката или работи, или не. Тя е толкова проста, че повече няма на къде. Ремонтоарен механизъм и дата не е по-сложен от на механиката.
Така че смело с рОгите напред... нали не работи така и така, повече няма да го прецакаш
Хич даже не е сложно, ако не се налага да ремонтираш ангренаж и стъпков мотор.
За двайсет дни аз десет подкарах
Ама само първата ми даде зор. Ангренажът го събрах много трудно.
След това пробвах с още един, на Чайка 3056. Мостът легна на първо слагане. Малко поразмърдах колелетата, и той каза мазно-мазно шльоп
Ако сравнявам 3056 с механичен часовник, май е по-лесен за правене.
Да, бобините са в половината случаи драни, ама да не би спиралите на механичните да са много в час? Малко закачи за мост или се доппрат витки, и те е яд, що е тръгнал
Да, зор се събира стъпковия двигател, ама да не би да се маже инкаблок и палети да е по-лесно?
Останалото е ясно. Електрониката или работи, или не. Тя е толкова проста, че повече няма на къде. Ремонтоарен механизъм и дата не е по-сложен от на механиката.
Така че смело с рОгите напред... нали не работи така и така, повече няма да го прецакаш
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран: 26 май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Контакти:
Re: Кварцови часовници - ремонт.
Първо - едно китайче. Разхвърчал се ремонтоар.varban написа: За двайсет дни аз десет подкарах
След това - чайкославата на брат ми. После - още 4 броя 3056А, та станаха пет.
Другите са по едно - Полет 2460, Ruhla 14, една дамска Invicta с Ronda и един огромен стоманен водомер Casio хронограф на брат ми.
Толкова бързо механични не мога да правя Даже за Ракета 2609НА ми трябват няколко часа
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1260
- Регистриран: 14 юни 2012 17:05
- Местоположение: Варна
Re: Кварцови часовници - ремонт.
С радост виждам, че се е оформила школа по ремонт на кварцета! И всичките достигнати изводи и методи са правилни! Мога само да подскажа как може да се провери бобинката за намотки накъсо:
1. Ако има осцилоскоп, свързва се паралелно на бобината кондензатор 100n - 1uF, осцилоскопът също, на чакащ режим. Подава се напрежение няколко волта и в момента на откачане на проводника с който подаваме напрежението стартира затихващ синусоидален колебателен процес. Ако затихва бавно и по експонента и могат да се изброят стотици колебания, значи е ОК. Ако колебанията са малко и спадат по странен закон, тогава е ясно. Така се проверяват например ТХО за телевизори и монитори и всякакви трансформатори за импулсни захранвания.
2 Чрез сравняване на индуктивността с друга бобина от същия вид. Ако няма Lметър, може двете да се свържат последователно и да се подаде променливо 50Hz няколко волта напрежение. В средната точка трябва да има половината напрежение.
1. Ако има осцилоскоп, свързва се паралелно на бобината кондензатор 100n - 1uF, осцилоскопът също, на чакащ режим. Подава се напрежение няколко волта и в момента на откачане на проводника с който подаваме напрежението стартира затихващ синусоидален колебателен процес. Ако затихва бавно и по експонента и могат да се изброят стотици колебания, значи е ОК. Ако колебанията са малко и спадат по странен закон, тогава е ясно. Така се проверяват например ТХО за телевизори и монитори и всякакви трансформатори за импулсни захранвания.
2 Чрез сравняване на индуктивността с друга бобина от същия вид. Ако няма Lметър, може двете да се свържат последователно и да се подаде променливо 50Hz няколко волта напрежение. В средната точка трябва да има половината напрежение.
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран: 26 май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Контакти:
Re: Кварцови часовници - ремонт.
Re: Кварцови часовници - ремонт.
"Върбан Кварцето" идея е
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1260
- Регистриран: 14 юни 2012 17:05
- Местоположение: Варна
Re: Кварцови часовници - ремонт.
varban написа:Весела Нова Година, Невене!
И щастие и здраве през следващата :-)
На всички - Здраве и късмет!
Re: Кварцови часовници - ремонт.
Здравейте. От скоро започнах да се занимавам и със кварцови часовници - но конкретно само и единствено руските. И определено съм неук в тази материя - разглобяване, промиване и обратния ред го знам, но докато правя тези процедури се питам защо са КВАРЦ - тоест не е ли електромеханика. и каква е разликата - кварцов и електромеханичен. Ще ме извините за глуповатия въпрос, но нали за това е и форума - който не знае да пита, а който знае да казва.
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран: 26 май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Контакти:
Re: Кварцови часовници - ремонт.
Накъсо - стъпков двигател = кварц.
Ако има баланс - електрономеханичен.
Е, има и чисто електромеханични, ама те са изчезнали като динозаврите :-)
А има и с баланс и кварцов генератор - Луч 3055. Капканчо има такъв. Невен им разбира ;-)
Има една тема за руски 3056А, дето съм снимал и писал: viewtopic.php?f=57&t=2576" onclick="window.open(this.href);return false;
Има една книга за по-новите, ама има само втора част.
Още - ако срещнеш 3050 или 3056, първо питай (ще ти кажа, какво да НЕ правиш), а после пипай. Там двигателят трябва да се разглобява, а много лесно се прецаква.
Ако има баланс - електрономеханичен.
Е, има и чисто електромеханични, ама те са изчезнали като динозаврите :-)
А има и с баланс и кварцов генератор - Луч 3055. Капканчо има такъв. Невен им разбира ;-)
Има една тема за руски 3056А, дето съм снимал и писал: viewtopic.php?f=57&t=2576" onclick="window.open(this.href);return false;
Има една книга за по-новите, ама има само втора част.
Още - ако срещнеш 3050 или 3056, първо питай (ще ти кажа, какво да НЕ правиш), а после пипай. Там двигателят трябва да се разглобява, а много лесно се прецаква.
Re: Кварцови часовници - ремонт.
0пределено 3056 в момента са ми учебни - те са някак си по прости лесни и големички. Но сега първо че почета и после ако нещо не е ясно ще питам - иначе разбрах кое е кварц и кое електромеханика
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран: 26 май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Контакти:
Re: Кварцови часовници - ремонт.
Митак, в калибрите и буквата е важна.
Вероятно се учиш на 3056А, а не на 3056.
На предната страница се вижда едната разлика - двигателят: viewtopic.php?f=55&t=1694&start=40#p23787" onclick="window.open(this.href);return false;
Вероятно се учиш на 3056А, а не на 3056.
На предната страница се вижда едната разлика - двигателят: viewtopic.php?f=55&t=1694&start=40#p23787" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Кварцови часовници - ремонт.
Да, така е - 3056А - дори това не знаех. То човек се учи докато е жив. Сега е важно за мен да науча най простите, пък постепенно ще навлизам в тази материя