Страницата на Върбан / Страничка Варбана

Тук пишем за каквото се сетим
Заключено
Аватар
varban
Moderator
Reactions:
Мнения: 4585
Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
Местоположение: Казанлък
Обратна връзка:

Отплеснахме се на коли, ама то и на мен ми е интересно :)

Мнение от varban »

мitakaaa написа: Ето едно NSU PRINZ - с неговото отроче ЗАЗ
Изображение
По външен вид. Агрегатите вътре са от ЗАЗ 965, който е правен за гърбавия Запорожец:

Изображение

Като малък много пъти съм гледал двигатели на ЗаЗки, ама преди петнайсетина години го погледнах с други очи. Чудо на техниката си е, откъдето и да го погледнеш :)
rosen_er
Специалист
Reactions:
Мнения: 3881
Регистриран на: 19 Яну 2012 19:20

Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана

Мнение от rosen_er »

Като ученици четирима приятели купихме един "гърбав" Запорожец “по 100лв май дадохме.Червен,ама избеляло червен.Нямаше оригинален ключ ,а продавача беше направил "заготовка" от лист за ръчна ножовка :) Никаква регистрация нямаше, разбира се,нито пък ние книжки.Ходехме за риба с него.Докато веднъж не прегря и блокира двигателя.Ех , спомени....
Аватар
varban
Moderator
Reactions:
Мнения: 4585
Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
Местоположение: Казанлък
Обратна връзка:

Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана

Мнение от varban »

storyteller написа:Специално Сталин е имал много положително отношение към САЩ - преди Желязната завеса и Студената война, разбира се [...] Освен това били много впечатлени от масовото индустриално произвоство на всичко, включително на часовници. Коли, камиони, трактори, електромотори, минна индустрия, та чак до химически моливи. Даже Анастас Микоян искал да въведе МакДоналдс - системата в работническите столове.
Анастас "От Ильича до Ильича без инфаркта, без паралича" Микоян е една от най-ярките фигури на висшите ръководители на Съюза. И не само Анастас - брат му е най-често споменавания арменец в света, вярно, не пряко... стоп, пак ще се отплесна :)

Американците също с интерес са гледали, какво се случва в Съюза. И някои от тях положително са се отнасяли към това, което е ставало там... далече не всички, разбира се, и далече не във всичко. За политика няма да говорим, щото не и е мястото тук, но индустриализацията на такава огромна и изостанала страна е предизвиквала остър интерес на целия свят. Руската империя и Съветска Русия е била много зле по общотехническо ниво в сравнение даже с такава затворена в себе си страна, като Япония.
Аватар
varban
Moderator
Reactions:
Мнения: 4585
Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
Местоположение: Казанлък
Обратна връзка:

Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана

Мнение от varban »

rosen_er написа:Докато веднъж не прегря и блокира двигателя.Ех , спомени....
Това си е болест на ЗаЗките - заден двигател с въздушно охлаждане... немците по ги разбират тия работи: трабантутляците много по-рядко прегряват, щото броя на цилиндрите е правилния и е сложен на правилното място :D

Между другото - оказва се, че първата съветска кола с предно предаване е скопен (без двигателен заден мост) ЛуАЗ:

http://commons.wikimedia.org/wiki/File:LuAZ-969_(ZAZ-969" onclick="window.open(this.href);return false;).jpg

Та на този вундерваген двигателят се е чувствал доста по-добре.
мitakaaa
Специалист
Reactions:
Мнения: 866
Регистриран на: 03 Фев 2012 23:01

Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана

Мнение от мitakaaa »

Той проблема на въздухарките като Заза не е точно в това че им е трудно охлаждането , а в немарливото отношение към поддръжката точно та това охлаждане. Целия двигател е обвит в ламарини които насочват струята въздух така че да обдухва оребрените глави и ризи. Ама ако тия ламарини са изпокривени и неприлепнали добре - се нарушава циркулацията на въздуха от турбината. Освен това омасляването и затлачването на ребрата води до лошо температурно отдаване. А пък модела 968 има и термоклапи които регулират потока въздух от вън. Някой поглеждал ли ги е дали са изправни и дали отварят и затварят - едва ли . Та ако един заз се поддържа правилно ще ни надживее.
Аватар
varban
Moderator
Reactions:
Мнения: 4585
Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
Местоположение: Казанлък
Обратна връзка:

Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана

Мнение от varban »

Вярно е!
А ребрата трябва да се чистят. На самолетите се преглеждат преди всеки полет и се мият на 100 (или на 50) часа работа. Не щото няма да изкарат и 500, ами защото по-лесно се мие прясна мръсотия :)
rosen_er
Специалист
Reactions:
Мнения: 3881
Регистриран на: 19 Яну 2012 19:20

Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана

Мнение от rosen_er »

Даѝ един съвет маѝсторе.Днес "ремонтирах" веригата на едно Seiko5 на един от шефовете :) и тоѝ ме изненада с подарък едно секундомерче Агат:
Изображение Изображение
Хептен нов,само халката липсва,но има и проблем:нулира точно на 6 сек.Всеки път.Със сваляне монтиране на вярното място ли става или има някакъв чалъм?
Pavlin2
Напреднал
Reactions:
Мнения: 345
Регистриран на: 23 Юли 2014 10:06

Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана

Мнение от Pavlin2 »

Не го пипай, остави си го така както си е бил :mrgreen:
rosen_er
Специалист
Reactions:
Мнения: 3881
Регистриран на: 19 Яну 2012 19:20

Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана

Мнение от rosen_er »

Pavlin2,въпросът беше към майстора :D
Аватар
varban
Moderator
Reactions:
Мнения: 4585
Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
Местоположение: Казанлък
Обратна връзка:

Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана

Мнение от varban »

Уф :-[
Чалъм има, ама той се състои точно в това да не се разпресоват стрелките!

Сега трябва да ги целиш точно както пишеш.
Ама преди това провери дали чукчетата са в ред - остави го да се измести на 180 градуса и нулирай няколко пъти много рязко. Ако стрелката се мести, значи е приплъзнала около втулката на сърцето. Ако не се мести, пробвай да нулираш с по-слабо от нормално натискане. Ако стрелката застава на различни места, трябва да се чисти, маже и настройва чукчето, което удря сърцето.
Ако и при слабо нулиране от малък ъгъл стрелката застаева на същото място, където и птри рязко нулиране от 180 градуса, и това го прави и от ляво, и от дясно, значи може хич да не сваляш цифера и да махнеш и с проби да нагласиш стрелката на точното място. За запресоване ползвай замбалък с пластмасова втулка, щото го имаш :-)
И за вадене ползвай най-читавия инструмент.
Аз лично с голямо отвращение се хващам с подобни операции, щото нямам свестен стрелковад. Подаръкът на Павлин е за слабичко запресовани стрелки, с тия е зор - може да ги изкривя или да подбия цифера.
Аватар
varban
Moderator
Reactions:
Мнения: 4585
Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
Местоположение: Казанлък
Обратна връзка:

Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана

Мнение от varban »

rosen_er написа:Pavlin2,въпросът беше към майстора :D
То пък един майстор - да ти умре коня :-)
Но аз служебните ги пипам. Даже ако одера цифер, пак е по-добре, отколкото да не се нулира точно стрелката. Ние реално мерим с тях, така че те са инструмент - като шублер, рулетка или нивелир.

А Павлин разсъждава като колекционер :-)

Всеки е прав за себе си, ама неговият съвет е по-консервативен. На мен ми се е случвало и по пет пъти да целя място на стрелка, преди да уцеля точно нулата. Мойта норма не е половин деление, а половин дебелина на стрелката :-)
Pavlin2
Напреднал
Reactions:
Мнения: 345
Регистриран на: 23 Юли 2014 10:06

Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана

Мнение от Pavlin2 »

rosen_er написа:Pavlin2,въпросът беше към майстора :D
Изневеряваш на практиката си, за това се обадих :lol:
Ще следя темата с интерес! :)
rosen_er
Специалист
Reactions:
Мнения: 3881
Регистриран на: 19 Яну 2012 19:20

Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана

Мнение от rosen_er »

Ваѝ,остава така :lol: Винаги нулира така.Силно,слабо, 180 градуса,само 10сек,ляво-дясно - все тая точно на 6 сек. нулира.Къде е тази "запресовка" на стрелката за която говориш?А,Павлин се е**ва според мен :wink:

П.П. Ей докато пиша още N поста......
Имам още един дето нулира където свари,ама този "прецизен" бре :mrgreen:
Pavlin2
Напреднал
Reactions:
Мнения: 345
Регистриран на: 23 Юли 2014 10:06

Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана

Мнение от Pavlin2 »

Добре, сега сериозно. Сигурно има предвид, как са слагани стрелките, че нямат вадене, или поне не е лесно. За да не се разместват след това при работата му, нулира с голяма сила.
Аватар
varban
Moderator
Reactions:
Мнения: 4585
Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
Местоположение: Казанлък
Обратна връзка:

Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана

Мнение от varban »

Щом като я следите, да ви кажа, че манията си я разпространявам и на кварцетата - старая се да нагоидя секундната стрелка точно на марките. Не винаги това става, и не заради неточно разделенм циферблат, а заради луфтове в предавките. Ама около 12 часа я мъча. Слагам и свалям по няколко пъти, докато се падне на нулата. Там чукче и сърце няма, ама има стъпков мотор, който пак фиксира.

Категорично не мога да настроя Рула кварц - заради малкия секунден пиньон.
Заключено

Обратно към “Всичко останало ----- Off Topic Discussions”