Ето как върви един такъв механизъм:
viewtopic.php?f=58&t=1794&start=220#p20883" onclick="window.open(this.href);return false;
Ето го и постинга на Невен по въпроса:
viewtopic.php?f=58&t=1794&start=200#p20826" onclick="window.open(this.href);return false;
Ето темата за равновесно положение и амплитуда:
viewtopic.php?f=57&t=1770" onclick="window.open(this.href);return false;
И един съвет - погледни с лупа, как играе спиралата в регулатора. Ако се допира ту до вътрешния, ту до външния щифт, ще яде Асан баница. Ако лежи само на външния или само на вътрешния, няма да го бъде.
Малко по-подробно: регулаторът трябва свободно да се придвижва по крайната витка на спиралата. Ако механизмът не работи, спиралата трябва да е свободна - да не се допира нито до външния (дебелия) щифт, нито до вътрешния. Като се свие, трябва да легне върху вътрешния. Като се развие - върху външния. Ако не е така, няма точност.
На това му казват "игра на спиралата".
Забелязах, че на всички мои часовници, които вървят точно, играта я има - още като погледна под лупа механизма отстрани, виждам, как спиралата се допира ту до вътрешния, ту до външния щифт. И обратно - ако играта я няма, няма смисъл да го мъча по-точно от половин-една минута на ден. Все едно, няма да е възпроизводимо.
И това е вярно за всеки един механизъм. Няма значение, какъв е той - Заря или Омега
ПС: Ама не само играта е важна. Тя е условие #2. #1 e правилно настроено равновесие.
А #0 е АМПЛИТУДАТА! Ако я няма, все едно как са другите работи.