Цилиндър

ivan_p_uzunov
Специалист
Reactions:
Мнения: 1208
Регистриран на: 07 Яну 2015 21:50

Re: Цилиндър

Мнение от ivan_p_uzunov »

Изображение

Изображение
Това е долната плоча на балансовия лагер .От нея можеш да увеличиш леко разстоянието между лагерите или същевременно да го намалиш , да придърпаш или отдалечиш осево цилиндъра от анкерното колело .Успех! :b
mulniq
Специалист
Reactions:
Мнения: 648
Регистриран на: 27 Сеп 2015 20:29

Re: Цилиндър

Мнение от mulniq »

Ще пробвам да навия повече пружината и тогава ще видя дали ще проработи или ще трябва да поработя върху баланса!
mulniq
Специалист
Reactions:
Мнения: 648
Регистриран на: 27 Сеп 2015 20:29

Re: Цилиндър

Мнение от mulniq »

Сън не ме хвана да пробвам да навия пружината и да видя какво ще стане! Навих я, но пак другата част на механизма работи и баланса си "плува свободен стил". Интересното е че баланса както казах "плува свободен стил" а анкерното колело не се движи докато баланса е на механизма. В смисъл имат някаква допирна точка и баланса не позволява на анкерното колело да се движи а той си "плува". Не успях да го преместя напред понеже платото на баланса е заяло явно и не мога да го извадя....с какво ли не опитах!
ivan_p_uzunov
Специалист
Reactions:
Мнения: 1208
Регистриран на: 07 Яну 2015 21:50

Re: Цилиндър

Мнение от ivan_p_uzunov »

Я направи снимка на механизма от страната на цифера ама без циферблата
mulniq
Специалист
Reactions:
Мнения: 648
Регистриран на: 27 Сеп 2015 20:29

Re: Цилиндър

Мнение от mulniq »

Изображение
ivan_p_uzunov
Специалист
Reactions:
Мнения: 1208
Регистриран на: 07 Яну 2015 21:50

Re: Цилиндър

Мнение от ivan_p_uzunov »

Изображение
Ето тая плочка трябва да местиш.Ако не можеш да и развиеш болчетата -то за какво иде реч?Киснеш във WD-40 и чакаш .Успех! :b
nevenbekriev
Специалист
Reactions:
Мнения: 1265
Регистриран на: 14 Юни 2012 17:05
Местоположение: Варна

Re: Цилиндър

Мнение от nevenbekriev »

Първо - ще направя едно уточнение. В цилиндровите часовници няма анкерно колело, това за което говорите се нарича цилиндрово колело. И плато на баланса няма, има долен мост.
Сега - по същество.
Не съм сигурен какво искаш да кажеш с това, че след 2-3 хода ходовото колело престава да се завърта и балансът прави само свободни колебания.
Ако тези свободни колебания са наистина свободни, това ще означава, че до цилиндъра не се допира нищо, а това означава, че има блок на трансмисията и ходовото колело не иска да се върти, и освен това то застава така, че никой от върховете на зъбите му не се опира в цилиндъра. Това, разбира се , е много малко вероятно и за сега ще приемем, че не е така...
Приемаме, че все пак някой от върховете на 15-те зъба се допира в цилиндъра. Но тогава, при навита пружина, балансът не прави свободни колебания, а най-много 2-3 и много бързо спира - заради триенето между цилиндъра и върха на зъба, който се опира в него. Това може да става както на външната му повърхност, така и на вътрешната. Ако наистина е така, и още повече - ако си свалял спиралата, значи просто не си уцелил равновесното положение на баланса.
Сега ще последва въпрос за равновесното положение....
Ако преди да започнеш да разглобяваш всичко е било настроено правилно, най-лесният ориентир, който можеш да използваш, е щифтът, който е забит в периферията на баланса. На моста на баланса, от долната му страна, ще видиш друг щифт, който ограничава движението на баланса до +/- 180 гр. Постави точка с маркер отгоре на моста, точно върху този щифт. Постави баланса с моста на мястото му, по-добре в отсъствието на цилиндровото колело. Равновесното положение на баланса е правилно, когато щифтът на периферията на баланса стои точно на 180 гр. спрямо точката на моста. Предполагам, че при теб няма да е правилно... Ще трябва да завъртиш втулката на спиралата спрямо самия баланс в нужната посока и пак да пробваш равновесното положение ит.н., докато не се получи щифтът да е противоположен на точката. Но тази настройка е приблизителна, за да стане точно е нужно след като часовникът заработи, да провериш дали ходът е равномерен, и ако не е - да коригираш фино положението на втулката на спиталата спрямо баланса, докато не се получи равномерен ход...
nevenbekriev
Специалист
Reactions:
Мнения: 1265
Регистриран на: 14 Юни 2012 17:05
Местоположение: Варна

Re: Цилиндър

Мнение от nevenbekriev »

ivan_p_uzunov написа:Изображение
Ето тая плочка трябва да местиш.Ако не можеш да и развиеш болчетата -то за какво иде реч?Киснеш във WD-40 и чакаш .Успех! :b
Долният мост на баланса е фиксиран с щифрове освен с винт (в случая - с 2 винта) Ако преди часовникът е бил настроен правилно, не трябва да се мести нищо! (тази настройка променя дълбочината на хода!!!) Ако дълбочината на хода по някаква причина е станала неправилна(такава причина може да е например замяна на цилиндъра, промяна на положението на лагерите на баланса или цилиндровото колело след поставяне на втулки или нови камъни...), това няма да предизвика такъв дефект като описания! Часовникът тогава все пак ще работи...
mulniq
Специалист
Reactions:
Мнения: 648
Регистриран на: 27 Сеп 2015 20:29

Re: Цилиндър

Мнение от mulniq »

Много благодаря за изчерпателния отговор! Ще опитам сега това което ми каза за равновесното положение и ще пиша какво е станало!
nevenbekriev
Специалист
Reactions:
Мнения: 1265
Регистриран на: 14 Юни 2012 17:05
Местоположение: Варна

Re: Цилиндър

Мнение от nevenbekriev »

На първата снимка се вижда, че равновесното положение е сбъркано с почти 90 градуса...

Изображение
mulniq
Специалист
Reactions:
Мнения: 648
Регистриран на: 27 Сеп 2015 20:29

Re: Цилиндър

Мнение от mulniq »

Току-що часовника тръгнааа! Много благодаря на всички колеги за съдействието! Ще дам снимка на вече готовия часовник. След поправянето на равновесното положение....всичко си дойде на мястото.
nevenbekriev
Специалист
Reactions:
Мнения: 1265
Регистриран на: 14 Юни 2012 17:05
Местоположение: Варна

Re: Цилиндър

Мнение от nevenbekriev »

:b
ivan_p_uzunov
Специалист
Reactions:
Мнения: 1208
Регистриран на: 07 Яну 2015 21:50

Re: Цилиндър

Мнение от ivan_p_uzunov »

Невен както винаги е прав .Но исках да добавя че болшинството от продаващите се часовници се продават точно заради това -някой мераклия като мен се е майсторял и при монтажа на нов цилиндър е превъртял леко в страни тоя фиксатор който е по периферията .В последствие е препилил и стопера на фиксатора който се намира под моста на баланса .-И така го е оставил .-Поне това е моето наблюдение на около 20 - ната часовници от този тип минали през рацете ми .
Изображение

Изображение

Изображение-да това е нормалното положение на тези неща за които говорим-не мога да намеря из частите други но съм виждал.
ivan_p_uzunov
Специалист
Reactions:
Мнения: 1208
Регистриран на: 07 Яну 2015 21:50

Re: Цилиндър

Мнение от ivan_p_uzunov »

Е браво !
nevenbekriev
Специалист
Reactions:
Мнения: 1265
Регистриран на: 14 Юни 2012 17:05
Местоположение: Варна

Re: Цилиндър

Мнение от nevenbekriev »

ivan_p_uzunov написа:Но исках да добавя че болшинството от продаващите се часовници се продават точно заради това -някой мераклия като мен се е майсторял и при монтажа на нов цилиндър е превъртял леко в страни тоя фиксатор който е по периферията .В последствие е препилил и стопера на фиксатора който се намира под моста на баланса .-И така го е оставил .-Поне това е моето наблюдение на около 20 - ната часовници от този тип минали през рацете ми .
Има такова нещо. Моите впечатления са, че евтините часовници, купени като неработещи примерно от Англия, са девствени.
Купените у нас обаче обикновено са след некомпетентна намеса и в тях може да се очаква всичко.
Публикувай отговор

Обратно към “Ремонти, "направи си сам" и "как се прави"”